
Poniedziałek 11.05 .2020r.
Temat Tygodnia : Łąka w maju.
Temat dnia: Wycieczka na łąkę.
1.Piosenka o pszczółce Maji.
2.Zobacz, jak wygląda łąka. Zapraszam również abyś Misiu wybrał się na spacer na pobliską łąkę i poobserwował jak ona wygląda.
- Na łące rośnie wiele roślin , które mają właściwości lecznicze. Poznaj niektóre z nich:
Dzisiaj porozmawiamy o „Mniszku lekarskim” roślinie , którą można spotkać na łące.
Film edukacyjny przygotowany przez nauczyciela. Udostępniony na komunikatorze.
Mniszek lekarski, inaczej mniszek pospolity, dmuchawiec lub – błędnie – mlecz, rośnie na przydrożach, łąkach, w zaroślach oraz jako chwast. Mało kto wie, że mniszek lekarski ma wiele właściwości leczniczych, dzięki którym znalazł zastosowanie w medycynie naturalnej.
4.A teraz zatańcz razem z Mają.
5.Mamo, tato zróbmy to razem. Syrop z „mniszka lekarskiego”.
Syrop z mniszka to specyfik o działaniu przeciwzapalnym i przeciwwirusowym. Bardzo często stosowany jest w przypadku bólu gardła, a także kaszlu. Doskonale sprawdzi się również jako lek na dolegliwości żołądkowe i na infekcje skórne. Syrop z mniszka lekarskiego zawiera wiele cennych witamin oraz minerałów. Dowiedz się, w jaki sposób zrobić syrop z mniszka – doskonałe lekarstwo na wiele dolegliwości!
6.Zabieram was ponownie w podróż do krainy muzyki poważnej. Posłuchajcie utworu „Poranek” (Edvard Grieg). Zachwyćcie sie łąką. Prezentacja.
7.Zapraszam teraz wszystkie Misie i ich rodziców do pooglądania bajki. Mam nadzieję, że dla rodziców będzie to podróż do czasów dzieciństwa.
A WY MISIE POOGLĄDAJCIE BAJKĘ , POOBSERWUJCIE WIOSENNĄ ŁĄKĘ ORAZ ZASTANÓWCIE SIĘ, CO SIĘ STANIE Z POCZWARKĄ.
JUTRO O TYM POROZMAWIAMY.
8.Praca plastyczna „Dmuchawce”.
Spróbuj namalować dmuchawce techniką stemplowania. Pomogą Ci w tym krótkie filmiki.Powodzenia.
Wtorek 12.05.2020r.
Temat dnia: Kwiaty na łące.
1.Poranna rozgrzewka
- Piosenka „Na majowej łące”.
- Posłuchaj wiersza „Majowa Łąka”, B. Forma
Odpowiedz na pytania:
- Jak wyglądała łąka?
- Co robiły pszczoły na łące?
- czym marzyła osoba z wiersza?
- Co można robić na łące?
- Film edukacyjny przygotowany i nagrany przez nauczyciela,zamieszczony na komunikatorze, wyodrębnianie kolorów, zadania matematyczne.
- Zobacz Misiu ja wygląda majowa łąka.
- Misiowy kącik „Głoskuj z Hanią”. Analiza i synteza głoskowa wyrazów:
łąka, kwiaty, wiosna, maj, owady (podział wyrazów na sylaby, wyodrębnianie głosek).
7.Praca plastyczna majowa łąka.
Praca z książką „Olek i Ada” str.32-35
Środa 13.05.2020r.
Temat: Mieszkańcy łąki. Motyl.
1.Piosenka „Bąki z łąki”.
2.Bajka „Od gąsienicy do motyla”.
https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE
3.Gąsienica Marta Próchniewicz
Mała żółta gąsienica,
na gałęzi sobie fika
Nóżki prędko swe podwija,
Akrobacje nam wywija.
Dzieci patrzą, dokazują
Gąsieniczkę oklaskują.
Ona zwinna, bardzo śmiała,
Jakby tańczyć dla nas chciała.
Ciałko swoje tak wygina,
Jest po prostu jak sprężyna.
Nagle dzieci patrzą co to,
Gąsieniczka robi kokon.
Bo natura już ją wzywa
Kiedy wieku jej przybywa.
Gdy w kokonie sobie pośpi
Będzie radość wszystkich gości!
Bo to rzecz jest niebywała
Jak się zmieni nasza mała.
Gdy z kokonu wyjdzie w końcu,
To poleci wnet ku słońcu.
„Jak to?” Dzieci się pytają,
Na wyjaśnienia czekają.
„Co tu mówić ,rzeknę tyle,
Z gąsienicy są motyle.”
3.Stadia rozwoju motyla
4.Etapy rozwoju motyla
5.Wśród motyli wyróżniamy wiele gatunków. Zobaczcie tę różnorodność.
Podzielcie wyraz motyl na sylaby, a następnie wyróżnijcie głoski.
mo-tyl
m-o-t-y-l
6.Piosenka „przyjaciel motyl”.
7.Utrwalmy jeszcze wiadomości o łące.
8.Praca z książką.
„Olek i Ada” str. 36-40.
Czwartek 14.05.2020r.
Temat dnia: Mieszkańcy łąki. Pszczoła.
1.Śmieszna bajka o pszczołach.
Poznaj ja wygląda życie pszczoły „Pszczoły z bliska”.
3.Pracowita pszczółka . Posłuchaj wiersza.
4.Budowa pszczoły.
5.Z kamerą wśród pszczół 1.
6.Pszczółka Maja.
7.Z kamerą wśród pszczół 2.
8.Z kamerą wśród pszczół 3.
9.Wizyta w pasiece. Jak powstaje miód.
11. Karty pracy.
Piątek 15.05.2020r.
Temat: Tęcza na łące. Zabawy matematyczne.
1.Piosenka „Tęcza”
2.”Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowały”. Prezentacja- Bliżej Przedszkola.
3.Odpowiedz napytania:
Ile kolorów ma tęcza?
Wymień kolory tęczy.
Podziel wyraz TĘCZA na :
sylaby: tę- cza
wyróżnij głoski: t-ę-cz-a
policz litery: t ę c z a
4.Co to takiego tęcza?
Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne, widoczne na niebie w postaci wielobarwnego łuku. Powstaje w wyniku rozszczepienia światła słonecznego, które dostając się do atmosfery napotyka na swojej drodze kroplę wody i przez nią przechodzi. Efektem tego zjawiska jest rozkład światła białego na wielobarwne widmo. Każdej barwie odpowiada inna długość fali. Oświetlone krople rozszczepiają i odbijają światło w ten sam sposób, jednak do oka ludzkiego dociera z danej kropli tylko światło rozproszone w jego kierunku, pod odpowiednim kątem – dlatego widzimy różne kolory.
5.Film edukacyjny przygotowany przez nauczyciela i zamieszczony na komunikatorze. Zabawy matematyczne.
6.Bajka „Rodzina Treflików. Tęcza.”
7.Doświadczenia z tęczą.
Tysio poleca : Tęczowa chmura”
8.Praca plastyczna: Tęczowa chmurka.
9.Bajeczka na dobranoc z serii podróż do przeszłości 😉
„Jak Rumcajs uratował tęczę”.
10.Praca z książką.”Olek i Ada”, str. 41.
11.Karty pracy