Krasnoludki – Wiosna na wsi

Poniedziałek 20.04.2020 r

Temat dnia: „Gramy w zielone”

1.Na dzień dobry powtórz układ taneczny.

  1. Posłuchaj uważnie piosenki „Ko, ko, ko” i postaraj się zapamiętać chociaż refren.

 

3.Rozmowa z rodzicami na temat piosenki:

  • Z ilu zwrotek składa się piosenka?
  • Co zgubiła kokoszka?
  • O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych zwrotkach?
  • Kto znalazł kurczęta?

 ODPOWIADAJ NA PYTANIA PEŁNYM ZDANIEM

4.Tekst piosenki dla chętnych dzieci Tekst piosenki Ko, ko, ko

 5. Masażyk z wierszykiem „Konik” – czytamy wierszyk i wykonujemy czynności według poleceń. Udanej zabawy życzymy dzieciom i rodzicom.Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

Tu rosną stokrotki,maki,
a tu kolorowe bratki

(poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko

(naśladujemy chrapanie)

6.Naucz się wiersza „Dziwne rozmowy” na pamięć.

W chlewiku mieszka świnka, co ryjkiem trąca drzwi
Ja mówię jej dzień dobry, a ona kwi, kwi, kwi

Na podwórku szczeniak mały, podnosi wielki gwałt
ja mówię mu dzień dobry, a on hau, hau, hau

Na łące stoi krówka, śniadanie właśnie je tu
ja mówię jej dzień dobry, a ona mu, mu, mu

W kurniku są kokoszki, co jajek mają sto
ja mówię im dzień dobry, a one ko, ko, ko,

A w stajni stoi koń, co piękną grzywę ma
ja mówię mu dzień dobry, a on iha, iha, iha

Jest także stary kogut, co ma dużo wdzięku i szyku
ja mówię mu dzień dobry, a on kukuryku.

7.Karty pracy cz. 4, str. 72-73 i 74-75

Wykonajcie polecenia związane z poznaną literką „ż” i poćwiczcie czytanie.

9.Film edukacyjny na podwieczorek „Odgłosy zwierząt” – pooglądaj film i wymień zwierzęta, które spotkamy na wsi, a które w innych środowiskach.

 

Wtorek 21.04.2020 r

Temat dnia: Mieszkańcy wiejskiego podwórka

1.Posłuchaj i utrwal piosenkę „Ko, ko, ko”

https://www.youtube.com/watch?v=VtZk5OSNZgE

2.Oglądaj film „Zwierzęta na wsi”

Wymień wszystkie zwierzęta, które wystąpiły w filmie.

3.Przeczytaj zdania:

Stajnia to dom klaczy, konia i źrebaka.

Kurnik to dom kury, koguta i kurcząt.

Obora to dom krowy, byka i cielaka.

Chlewik to dom świni, knura i prosiaka.

Owczarnia to dom owcy, barana i jagniątka.

Policz ile w każdym zdaniu jest wyrazów.

4.Powtórz wiersz „Dziwne rozmowy” (dodany w poniedziałek).

5. Czytanie opowiadania „Kaczęta, prosięta…konięta?” M. Strękowskiej – Zaremby. Ilustracje w książce str. 62-65.

  • Rozmowa na temat opowiadania.
  • Zabawy słownikowe.

6.Karty pracy cz. 4, str. 76 – 77.

Wykonaj poprawnie polecenia, naklej i opowiedz oraz poćwicz czytanie.

 

Środa 22.04.2020 r

Temat dnia: Światowy Dzień Ziemi

1.Przypomnij sobie piosenkę i zaśpiewaj.

https://www.youtube.com/watch?v=LjEdhyCSYAA

2.Posłuchaj piosenkę „Ziemia to wyspa zielona” kilka razy. Postaraj się zapamiętać słowa.

  1. Oglądaj bajkę edukacyjną pt. „W kontakcie z naturą”

Wyjaśnij pojęcie „ekologia” – co to takiego?

  • Postaraj się odpowiedzieć poprawnie na pytania, które zada Krzyś na końcu bajki.
  • Zastanów się wspólnie z rodzicami czy w waszym domu oszczędza się wodę, energię i segreguje śmieci? Wyciągnij wnioski.

4.Powtórz głośno hasła ekologiczne:

POLAKU MŁODY, NIE MARNUJ WODY!

CZYSTE ŚRODOWISKO, NAJLEPSZE UZDROWISKO!

GÓRA ŚMIECI, ZIEMIĘ SZPECI!

GDY WODA JEST CZYSTA, RYBY TAŃCZĄ TWISTA!

ZIEMIO NIE CHCEMY ŻEBYŚ BYŁA ZNISZCZONA, CHCEMY ŻEBYŚ BYŁA WIECZNIE ZIELONA!

5.Oglądaj eksperyment. Zachęcamy do wykonania go w domu.

  1. Wykonaj pracę plastyczną:

„Chrońmy naszą Ziemię” – malowanie farbami lub kredkami według pomysłu dziecka.

  1. Na podwieczorek polecamy bajkę „Detektyw Łodyga i wielkie „coś” w szafie”

Czwartek 23.04.2020 r

Temat dnia: Człowiek i zwierzęta

1.Na dzień dobry ćwiczenia ruchowe przy muzyce „Dźwięki wysokie i niskie”. Dokładnie wykonuj wszystkie polecenia.

2.Powtórz piosenkę „Ko, ko, ko” i wiersz „Dziwne rozmowy”.

3.Oglądaj bajkę edukacyjną „Zwierzęta na wsi cz.2”

Opowiedz rodzicom:

  • Co lubią jeść zwierzęta wiejskie?
  • Po co hoduje się zwierzęta wiejskie, co nam dają?

Poprawnie rozwiąż zadania zawarte na końcu bajki.

4.Posłuchaj wesołej, muzycznej prezentacji pt. „Co nam dają zwierzęta?” aby utrwalić wiadomości.

5.Karty pracy cz. 4, str. 78-79 i 80-81

6.Wzbogać swoją wiedzę o nowe informacje, posłuchaj zawartych w filmie ciekawostek o zwierzętach.

https://www.youtube.com/watch?v=L1kxKOXU39Y&feature=share&fbclid=IwAR0N_P1kmzcpPQ5wj0_G50ATz7wUqBRWrZ8ewMleAyo6dI2TvwUaIhajuxM

7.Na podwieczorek bajki „Brzydkie kaczątko” i „Kot w bytach”

 

Piątek 24.04.2020 r

Temat dnia:  W wiejskiej zagrodzie

1. Dziś zaczynamy od ćwiczeń ruchowych przy muzyce pt. „Wartości rytmiczne w podskokach”. Dokładnie wykonuj wszystkie polecenia.

2.Przeczytaj wspólnie z rodzicami wiersz i utrwal liczby porządkowe.

Kup mi tato piłkę

Prosi Krzyś.

Dobrze synku, chodź do sklepu

– kupimy ją dziś.

W sklepie bardzo trudny wybór,

– tyle piłek jest…

Na pierwszej jest pies,

na drugiej kaczki,

na trzeciej małe cielaczki,

czwarta jest w owieczki.

A piąta w duże koteczki.

Szósta ma łaty jak Krasula,

na siódmej mknie kura,

ósma ma prosiaki,

a dziewiąta źrebaki.

Na największej dziesiątej jest miś,

Właśnie tę wybrał Krzyś.

Opowiedz rodzicom:

  • Po co poszedł do sklepu Krzyś?
  • Opisz po kolei jak wyglądały piłki zaczynając od pierwszej a kończąc na dziesiątej.
  • Którą piłkę kupił Krzyś?

Pamiętaj odpowiadamy pełnym zdaniem.

3.Proszę powtórzyć z dzieckiem liczebniki porządkowe (pierwszy, drugi, trzeci…), można wspomóc się różnymi przedmiotami np. zabawki, klocki, patyczki itp. (W przedszkolu dzieci przy sprawdzaniu obecności świetnie przeliczały do 26).

 4.Powtórz piosenkę „Ko, ko, ko” i wiersz „Dziwne rozmowy”.

 5.Karty pracy cz. 4, str. 82-83.

 6.Praca artystyczno – techniczna – Wyprawka – karta 19 i Karta 21. Wytnij, złóż i przyklej kurczaczka i łaciatą krówkę według podanego wzoru.

 7.Oglądaj animacje w celu utrwalenia wiadomości o zwierzętach wiejskich.

https://youtu.be/E5bWIQo182c

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA&vl=pl