Wkrótce Wielkanoc

Piątek 02.04.2021r.

Temat dnia: W świątecznym nastroju

 

 Kochane Przedszkolaki!  Drodzy Rodzice!

 Życzymy Wam  dużo, dużo zdrowia. Niech  Święta Wielkanocne wniosą do Waszych serc wiosenną radość  i pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.

Miłego świętowania.

1.W świąteczny nastrój wprowadzi nas piosenka ,, Święta, święta…”

 2.Obejrzyjcie,, Bajeczkę wielkanocną” i odpowiedzcie na zadane w opowiadaniu pytania. Pamiętajcie, aby odpowiadać pełnym zdaniem.

 3.„Zajączki” – zabawa paluszkowa. Czas rozgrzać wasze paluszki i utrwalić liczenie. Palce ręki będą udawały zajączki, które chowają się według treści zabawy.

 

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

 

4.Teraz przerywnik ruchowy.  Wykonujcie ćwiczenia bardzo dokładnie .

5.W waszych domach na pewno trwają już przygotowania do Świąt. Zastanówcie się w jaki sposób możecie pomóc rodzicom w przygotowaniach. Czy posprzątałyście już swoje pokoiki? Przy domowych porządkach proponujemy włączyć piosenkę o sprzątaniu.

 

6.Ćwiczenia w mówieniu.  


A może zapytacie rodziców jak możecie pomóc w kuchni. Zobaczcie jak  na ilustracji dzieci pomagają swoim rodzicom.
Co widzicie na obrazku? Opowiedzcie pełnymi zdaniami.

7.Na koniec podsumujmy nasze wiadomości. Posłuchajcie przedszkolaków.
Co chcecie jeszcze dodać?

8.Karty Pracy

a) Pracujemy w książce cz.3, s. 61

b) czytamy tekst zamieszczony 29.03.(poniedz.)

c) dla chętnych dzieci

 

                    Kończymy tydzień przygotowań świątecznych.                                                            

Dziękujemy Dzieciom i Rodzicom za współpracę.

 

Czwartek  01.04.2021r.

Temat dnia: Kartka wielkanocna.

 

1.Piosenka „Znaki Wielkanocy”.

2.Już niedługo Święta Wielkanocne. Poznajcie wielkanocne zwyczaje.

3.Co to jest Wielkanoc?

4.”Święta wielkanocne”.  Animacja do piosenki.

Pooglądajcie tę animację i spróbujcie zapamiętać, jakie zwyczaje związane  są z Wielkanocą.

5.Piosenka „Idą święta”.

6. Jednym ze zwyczajów, związanym ze Świętami Wielkanocnymi jest składanie sobie życzeń. Czasami jesteśmy daleko od siebie więc wysyłamy życzenia w postaci e-maili lub wiadomości sms. Bardzo fajną formą przesyłania życzeń świątecznych jest kartka świąteczna. Zobacz , jakie kartki wysyłano kiedyś, a jakie dziś.

Kartki z dawnych czasów:

Zobaczcie , jak wyglądały kartki świąteczne wysyłane do bliskich w dawnych czasach.

A tak wyglądają kartki wysyłane bliskim w dzisiejszych czasach.

6.A teraz zapraszamy Was do wspólnej zabawy. Wstańcie i pobawcie się z nami.

Taniec kurczaków.

 7.Spróbujcie sami wykonać kartkę wielkanocną. Oto kilka inspiracji i pomysłów.

 

 8.Zagadki wielkanocne.

9 .Bajka” Niespodzianka”.

10.Praca w książce. Odkrywam siebie. cz.3, str.60.

11.Karta pracy. Dla chętnych dzieci. Kartka wielkanocna. KARTKA ŚWIĄTECZNA

12. Utrwalamy czytankę z literą j,J ( zadaną w poniedziałek 29.03.2021r.)

 

A tak na koniec dzisiejszych zajęć…

Ciekawe czy Wy wiecie kochane dzieci jaki dzisiaj jest dzień?

Tak dzisiaj 1 kwietnia  jest to dzień żartów i śmiechu. Zobaczcie co na ten temat powie nam pani Monia.


 

Środa  31.03. 2021r.

Temat dnia: Pisanki wielkanocne

Witajcie. Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki. Oto propozycje na dzisiaj.

1.Muzyczna gimnastyka na dobry humor ,,Mała Dominika”

 

2.Utrwalmy piosenkę,,Bajkowe pisanki”, którą uczyliśmy się wczoraj.

 

3.Rebus literowo-obrazkowy

Odczytajcie rebus i odpowiedzcie  co jest jego rozwiązaniem.

Myślę, że wszystkie dzieci odczytały poprawnie. Dziś będzie dużo o pisankach.

 

4.Obejrzyjcie filmik ,, Wielkanocna przygoda”

5.Zabawa matematyczna- rymowanka do ćwiczenia dodawania i odejmowania w zakresie 10.

W lewej ręce pięć pisanek mam.

W prawej ręce trzy pisanki mam.

Pisanki tu, pisanki tam.

Ile razem pisanek mam?

W lewej ręce pięć pisanek mam.

W prawej ręce pięć pisanek mam.

Pisanki tu, pisanki tam.

Ile razem pisanek mam?

 

6.Filmik ,,Jak farbować jajka”

W jaki naturalny sposób można barwić jajka? Czy wiecie? Jeśli nie, to na to pytanie odpowiedź znajdziecie tu:

 

7.A oto propozycje Jak zrobić pisanki – pomysły dla dzieci i mamy

 

8.Zobaczcie, jak łatwo narysować pisankę:

9.Ćwiczenia gimnastyczne pt. ,,Wielkanoc z dinozaurami – malujemy gigantyczne pisanki!”

10.Karty Pracy

a)Pracujemy w książce cz. 3 s.58,59.

b)Tekst do czytania – utrwalamy z dnia 29.03.(pon.)

c) Dla chętnych dzieci do druku bystre oczko

 

11.Bajka na dobranoc ,,Wielkanoc u Kubusia Puchatka”

12.Ciekawostki pisankowe dla chętnych dzieci

W zależności od tego, w jaki sposób są zdobione mają różne nazwy.
Kraszanki albo malowanki to kolorowe jajka bez wzorków. Powstaną, kiedy ugotujemy jajka w wodzie zabarwionej roślinami, np. płatkami kwiatów, łupinami cebuli, sokiem z buraków, korą dębu lub łupinami orzecha włoskiego.

 

 

Pisanki mają różne wzory. Aby zrobić pisankę, należy rysować (dawniej mówiło się „pisać”) na skorupce gorącym, roztopionym woskiem, a następnie zanurzyć jajka w barwniku. Jako narzędzi do pisania używano szpilek, igieł, słomek i drewienek.

 

Oklejanki (naklejanki) są ozdabiane skrawkami kolorowego błyszczącego papieru, tkaniny,  płatkami kwiatów, itp.  różnobarwnymi wycinankami z papieru.

 

Rysowanki, skrobanki i drapanki to jajka, które najpierw były zabarwiane, a potem wydrapywano na nich wzory.

 

Wydmuszki jajka puste w środku, gdyż surowe białko i żółtko zostało usunięte poprzez zrobienie dziurki w skorupce i wydmuchanie zawartości.

 

Udanej zabawy:)

Wtorek 30.03.2021r.

Temat dnia: Kura, kurczęta i pisanki

1.Witamy wszystkie dzieci i Rodziców w kolejnym dniu naszej wspólnej zabawy i pracy na odległość . Na początek ,,Muzyczna gimnastyka” cz.1

2.Usiądźcie wygodnie i uważnie wysłuchajcie opowiadania pt. ,,Najpiękniejsze…”.

3.Rozmowa w oparciu o treść wysłuchanego opowiadania. Odpowiedzcie na pytania. Pamiętajcie -odpowiadamy pełnym zdaniem.

  • o jakich kurczątkach marzyły kury?
  • co kury zrobiły z jajkami?
  • jakiego koloru były małe kurczątka?

4.Zabawa przy muzyce M. Musorgskiego ,,Taniec kurcząt w skorupkach”.

Teraz zapraszamy do zabawy ruchowej w towarzystwie młodszych przedszkolaków.

5.Kury i kogut – film edukacyjny dla dzieci o ptakach hodowlanych
Obejrzyjcie film a dowiecie się wiele ciekawostek o kurach i kogutach.

6.Praca plastyczna ,,Kurczaczek z papieru”.

Po zakończeniu dzisiejszych zajęć pobawcie się wykonaną przez Was zabawką. Proponujemy zrobić małe kuleczki z bibuły lub ręcznika kuchennego. Podczas przenoszenia elementów do miseczki możecie głośno liczyć. Powodzenia i życzymy udanej zabawy.

 7. Zabawa ruchowa przy piosence ,,Gdacze kura: ko,ko,ko”.

Posłuchajcie i zatańczcie tak jak podpowiada Wam muzyka:

8.Zabawa matematyczna ,,Kura i jajka”.

Potrzebne  będą nakrętki po napojach (liczmany). Rodzic czyta treść zadania, a dziecko dokonuje obliczeń za pomocą liczmanów.

  • Kurka znosiła jajka. Najpierw 1 jajko, następnie 2 jajka, chwilę później jeszcze 3 jajka. Ile jajek zniosła kurka?
  • W koszyczku było 5 pisanek. Mama dołożyła jeszcze 3 pisanki. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?
  • Kurka wysiadywała jajka. Na początku wykluły się 4 kurczątka, następnie 1 kurczątko, chwilę później jeszcze 2 kurczątka. Ile kurczątek wykluło się z jajek?

9.Zabawa relaksacyjna ,, Jajko”

Zapraszamy do zabawy rodziców lub rodzeństwo (zabawa w parach, wykonujemy masażyk na plecach)

Idzie jajko pod górę (kroczymy palcami po plecach z dołu do góry)

Zawadziło o chmurę (delikatnie łapiemy opuszkami palców za uszy)

Na dół się stoczyło (po obu stronach pleców rysujemy pętelki z góry na dół)

Całe się rozbiło (obiema rękami rysujemy koła na dole pleców)

10.Karty Pracy
a)Pracujemy w książce cz. 3 s.55, 56, 57. Pamiętajcie -kolorujemy starannie bez wychodzenia za linię.
b)Tekst do czytania – utrwalamy z dnia poprzedniego

c)Dla chętnych dzieci ,,Wielkanocne puzzle”

11Piosenka do nauki ,,Bajkowe pisanki”

 

 Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
– Z koszem jajek na pisanki
Mama-kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę
i na każdym będzie bajka.

Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
świątecznym życzeniem,
wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach
i zieleni się rzeżucha,
pisankowych opowieści
zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi,
w gości wybrał się baranek,
a dla niego mała kurka
kosz bajkowych ma pisanek.

12.Bajka na dobranoc ,,Wielkanocna kurka”

 

Miłej zabawy 🙂

 

 

Poniedziałek 29.03.2021r.

Temat tygodnia: Wkrótce Wielkanoc.

Temat dnia:. Jajko i jego tajemnice. Poznajemy literkę J, j.

1.Piosenka „Kura czy jajo?”

  1. Bajka o jajkach.

  1. Film edukacyjny „Jak wykluwa się pisklę”.

  1. Dzisiaj poznacie kolejną literkę. Literkę j małą i J wielką.

  1. Wprowadzenie litery j, J

  1. Poznajemy literę j , J

  1. A teraz zapraszamy Was do wykonania doświadczenia „Gumowe jajo”.

https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE.

 

Pooglądajcie  filmiki o eksperymentach z użyciem jajek, może Was zainspirują i wykonacie je razem z rodzicami.

Eksperymenty z jajem 😉

„14 jajecznych eksperymentów.”

  1. Bajka na dobranoc

„Bajka o złotym jajku.”

  1. Praca w książce „Litery i liczby” str. 76,77.

  2. Zadanie domowe na piątek: literka j w zeszycie oraz w karcie pracy. Czytanka.
    – Lubię czytać- litera j,J .JajkoLitera j , J