
Dzień dobry Słoneczka. Dzień dobry Rodzice.
Witam Was w kolejnym tygodniu naszej zabawy i nauki.
Dziękujemy za korzystanie z zamieszczanych propozycji.
Ćwiczenia możecie wykonywać w dowolnym, dogodnym dla was czasie i we własnym tempie. Zachęcam do dalszej pracy!
27.04-01.05.202 r.
Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region
Piosenka do nauki: Tutaj mieszkam
„Tutaj mieszkam”
1.Wszędzie wokół piękna zieleń,
drzewa,kwiaty cieszą mnie
Tam wysoko ptaszek śpiewa,
ja tu zawsze mieszkać chcę.
Ref.: Wszystko tutaj jest mi bliskie.
Wszystko tutaj dobrze znam.
Tutaj mam przyjaciół wielu
i nie jestem nigdy sam.
2.Patrzę w prawo, widzę sklepy
patrzę w lewo widzę most,
tam na rogu jest apteka,
a plac zabaw jest na wprost
Ref. Wszystko tutaj…
Poniedziałek 27.04.2020 r.
Temat dnia: Miejscowość, w której mieszkam
1.Zabawa na przywitanie
- Przywitamy się dzisiaj zabawą , którą wszyscy znacie „Głowa, ramiona, kolana, pięty…. Zaproście Rodziców do wspólnej zabawy i utrwalcie części ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2.Posłuchajmy wiersza, który wprowadzi nas w tematykę dzisiejszego dnia.
Wiele wiosek, wiele miast
rozrzuconych w Polsce jest.
Takich małych, takich wielkich
bardzo pięknych miejsc.
Czy mieszkanie masz w Warszawie,
czy też domem twoim wioska,
wszyscy dobrze o tym wiedzą,
że to właśnie nasza Polska.
Na jej mapie jest mała kropka
tu mnie znajdziesz, tu mnie spotkasz
Mam tu swój przedszkolny światek
dozwolony od trzech latek
Tu swą rodzinę mam
i nigdy nie jestem sam
Tu jest Polska Ojczyzna ma
a mały Polak to jestem ja.
3.Rozmowa z rodzicami
- Jak nazywa się nasz kraj ?
- Jak nazywa się miejscowość w której mieszkasz? ( przypominamy sobie adres zamieszkania– każde dziecko powinno już znać)
- Co znajduje się w Twojej miejscowości ?
- Jak nazywa się miasteczko, gdzie znajduje się nasze przedszkole. Dzieci dzielą nazwę Lesko na sylaby, wyodrębniają pierwszą i ostatnią głoskę, próbują wymienić wszystkie głoski .
4.Ćwiczenie graficzne
- Rysuj kontur mapy Polski po kropeczkach. Zaznacz kółeczkiem z pomocą rodzica, gdzie leży Lesko.mapa
5.Zagadki obrazkowe:
- Czy pamiętacie nasze spacery i wycieczki? . Doskonale znałyście zabytki Leska . Odszukajcie je wśród ilustracji i spróbujcie je nazwać. Podzielcie ich nazwy na sylaby i wyodrębnijcie pierwszą i ostatnią głoskę. A może uda Wam się wymienić wszystkie głoski.
6.Przypomnij sobie jak wygląda herb Leska
http://mojelesko.pl/media/k2/items/cache/fbe5093c383685a2c635f66e6581a2d1_XL.jpg
7.Zabawy rytmiczne
8.Kącik Sowy Mądrej głowy
- Uczyliśmy się z Panią sową cyferek dziś czas na literki.
9.Karty pracy
- Dzieci, które w domu mają książki zachęcam do pracy w części 5 s. 3,4
- Dzieci,które nie mają książek zachęcam, aby zajrzeli na internetowe wydanie
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf
- Ćwiczymy rączkę i piszemy szlaczki
10.Na dobranoc ,,Bajeczka o Lesku ” autorstwa Pani Magdaleny Szczepanik
Wtorek 28.04.2020r.
Temat dnia: Miasta, miasteczka i wioski
Proszę aby każde dziecko dzisiaj przywitało się w następujący sposób:
Nazywam się…. ( wymienia imię i nazwisko) mieszkam …( podaje adres zamieszkania)
Gimnastyka z Fruzią
- Dziś przedstawiam Wam Fruzię, która poprowadzi dla Was gimnastykę na powitanie.
2.Miasta i miasteczka -rozmowa w oparciu o wiersz, ilustracje i własne doświadczenia
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.
W dużym mieście hałasują samochody
na ulicach rewia mody
krzyki, ryki, szum i gwar
tętni życiem nocny bar.
Stuka, puka, dudni, wali
turkot słychać gdzieś w oddali
autobusy i tramwaje
na peronie pociąg staje
- Wskazywanie różnic między małym miasteczkiem (wsią w zależności od tego gdzie dziecko mieszka), a dużym miastem. Dzieci podają określenia (samodzielnie lub z pomocą dorosłej osoby), które opisują miasto i wieś: : spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska) dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób… (duże miasto).
3.Ćwiczenia językowe ,,Co widzę przez okno?”
- Popatrz przez okno i zobacz, jak wygląda Twoja miejscowość: czy są tu wysokie domy czy niskie, Czy dużo widzisz drzew? Są sklepy czy pola? Opowiedz o swoim otoczeniu jak najwięcej.
4.Pejzaż wiejski i miejski.
- Porównaj obrazy : Rozpoznaj wieś i miasto. Opowiedz co widzisz na obrazku. miasto i wieś
5.Zagadki dźwiękowe
- Posłuchaj odgłosów miasta i wsi
https://www.dailymotion.com/video/x2zbn9b
6.Zabawa z rymowanką
Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.
Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizuje ją prostym, wymyślonym przez siebie ruchem (np. klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewa na własną melodię.
7.Ćwiczenia gimnastyczne
- Dzisiaj wtorek zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych.
8.Kącik Sowy Mądrej głowy
- literki część druga
8.Karty pracy
- Dzieci, które mają w domu książki zachęcam do pracy w części 5 s. 5, 6,7.
- Dzieci,które nie mają książek zachęcam, aby zajrzeli na internetowe wydanie
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf
9.Szlaczki ważniaczki szlaczki
10.Bajeczka na dobranoc ,,Mysz z miasta i mysz ze wsi”
- Rozmowa z rodzicami na temat treści, nawiązanie i wyjaśnienie przysłowia ,,Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej” ,,Nie ma jak w domu”
Środa 29.04.2020 r.
Temat dnia: Mój dom
1.Muzyczna powitanka.
- Zapraszam do naśladowania ruchów w coraz szybszym tempie.
2.Ćwiczenia językowe
- Co to jest „dom”? – burza mózgów – Rodzic pyta dziecko z czym kojarzy mu się słowo „dom”
- Wymień wszystkie głoski w słowie dom
- Mój dom – swobodne wypowiedzi na temat domu, w których mieszkają dzieci – nazywanie pomieszczeń i określanie ich funkcji.
- „Lubię mój dom, bo…”
Ćwiczenie rozpoczyna rodzic mówiąc zdanie :Lubię mój dom, bo…
Następnie dziecko powtarza i kończy zdanie Lubię mój dom, bo…
To ćwiczenie można wykonać wspólnie z cała rodziną.
3.Piosenka ,,Dom jest tam, gdzie serce”
https://www.youtube.com/watch?v=qfpH2kZWDNU
4.Słuchanie wiersza Anny- Łady Grodzickiej „Dwa domy”.Aktywność matematyczna.
Kolorowe figury-te duże i małe,
Są do układania mozaiki doskonałe.
Wezmę dwa prostokąty, ułożę dwa domy.
Jeden będzie żółty, drugi zielony.
Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.
W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.
Dopasuję do każdego trójkątny daszek,
Może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?
Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię’
Ludzie i krasnoludki będą chodzić sobie.
Małe kwadraty będą oknami,
A żółte koło będzie słońcem nad dachami.
Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje,
Zaraz je z małych prostokątów dobuduję.
5.Rozmowa na temat wiersza:
- Jaki kształt mają ściany domów?
- Jaki kształt mają dachy?
- Jaki kształt mają drzwi a jaki okna?
- Jaki kształt mają kominy?
- Jakiego kształtu jest słońce?
6.Zabawa matematyczna- „Budujemy domy”.
- Bardzo proszę przygotować dzieciom figury geometryczne z papieru w kolorach: Duży żółty prostokąt, mały zielony prostokąt, dwa małe prostokąty, cztery kwadraty małe, dwa trójkąty duży i mały, koło w kolorze żółtym.
- Rodzic jeszcze raz czyta wiersz a dziecko samo układa kompozycję z figur geometrycznych nakleja na karton tworząc dwa domki.
- Po zakończonej pracy można zadać dziecku pytanie: Ile jest razem na tym obrazku prostokątów, kwadratów , kół, trójkątów?
7.Kącik Sowy Mądrej głowy
- Przypomnijmy sobie razem z Sową nazwy figur i ich kształty
8.Piosenka o figurach.
9.Zabawy plastyczne do wyboru:
Narysuj domek.
- Wykonanie tego zadania będzie łatwiejsze jak dzieci obejrzą filmik ,,Narysuj mi domek”
lub
- Rysowane wierszyki- dom
Praca plastyczna- „Mój dom”
Możecie również wykonać pracy plastycznej pt.„ Mój dom” z wykorzystaniem dowolnych środków i narzędzi, wg własnego pomysłu. Praca może być:
-płaska lub przestrzenna,
– z wykorzystaniem materiałów z recyklingu
Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków
Dzieci budują różne domy z klocków. Następnie porównują powstałe budowle, stosując pojęcia:wysoki, niski, wyższy, niższy.
Jestem pewna, że stworzycie piękne i kreatywne prace. Zachęcam do przesyłania zdjęć z waszymi pracami.
10. Utrwalamy piosenkę ,,Tutaj mieszkam”
- link zamieszczony w poniedziałek 27.04.
11.Karty pracy
- Dzieci, które mają w domu książki zachęcam do pracy w części 5 s. 8, 9
Dzieci,które nie mają książek zachęcam, aby zajrzeli na internetowe wydanie
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf
- Szlaczki -ważniaczki
12.Bajka na dobranoc pt. „Dom – Tom i Matt pojazdy budowlane”
Czwartek 30.04.2020r.
Temat dnia: Mieszkam w Polsce
1.Witajcie Słoneczka. Na przywitanie zabawa ruchowa z Pipi
2.Dziś w kalendarzu żegnamy miesiąc kwiecień. Jutro rozpocznie się nowy miesiąc -maj( czy pamiętacie ile mamy wszystkich miesięcy w roku? Spróbujcie je wymienić)
3.Święta majowe.
- W pierwszych trzech dniach maja obchodzone są w Polsce trzy ważne święta:
1 maja obchodzimy Święto Pracy
2 maja – Dzień Flagi
3 maja – rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja najważniejszego dokumentu obowiązującego w Polsce
4.Obejrzyjcie film edukacyjny „Polak mały”, „Polskie symbole narodowe”
5.Rozmowa z rodzicami
- Jak nazywa się nasza Ojczyzna?(Polska)
- Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?(Polacy)
- Jakie znasz symbole narodowe .
- Jak wygląda godło Polski?(orzeł biały w koronie na czerwonym tle)
- Jak wygląda flaga Polski?(biało-czerwona, biały na górze, czerwony na dole)
6.Praca plastyczna „Polska Flaga”
Proponuję abyście na sobotnie Święto Flagi wykonali małe chorągiewki.
- Przybory : dwa prostokątne kawałki kartki tego samego rozmiaru w kolorach białym i czerwonym, patyczek do szaszłyków, klej.
- Wykonanie: sklejenie ze sobą kawałków kartki, ułożenie tak by białe było na górze. Następnie smarujemy klejem lewy bok sklejonych kartek, przykładamy patyczek, zawijamy go. I …mamy piękną flagę
- Kartka podzielona na pół, dół wyklejamy czerwonym papierem lub malujemy czerwona farbą
- inne pomysły na wykonanie flagi znajdziecie w linkach niżej
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-czesc-3.html
7.Praca z obrazkiem – KSIĄŻKA ZIELONA S.72-73.
- Zobacz jakie flagi wykonali Olek i Ada i co z nimi zrobili? Kto im pomagał
- Dla dzieci, które nie mają książek w domu podaję link do wydania internetowego
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_56/mobile/index.html#p=1
Pamiętajcie i Wy o wywieszeniu polskiej flagi!
8.Ćwiczenia gimnastyczne „Zumba kids”
Poćwicz i spróbuj zatańczyć do znanej piosenki.
9.Karty pracy
- Dzieci, które mają w domu książki zachęcam do pracy w części 5 s. 10, 11
Dzieci,które nie mają książek zachęcam, aby zajrzeli na internetowe wydanie
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz5.pdf
- Szlaczki -ważniaczki
- arkusz
10.,,Zabawa konstrukcyjna,, Moje miasteczko”
- Z dostępnych w domu zabawek (klocków, samochodów, itp.) zbuduj nasze miasteczko. Pamiętaj, żeby po skończonej zabawie posprzątać . Dzieci wiedzą jak to się robi.
Propozycja lektury dla Rodziców:
Jak nauczyć dzieci porządku? Zabawą!
https://drmax.pl/blog-porady/jak-nauczyc-dzieci-porzadku-zabawa/
Zapraszam do skorzystania z propozycji na Dzień Flagi zamieszczonych w wiadomościach ogólnych na naszej stronie. Zachęcam do upamiętnienia patriotycznych działań Słoneczek w formie zdjęć i wysyłanie ich na nasz grupowy komunikator WhatssApp Słoneczka lub pocztą elektroniczną .