
Temat kompleksowy: Łąka w maju.
Poniedziałek 11.05.2020r.
Temat dnia: Mieszkańcy łąki.
Kochani witam Was. Na początek zapraszam na:
1.Gimnastykę poranną:
2.A teraz posłuchaj wiersza:
3.Obejrzyj filmy edukacyjne:
,, Co nam daje łąka”
4. Piosenka do nauki „Bal na łące ” :
Tekst piosenki:
I Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
II Dylu – dylu już grają,
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.
III A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
5.Zabawy paluszkowe:
6.Praca plastyczna do wyboru:
12.05.2020r.
Temat dnia: Biedroneczki.
Dzień dobry przedszkolaki!!
1.Zaczynamy od porannej gimnastyki. Spróbujcie naśladować czynności jakie wykonują dzieci:
2.Obejrzyj film a dowiesz się o czym będziemy mówić:
Jak myślicie czy biedronki są pożyteczne i potrzebne?
3.Spróbuj narysować samodzielnie biedronkę a pomogą ci w tym ,,Rysowane wierszyki”
4. Posłuchaj piosenki o biedronkach
5.Możesz zrobić też biedronkowe kanapki.
6.Rozwiąż zagadki.
7.Praca plastyczna – Biedronka.
lub
8.W wolnej chwili ułóż z rodzicami puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/235211-majowa-%C5%82%C4%85ka
9.Utrwalenie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
13.05.2020.r
Temat dnia: Pszczoły na łące.
Na początek zajęć zapraszam was na wesołe tańce.
1.Gimnastyka
2.Odgadnijcie zagadkę, a dowiecie się co będzie tematem zajęć:
Ledwie błyśnie słońce złote,
słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią
miodek pracowite … .
3. Obejrzyjcie Film o pszczołach:
Jak pszczoły robią miód
4. Quiz o pszczołach (na postawie filmów)
- Domek pszczół to …(ul)
- Zbiór uli nazywa się …(pasieka)
- Kto zakłada pasiekę i zajmuje się pszczołami?(pszczelarz)
- Z czego pszczoły robią miód? (z nektaru)
- Pszczela rodzina to robotnice, trutnie i …(królowa).
4.Zapraszam was do tańca ,,Taniec Mai”
5.Posłuchajcie piosenki o pszczole
6.Praca plastyczna – pszczoła z rolki papieru
7. Propozycje zabaw przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=20kRqwaYjvA&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=10
https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=6
8. Bajka na dobranoc
14.05.2020.r
Temat dnia :Kolorowe motyle
Witam kochane dzieci. Zapraszam na gimnastykę.
- Gimnastyka
2.Oglądnijcie uważnie bajkę i postarajcie się odpowiedzieć na pytania.
https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Kto mieszkał na drzewie? (gąsienica)
- O czym marzyła gąsienica? (chciała latać)
- Kto dokuczał gąsienicy i dlaczego? (mrówki- bo ciągle jadła)
- Co się stało z gąsienicą przed zimą? (owinęła się w kokon)
- W co przeobraziła się gąsienica? (w motyla)
3.Posłuchajcie piosenek o motylkach
4.A teraz spróbujcie narysować motylka.
Rysowane wierszyki.
5.Zabawa ruchowa
6.Praca plastyczna – motyl malowany gąbką
lub
7.A przed spaniem możecie posłuchać bajkę.
Czytanie przed spaniem
https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zabawy-na-lace,24928479
UWAGA: Ilość ćwiczeń wykonywanych jednorazowo proszę dostosować do możliwości dziecka i czasu, jakim państwo dysponują!
15.05.2020.r
Temat dnia: Łąka pełna kwiatów i owadów.
Czy już ktoś Cię dziś przywitał?
O humorek Cię zapytał?
Życzył Ci miłego dnia?
Zrobię więc to teraz ja!
1.Na początek poruszajmy się
2. Na łące mieszka bardzo dużo zwierząt. Czy pamiętasz jakie? Posłuchaj zagadek i odgadnij ich nazwy:
3.W naszym przedszkolu też można spotkać mieszkańców łąki , wymień nazwy grup to się przekonasz .
Nasza grupa to……?
4. Aktywność matematyczno – ruchowa: „Policz ile”
Przyjrzyjcie się uważnie planszy poniżej a potem policzcie :
Policz, ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy
Policz, ile jest mrówek ? – zrób tyle przysiadów
Policz, ile skacze żabek ? – podskocz tak jak żabka tyle razy ile jest żabek
Policz, ile jest biedronek? – zrób tyle razy pajacyka
Policz, ile jest motyli? – tupnij tyle razy noga
Policz, ile jest bocianów ? – stań na jednej nodze i klaśnij tyle razy ile jest bocianów
Za każdym razem, wskazuj palcem na obrazku właściwe elementy i głośno licz z rodzicem .
5. Zabawa ortofoniczna inspirowana wierszem M. Golc Koncert na łące. Rodzic czyta wiersz – dziecko naśladuje głosy zwierząt.
Dzisiaj na łące
trwa wielki koncert.
Wróble ćwierkają, (ćwir, ćwir, ćwir)
świerszcze cykają, (cyk, cyk, cyk)
żabka rechocze, (rech, rech)
bocian klekocze. (kle, kle)
Na koniec pszczoły
bzyczą radośnie (bzz, bzz….)
Ten koncert wszyscy
zagrali wiośnie.
6. Zabawa muzyczno-ruchowa „Kręć się dookoła”
7.Propozycja literatury: Historia pewnej żaby (Audiobook)
8.Utrwalenie piosenki
Kochani!!
Jeśli to możliwe wybierzcie się z mamusią lub tatusiem na pobliską łąkę. Może uda Wam się spotkać małych mieszkańców łąki.