Żabki – Łąka w maju

cartoon illustration of funny insects on the meadow

Poniedziałek 11.05.2020r.

Witam wszystkich słonecznie i wesoło.

Temat tygodnia: Łąka w maju.

Temat dnia: Wyprawa na łąkę.

1.Tym razem zapraszam Was do miejsca gdzie głównie rosną trawy, spotkać można także piękne, kolorowe kwiaty. Jest mieszkaniem różnych zwierząt. Czy już wiecie, gdzie się wybieramy? Brawo! Dokładnie tak, jedziemy w wirtualną podróż na wiosenną łąkę, gdzie zaprasza nas Koniczynka:

2.Rozpoczniemy od krótkich ćwiczeń przy piosence „Dzieci lubią gimnastykę”

(podczas zwrotek naśladujemy dokładnie to o czym mówi piosenka, a na refrenie kucnij i wstań- małe i duże dzieci i cwałujemy jak koniki):

3.Podczas wyprawy na łąkę będzie  nam towarzyszył Skrzat Borówka:

  • Kto oprowadzał Skrzata po łące? (Koniczynka)
  • Co to jest łąka?(pole, gdzie rośnie trawa, kolorowe kwiaty i zioła)
  • Co robiły na łące krowy?(jadły trawę, pasły się)
  • Co to jest siano?(skoszona i wysuszona trawa, na zimę dla zwierząt)
  • Jakie kwiaty można znaleźć na łące: (mlecze, koniczynę stokrotki, rumianki, powoje, kaczeńce…)
  • Łąka to królestwo owadów. Czy wiesz jakie owady mieszkają na łące? (pszczoły, trzmiele, muchy motyle, biedronki, koniki polne…)
  • Jakie inne zwierzęta można spotkać na łące? (ślimaki, żaby, ptaki, sarenki ,żubry…)

4.Drogie Żabki teraz pobawimy się przy piosence „Na łące” – dokładnie słuchajcie i naśladujcie zwierzątka: 

5.Znajdź 5 różnic i pokoloruj obrazek:obrazek-różnice

6.Posłuchaj piosenki „Bal na łące” (piosenka do nauki):

(dowolna improwizacja ruchowa)

Tekst piosenki:

Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

Dylu,dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.

7.Aktywność matematyczno – ruchowa:

„Policz ile”

Przyjrzyjcie się uważnie planszy poniżej a potem policzcie :
Policz, ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy

Policz, ile jest mrówek ? – zrób tyle przysiadów
Policz, ile skacze żabek ? – podskocz tak jak żabka tyle razy ile jest żabek
Policz, ile jest biedronek? – zrób tyle razy pajacyka
Policz, ile jest motyli? – tupnij tyle razy noga
Policz, ile jest bocianów ? – stań na jednej nodze i klaśnij tyle razy ile jest bocianów

Za każdym razem, wskazuj palcem na obrazku właściwe elementy i głośno licz z rodzicem .

8.Praca plastyczna do wyboru:

  • Jeśli spodobała Ci się praca Zosi i Hani pt. „Łąka” z filmu „Wędrówki Skrzata Borówki (punkt 3 scenariusza, odtwarzanie na 12:35 minucie) to możesz ją wykonać lub:
  • Stemplowana łąka – potrzebne Wam będą: kartka, farby i patyczki do uszu. Powodzenia!

Wtorek 12.05.2020r.

Dzień dobry przedszkolaki.

Temat dnia: Kolorowa łąka.

1.Zabawa taneczna do piosenki „Hop siup dana, dana”- wykonuj ruchy, do których zaprasza piosenka:

 2.Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmuller pt. „Smok łąkowy wielogłowy”.

(proszę otworzyć książki „Nowe przygody Olka i Ady na stronie 70 – 71 i patrząc na ilustrację słuchać uważnie opowiadania):

  • Co można robić podczas pobytu na łące?
  • Jakie zwierzęta można spotkać na łące?

 3.Wszyscy zamieniamy się w motylki  i w rytm piosenki fruwamy nad łąką, szukamy kwiatów, przysiadamy na kwiatach i pijemy słodki nektar:

4.Pooglądaj film edukacyjny „Łąka – rośliny i zwierzęta” – może uda Ci się rozpoznać i nazwać niektóre kwiaty i zwierzęta:

 5.Zabawa ruchowa do piosenki „Żabki i bocian” – zamieniamy się w żabki, skaczemy jak żabki i uciekamy przed bocianem – słuchajcie dokładnie poleceń podczas słuchania piosenki:

 6..Jak myślicie, czy łąka wydaje jakieś odgłosy?

Czas na zagadki słuchowe. Proszę, odwróćcie się tyłem do monitora, słuchajcie odgłosów i odgadnijcie, jakie zwierzątko je wydaje. Po odgadnięciu sprawdźcie na ekranie, czy Wasza odpowiedź jest prawidłowa i naśladujcie zwierzątko ruchem i głosem:

 

 7.Proszę wykonać ćwiczenie w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” na stronie 48 – 49.

8. Zaśpiewajmy razem piosenkę „Bal na łące”:

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 9.„Pierwszy motylek” – praca plastyczna z wyprawki plastycznej, karta nr 22.

Wykonujemy motylka wg instrukcji.

 

Środa 13.05.2020r.

Temat dnia: Mieszkańcy łąki.

Witam wszystkie Żabki!

 1.Zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence „Na dzień dobry”

  • Słuchaj poleceń : klaszcz, tup, skacz i tańcz na powitanie:

2.Posłuchaj wiersza I.Salach „Majowa łąka” i przypomnij sobie, jakie zwierzątka możemy spotkać na wiosennej łące:

3.Na łące mieszka bardzo dużo zwierząt. Czy pamiętasz  jakie? Posłuchaj zagadek i odgadnij ich nazwy:

4.A teraz zaproś do tańca kogoś z domowników –  zatańczymy jak myszki poleczkę (w kółeczkach) i walczyka  z biedronkami (nóżka do nóżki) do naszej piosenki „Bal na łące”:

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 5. Matamatyczna zabawa „Policz ile jest owadów na łące”:

https://wordwall.net/pl/resource/1754661/matematyka/owady-na-łące-matematyka

6.Ćwiczenia ortofoniczne  „Zwierzęta na łące” – rodzic czyta wiersz a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt:

Pszczoły się zbudziły: bzz… zzz… zzz…

Chrabąszcza się wystraszyły:  żżż… żżż… żżż…

odezwała się mucha: bzzz, bzzz, bzz…

I komara w ucho stuka: stuk, stuk, stuk…

Nadleciały inne komary: sss… sss… sss…

Pasikonika ujrzały: pssst, pssst, pssst.

Woła żaba do żaby:  rech, rech, rech.

Skąd się wzięły te owady?

Wszystkie przyleciały, bo łąkę ujrzały.

Oprócz owadów na łące, słychać bociany klekoczące: kle, kle, kle, kle, kle.

Uciekajmy szybko w trawę, bo nas bocian zje- kum, kum, kum, kum, kum.

7.Zabawa ruchowa z piosenką „ Żabki i bocian” – pamiętajcie żabki, uciekajcie przed bocianem!

8.A teraz zagraj w memory – spróbuj odnaleźć wszystkie pary zwierząt:

https://learningapps.org/view9743297

9.Wykonaj ćwiczenie w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” na stronie 50.

10.Praca plastyczna „Gąsienica w wiosennych kolorach” – wyprawka plastyczna, karta nr 21.

11.„Bajka o biedronce” na dobranoc.

Czwartek 14.05.2020r.

Dzień dobry dzieci.

Temat dnia: Kwiaty na łące.

 1.Każda Żabka przywita się piosenką „My jesteśmy Żabki” – tańcz i skacz razem z żabkami:

2.O czym dzisiaj będziemy rozmawiać? Pooglądaj uważnie film – zagadkę i odpowiedz na pytania:

  • Co widzieliście na filmie? (kwiaty)
  • Gdzie rosły te kwiaty? (na łące)
  • W jakich kolorach były kwiaty? (żółte, czerwone, niebieskie, białe, fioletowe)
  • A czy ktoś wie , jak się te kwiaty nazywały? Jeżeli nie wiesz , nie martw się, dowiesz się z następnego filmu.

3.Ogądanie bajki „Popołudnie na łące” – spróbuj zapamiętać  nazwy łąkowych kwiatów:

  • Jakie kwiaty zerwała myszka Matylda do swojego bukietu? (maki, niezapominajki, kaczeńce, mlecze, koniczynkę i rumianek).
  • Odgadnij, jakie kwiaty przedstawiają ilustracje i jaki mają kolor:

(to są maki mają kolor czerwony)

 

 

 

 

 

 

 

 

(to są niezapominajki i mają kolor niebieski)

 

 

 

 

 

 

 

 

(to są kaczeńce i mają kolor żółty)

 

 

 

 

 

 

 

 

(to są mlecze – mniszki lekarskie i maja kolor żółty)

 

 

 

 

 

 

 

 

(to jest koniczyna i ma kolor fioletowy)

 

 

 

 

 

 

 

 

(to jest rumianek i ma kolor biały)

 

 

 

 

 

 

 

 

(to są stokrotki i mają kolor biały)

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Zapraszam na  opowieść ruchową  pt. „Łąka”:

 5. Pora na zabawę dydaktyczną „Wiosenne kwiaty” – znajdź parę: https://wordwall.net/pl/resource/1595660/przyroda/wiosenne-kwiaty

 6. A teraz nauczymy się rysować kwiatek – przygotuj sobie kartkę ołówek i kredki:

  • Rysowane wierszyki – Kwiatek:

  • Luluś – narysuj mi kwiatek:

7.Czy domyślacie  się, które owady najbardziej lubią kwiaty?

   Ja myślę, że pszczoły i motyle. Zgadzacie się ze mną?

  • Zamieniamy się teraz w pszczółkę Maję i razem z nią pofruwamy i zatańczymy w rytm piosenki „Taniec Mai”- naśladujcie pszczółkę:

8.Proszę wykonać ćwiczenia w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” na stronie 51 i 52. 

9.Obejrzyjcie film podczas którego będziemy rozwiązywać zagadki, liczyć i porównywać – utrwalimy sobie wiadomości na temat zwierząt, które mieszkają na łące oraz zaśpiewamy piosenkę „Bal na łące”:

10.Wykonajcie pracę  z Wyprawki Plastycznej „Rumianki” wg instrukcji – karta nr 25.

 

Piątek 15.05.2020r.

Dzień dobry Przedszkolaki.

Temat dnia : Kolorowe motyle.

 1.Interpretacja ruchowa utworu Vivaldiego „Wiosna”: w czasie słuchania utworu naśladujcie : rosnące kwiaty, latające motyle i ptaki, słońce, płynącą rzeczkę – bieg na paluszkach, burzę – wiatr, grzmot, błyskawicę -animacja utworu może służyć jako podpowiedź;

2.Posłuchajcie uważnie opowiadania pt. „Łąka”:

  • Gdzie przedszkolaki poszły na spacer? (na łąkę)
  • Co dzieci zobaczyły na łące?(konika polnego, biedronki, ważki, norki myszek, kopce kretów, pszczoły, trzmiele, bąki, skowronki, motyle, stokrotki, chabry, maki i inne kwiaty)
  • Kto usiadł na kwiatku? (motylek)

 3.Zapraszam do znanej Wam „Zabawy w motylki”:

4.Motyle to piękne kolorowe owady. Zobaczcie ile ich jest….Może widzieliście niektóre z nich?

https://pixabay.com/pl/images/search/motyle%20dzienne/

5.Spróbujcie ułożyć motylka z puzzli:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/236169-motyl

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/216286-motylek-rysunkowy

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/175037-motylki-na-łące

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/233151-motyle-na-łące

 6.A teraz czas na motylkową dyskotekę z DJ Mike – wszystkie motylki tańczą tak, jak podpowiada Wam piosenka:

 7.Czy znacie tajemnicę , skąd się biorą motylki? Zobaczcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE&t=35s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Motylek składa na listku jajeczka;
  • Z jajeczka wykluwa się gąsienica;
  • Gąsienica zawija się w kokon i staje się poczwarką;
  • Z kokonu wydostaje się piękny motylek.

8.Nauczymy się rysować motylka:

 

9.Zabawa paluszkowa „Zwierzęta na łące” – kształtowanie orientacji w przestrzeni, pojęcia w prawo, w lewo:

10.Zadania do wykonania:

  • Policz, ile zwierzątek mieszka na łące? Klaśnij tyle razy ile jest poszczególnych zwierząt:
  • Połącz motylka z jego cieniem:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Narysuj motylka i kwiaty po śladzie i pokoloruj obrazek:

motyl