01.06.-05.06.2020r.
Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni
Poniedziałek 01.06.2020r.
Temat dnia: Dzień Dziecka
Kochane Przedszkolaki
Bardzo świątecznie i cieplutko witamy Was w tym szczególnym dniu.
Dziś jest Wasze święto- Dzień Dziecka. Z tej okazji życzymy Wam dużo zdrówka, beztroskiej zabawy, dużo uśmiechu i radości każdego dnia. Życzymy wszystkim cudownego Dnia Dziecka. Niech dzisiejszy dzień upłynie na wesołej zabawie.
Oto nasze propozycje.
1.Zabawa taneczna na przywitanie przy piosence ,,To jest nasz dzień”.
2.Wiersz ,,Dzień Dziecka”
Posłuchajcie wiersza, który opowiada o dzisiejszym święcie.
3.Muzyczna dedykacja dla dzieci z życzeniami spełnienia wszystkich marzeń
4.Posłuchajcie życzeń ,,Życzenia dla dzieci” .
5.Prezentacja ,,Dzień Dziecka”
Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie prezentację o Dniu Dziecka. Posłuchajcie informacji czytanych przez rodzica związanych z obchodami Dnia Dziecka.
6.Filmik ,,Dzieci o dniu dziecka”
Posłuchajcie co dzieci mówią o Dniu Dziecka. . Ty również porozmawiaj z rodzicami i odpowiedz na pytania z filmu.
- Co to jest dzień dziecka?
- Lepiej być dzieckiem czy dorosłym?
- Jak chcesz by wyglądał Dzień Dziecka w tym roku?
7.Zabawy na Dzień Dziecka do wyboru
- Zabawy na dzien Dziecka,,Zakręć kołem i dobrze się baw”
https://wordwall.net/pl/resource/2663294/zabawy-na-dzień-dziecka
- Zabawy na Dzien Dziecka z kartami
https://wordwall.net/pl/resource/2664846/zabawy-na-dzień-dziecka
- smakołyki na Dzień Dziecka
https://wordwall.net/pl/resource/2650257/matematyczna-cukiernia-połącz-tace-z-smakołykami-na-dzień
- Rodzinny czas
https://wordwall.net/pl/resource/2606491/życie/rodzinny-czas
- Pudełko z niespodziankami
https://wordwall.net/pl/resource/2627758/dzień-dziecka
8.Dyskoteka z okazji Dnia Dziecka z Majką Jeżowską.
- Kolorowe dzieci
- Wszystkie dzieci nasze są
- Na raz na dwa
9.Puzzle ,,Dzień Dziecka”
- Dla miłośników puzzli
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242191-dzień-dziecka
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242181-dzień-dziecka
10.Kolorowanki ,,Dzień Dziecka”
Dla miłośników kolorowanek świąteczne wydanie do wyboru.
11.Bajki na dobranoc ,,Z życia małych dzieci”.
Jesteście wspaniali. Zasługujecie na szczególne wyróżnienie.
Każde z Was otrzymuje Certyfikat Super Dzieciaka.
Wtorek 02.06.2020r.
Temat dnia: Dzieci z różnych stron świata.
1.Witam wszystkie przedszkolaki. Czy ochłonęłyście już po wczorajszym święcie? Zadowolone jesteście z niespodzianek i prezentów?
Powspominajmy jeszcze przez chwilę ten miły dla wszystkich dzieci dzień przy piosence M. Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są”:
2.Właśnie wczoraj wszystkie dzieci na całym świecie obchodziły Dzień Dziecka.
- Spójrz na obrazek i powiedz, co robią dzieci? (tańczą)
- Jakie mają miny? (śmieją się, są zadowolone)
- Co znajduje się w środku koła? (kula ziemska, świat)
Dzisiaj poznamy kolegów i koleżanki z różnych miejsc na świecie.
2.Zanim wyruszymy w podróż do egzotycznych krajów zatańczymy z Olą i Blu do piosenki z filmu „ Król lew”:
3.Słuchanie wiersza „My dzieci świata”:
- O kim opowiadał wiersz? (o dzieciach)
- Czy Wy wiecie, czy Wy wiecie jakie dzieci są na świecie? (małe, średnie i te wielkie, wszystkie pięknie uśmiechnięte)
4.A teraz pooglądaj ilustracje i dowiedz się, jak wyglądają dzieci różnych narodowości – opisz ich wygląd ( rodzic czyta dziecku nazwę kraju):
5.Wiesz już, jak wyglądają Twoi koledzy i koleżanki z innych krajów.
Posłuchaj uważnie piosenki „Jesteśmy dziećmi” i dowiedz się czym różnią się i czego pragną wszystkie dzieci na całym świecie?
- Jak myślisz, czym różnią się dzieci z całego świata? (mieszkają w różnych krajach, mówią różnymi językami, różnią się kolorem skóry…)
- Czego najbardziej pragną wszystkie dzieci? (miłości, radości, przytulania i miłego spędzania czasu)
6.Zapraszam Cię na spotkanie z rówieśnikami z innych krajów, usiądź wygodnie i posłuchaj co Ci opowiedzą o sobie:
- Czy wiesz, z jakiego kraju pochodziła Ala? (z Polski)
- Pamiętasz kogoś, kto odwiedził Alę i skąd pochodził?
7.Zamieniamy się teraz w Indian i wykonamy „Indiański taniec” – maszeruj w koło jak Indianie i wydawaj indiańskie okrzyki:
8.A teraz sprawdzimy, co zapamiętaliście o swoich kolegach i koleżankach z różnych stron świata. Poznacie również ich tradycyjne zabawy. W celu wykonania zadania proszę zatrzymywać prezentację-pauza.
9.Zabawa z pokazywaniem do piosenki „Różne dzieci są na świecie” -naśladuj ruchy.
10.Słuchanie wiersza „Dzieci na Ziemi”:
- Ułóż puzzle- dzieci świata (do wyboru):
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/241706-dzieci-świata
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242432-dzieci-świata
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242820-dzieci-świata
11.Jedziemy na wycieczkę odwiedzić naszych przyjaciół – słuchaj piosenki i naśladuj pojazdy: maszeruj, jedź samochodem, leć samolotem, jedź na koniku, płyń łódką, jedź pociągiem.
12.Ćwiczenia logopedyczne „Podróż dookoła świata” usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).
Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby),
a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego),
z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo).
Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole).
Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust).
Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze),
aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).
13.Baw się przy piosence „Dzieci” – śpiewaj refren:
14.Ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości, układanie rytmów:
https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940
https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
15.Połącz w pary:
16.Wykonaj ćwiczenie w Kartach Pracy str. 56.
17.Prace plastyczne dla chętnych dzieci:
Środa 03.06.2020r.
Temat dnia : Nasze prawa i obowiązki.
Dzień dobry dzieci!!
1.Zaczynamy od porannej gimnastyki przy zabawie ruchowej „Dwa przysiady, obrót, skok”
2.Dzisiaj dowiecie się jakie prawa i obowiązki mają wszystkie dzieci.
- Czy dziecko jest człowiekiem?
- Czy dorosły człowiek był kiedyś dzieckiem?
- Czy wiecie co oznacza słowo prawo?Prawo to znaczy, że komuś coś wolno lub czegoś nie wolno
- Czy na świecie (w przedszkolu, w domu podczas zabaw) można działać bez praw?
- Co działoby się gdyby ludzie nie przestrzegali prawa? (chaos, bałagan, zamieszanie)
Prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka!
Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka. Co roku 20 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka.
Każde dziecko powinno znać swoje prawa!
3.W Polsce na straży praw dziecka stoi Rzecznik Praw Dziecka.Pooglądajcie spot :
https://brpd.gov.pl/sites/default/files/dzieci_maja_prawa_uniweralny_spot_tv.mp4
4.Poznajemy prawa dziecka :
Posłuchaj wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego, pooglądaj plansze edukacyjne, filmy oraz piosenki i spróbuj zapamiętać swoje najważniejsze prawa.
Odpowiedz na pytania:
- Czy czarownica miała prawo zamknąć Jasia i Małgosię? (NIE)
- Czy wilk miał prawo zaczepiać Czerwonego Kapturka? (NIE)
- Czy kaczki miały prawo wyśmiewać się z brzydkiego kaczątka? (NIE)
- Czy księżniczka miała prawo źle się czuć? (TAK)
- Czy kot w butach miał prawo różnić się od innych kotów? (TAK)
- Czy Kopciuszek miał prawo do odpoczynku i zabawy? (TAK)
4.Posłuchaj co na temat praw mówią dzieci z innego przedszkola.
5.Powtórz wszystkie swoje prawa: KAŻDE DZIECKO MA PRAWO DO :
Poproście rodziców o przeczytanie:
6. Odpowiadaj TAK/NIE
- Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
- Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
- Mam prawo bawić się z kim chcę.
- Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
- Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
- Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.
- Mam prawo zniszczyć kolegi/żanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
- Mam prawo do zabawy po zajęciach.
7.Oprócz swoich praw mamy też obowiązki :
Jakie obowiązki ma dziecko: Zobaczcie :
- Jakie Wy macie obowiązki w domu?
8.Posłuchaj piosenkę.
Śpiewaj refren : Dziecka prawa –poważna sprawa , Dziecka prawa- to nie zabawa!!
9.Co by było gdyby nie było praw.Posłuchaj bajki pt. „Bajka o królewnie, która zniosła wszystkie prawa”.
Zastanów się: Czy prawa są potrzebne?
10. Wykonaj kartę pracy Cz.2 ,str.57
11.Kolorowanki „Prawa dziecka ” (do wyboru)
12.Bajka na dobranoc pt. „Ja mam prawo, ty masz prawo”.Po przeczytaniu przez rodzica bajki, spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
Pytania do uważnego słuchacza:
- Do kogo szarak napisał list i dlaczego?
- Czy myślisz, że dziecko, które gorzej widzi, powinno chodzić do szkoły?
- Jak miał na imię szarak? A czy pamiętasz jak go przezywali? Myślisz, że można kogoś przezywać?
- Czy rodzice puścili zajączka do szkoły?
- Co zrobił Wilk, gdy zobaczył zajączka?
- Czy Wilk zawsze chodził do tej samej szkoły co Urwis, Pola, Tola i szarak?
- Jakie prawa mają Staś, Bartek i każde inne dziecko?
Czwartek 04.06.2020r.
Temat dnia: Dzieci takie jak my.
Witam ciepło wszystkie przedszkolaki!
Gotowi na zabawę?
Uśmiechnijcie się i zaczynamy!
1.Rozpoczniemy od zabawy muzycznej „Ćwiczenia z liczeniem w podskokach”:
- Podczas piosenki, pamiętaj o śpiewającej odpowiedzi na pytania słowami „My, właśnie my!”;
- W czasie rozgrzewki wykonuj polecenia i poruszaj się rytmicznie;
- Podczas kolejnych ćwiczeń słuchaj uważnie poleceń.
2.Usiądź wygodnie i posłuchaj opowiadania A. Widzowskiej „Język migowy”:
Otwieramy książki „Nowe przygody Olka i Ady” na stronie 74-75
Odpowiedz na pytania :
- Jak nazywał się język, którym porozumiewała się Kasia? (migowy)
- Dlaczego Kasia posługiwała się językiem migowym?(była osobą niesłyszącą)
- Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli tego, co ktoś mówi?
- Spróbujcie, jak Ada zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiecie, co mówi do Was druga osoba?
3.Kasia jest dzieckiem niesłyszącym, aby z nią rozmawiać trzeba znać język migowy. Spróbujemy się teraz nauczyć kilku podstawowych słów w tym języku. Zapraszam na krótką lekcję:
4.Lekcja już odrobiona, a w nagrodę za pilność dzieci z przedszkola przygotowały dla Ciebie występ. Będzie to piosenka „Migu Mig – wlazł kotek na płotek” w języku migowym. One będą „migały”, a Ty śpiewaj słowami:
5.A teraz Ty pięknie zatańczysz do piosenki „Ręce do góry”:
6.Kasia jest dzieckiem niepełnosprawnym, ponieważ ma chore uszy, nic nie słyszy. O kim jeszcze mówi się, że jest osobą niepełnosprawną? Obejrzyj film:
(proszę włączyć dźwięk i tryb pełnoekranowy)
https://www.facebook.com/teczoweprzedszkole.kolo/videos/340479793254207/?v=340479793254207
- Czy potrafisz teraz wyjaśnić, kiedy mówimy, że ktoś jest niepełnosprawny? Spróbuj dokończyć zdanie:
Osoba niepełnosprawna to ktoś , kto ma chore….
(uszy, oczy, nogi, ręce, rozwija się inaczej– niepełnosprawność intelektualna)
7.Zastanów się, kogo nazywamy osobą niewidomą?
( To osoba, która ma chore oczy i nic nie widzi)
- Zamknij oczy i powiedz, co widzisz?
- Jakie to uczucie nic nie widzieć?
- Pooglądaj film i zobacz, jak radzą sobie osoby niewidome lub słabowidzące:
- Jak myślisz, czy osoba niewidoma potrzebuje pomocy?
- Które zwierzątko może być pomocnikiem osoby niewidomej? (pies )
- Zapraszam Cię na film „Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki”:
Psy pomagają nie tylko osobom niewidomym, ale również innym niepełnosprawnym. Taki pies pracuje i nazywa się go psem przewodnikiem lub psem asystującym.
8.Zamieniamy się teraz w pieski i bawimy się przy piosence „Pieski małe dwa”:
https://www.youtube.com/watch?v=b0iMFXrR-uw
- Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze- pieski do budy”(proszę włączyć dźwięk i tryb pełnoekranowy)
https://www.facebook.com/371829910027783/videos/1462599440509894/?v=1462599440509894
9.Czas na opowiadanie. Usiądź wygodnie i uważnie słuchaj.
„Piłka dla wszystkich” A. Widzowska:
- Co śniło się Frankowi? ( że gra w piłkę nożną)
- O czy opowiadał Adzie? (jak pojechał z kuzynem na mecz piłki nożnej)
- Jak zachowali się chłopcy? (krzyczeli na Franka, wyśmiewali się z niego i przezywali go)
- Co zrobił ich kapitan? (przeprosił Franka za zachowanie swoich kolegów, chłopcy też przeprosili)
- Kim został Franek na meczu? (został sędzią)
- Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?(że może grać w koszykówkę, bo ma zdrowe ręce)
10.Franek był dzieckiem niepełnosprawnym, miał chore nogi , nie mógł chodzić, biegać ani grać w piłkę nożną.
- W jaki sposób poruszał się Franek? (na wózku inwalidzkim)
- Czy widzieliście kiedykolwiek osobę na wózku inwalidzkim?
- Spróbuj ułożyć puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/244467-dziecko-na-wózku-inwalidzkim
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/244466-dziecko-na-wózku-z-mamą
- Franek postanowił trenować koszykówkę. Czy to możliwe, jak myślisz? Zobacz:
11.Wszystko jest możliwe, jeśli tylko się czegoś mocno pragnie. Wszystkie dzieci na całym świecie mają marzenia. Niech się wszystkie spełniają!!!
Dedykacja muzyczna dla wszystkich dzieci:
12.Wczoraj poznaliście swoje Prawa i Obowiązki . Pamiętaj! Wszystkie dzieci mają swoje prawa, również dzieci niepełnosprawne.
13.Teraz poznamy bardzo trudne słowo TOLERANCJA, co to oznacza? Posłuchaj:
- Czy potrafisz powiedzieć co jest TOLERANCJA?
TOLERANCJA to poszanowanie odmienności innych, to znaczy, że pomimo różnic w wyglądzie, kulturze, religii, zainteresowaniach każdy jest RÓWNY, nie ma osób gorszych.
14.Pamiętaj! Nie wyśmiewaj się z dzieci chorych, niepełnosprawnych, nie pokazuj ich palcem, nie przezywaj i nie krzycz na nich, bo będzie im bardzo smutno i przykro, tak jak Zosi i jej siostrze Ani. Sami zobaczcie:
15.Wszystkie dzieci mają prawo być wesołe i szczęśliwe!
A zatem na zabawę czas, naśladuj ruchy:
16.Zapraszam na bajkę o piesku PIP, który chciał zostać przewodnikiem:
17.W wolnej chwili zapraszam Dzieci i Rodziców do obejrzenia krótkiej prezentacji pt. „Jesteśmy różni – jesteśmy równi”. Naprawdę warto!
17.Uzupełnij kartę pracy:
Piątek 05.06. 2020r.
Temat dnia: Przyjaciel dobry na wszystko
Witajcie. Dzisiaj temat o przyjaźni. A czy wy macie przyjaciół?
Czy wiecie co to jest przyjaźń i jaki powinien być prawdziwy przyjaciel?
Dzięki dzisiejszym zajęciom będziecie mogli poszerzyć swoje wiadomości na ten temat.
Zapraszam do zabawy!
1.Zabawa na przywitanie ,,Jeśli jesteś szczęśliwy”
2.Posłuchajcie piosenki o kimś bardzo ważnym w naszym życiu.
3.Wiersz „Przyjaciel” J. Koczanowska.
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- O czym opowiadał wiersz?
- Kto to jest przyjaciel?
- Czy ważna jest liczba posiadanych przyjaciół?
- Co robi dobry przyjaciel?
4.Przyjaźń to jedno z najważniejszych i najbardziej potrzebnych uczuć w życiu każdego człowieka. A jak rozpoznać prawdziwego przyjaciela? Jakie cechy powinien mieć przyjaciel? Posłuchajcie.
5.Spotkanie z Domisiami -odc. ,,Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”
https://vod.tvp.pl/video/domisie,prawdziwego-przyjaciela-poznajemy-w-biedzie,12293633
6.Przyjaźń ma wielkie znaczenie. Dlatego ustanowiono Dzień przyjaciela. Będziemy obchodzić je za kilka dni – 9 czerwca. Posłuchajcie wiersza „Dzień Przyjaciela”
7.Opowiadanie Danuty Wawiłow pt. „Chcę mieć przyjaciela”.
Jest to opowiadanie o małej dziewczynce, która wyrusza na poszukiwanie przyjaciół.
- Wysłuchaj uważnie
- Oceń zachowanie bohaterów opowiadania.
- Co robiła Julka, Kasia i Dominika a także Grzesiek, Mikołaj i Ania?
- Powiedz, z którym dzieckiem z opowiadania chciałbyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?
8.Pamiętajcie, warto nad sobą trochę popracować, aby mieć przyjaciół!
9.Jak znaleźć przyjaciół? Oto kilka rad:
- „Dekalog przyjaźni”
Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
Pomagać, kiedy ma kłopoty.
Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
Nie być złośliwym wobec niego.
Nie okłamywać przyjaciela.
10.Posłuchajcie piosenki „Przyjaźń – wielka sprawa”, która mówi jak zdobyć przyjaciela
https://www.youtube.com/watch?v=CHRrns4VEsQ
11.A teraz posłuchaj uważnie zdań przeczytanych przez rodzica i powiedz, czy się z nimi zgadzasz, czy nie:
Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto nas pociesza, gdy się martwimy.
Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto się z nas naśmiewa.
Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto pożyczy nam swoją ulubioną zabawkę.
Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto jest dla nas niemiły.
Prawdziwy przyjaciel musi mieć tyle samo lat co Ty.
Prawdziwy przyjaciel ma dla nas czas.
12.Zabawa ruchowa przy piosence ,,Ciasto przyjaźni”. Tańczcie tak jak podpowiada wam muzyka.
13. Zabawy plastyczne dla chętnych dzieci .
- ,,Mój przyjaciel”
Narysuj kredkami postać swojego przyjaciela, kolegi z grupy przedszkolnej. Zwróć uwagę, aby wasza rysowana postać miała wszystkie części ciała człowieka. Powodzenia!
- Kolorowanka ,,Kubuś Puchatek i przyjaciele”
kolorowanka-Kubuś Puchatek i przyjaciele
- ,,Prezent dla przyjaciela”
Możesz też wykonać zabawkę z pomocą rodziców
14.Dla miłośników puzzli
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/179499-piłkarze-przyjaciele
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/226937-przyjaciele-puchatka
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/241907-mój-przyjaciel
15.Zabawy interaktywne
- „Półka na zabawki”
https://view.genial.ly/5ec638186e4bae0d1af48f15
- „Na jaką głoskę”
https://view.genial.ly/5ec78156f14dd60d90737f05
- ,,Dopasuj emocje”
https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46
- ,,Jak się czujesz”?
https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46
16.Bajki na weekend
- Kubusiowe opowieści o przyjaźni – Portret przyjaźni
- Rodzina Treflików „Przyjaźń”
17.Kącik dla rodziców
- Złote myśli dla rodziców-Przyjaciel