
Dzień dobry Smerfy !!
W tym tygodniu przypada bardzo ważny dzień dla wszystkich ludzi na świecie – Światowy Dzień Ziemi. Musimy nauczyć się dbać o naszą planetę aby było na niej czyste powietrze i piękna przyroda.
Dostałyśmy list od Planety Ziemi, która prosi aby przeczytały go wszystkie Smerfy.
20.04.2020r. Poniedziałek
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.
Piosenka do nauki na cały tydzień : „Zozi – Świat w naszych rękach”
tekst piosenki tekst
Temat dnia: Oszczędzamy wodę.
1.Zaczynamy od zabawy na powitanie
2.Dzisiaj dowiemy się : Co robić aby oszczędzać wodę? Posłuchajcie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!”.
Pytania do opowiadania
- W jaki sposób Ada myła zęby?
- Dlaczego należy oszczędzać wodę?
- Nauczmy się rymowanki „ Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę”
3. Rozmowa na temat sposobów oszczędzania wody. Dziecko za pomocą rodzica, podaje sposoby oszczędzania wody.
Przykłady:
− branie prysznica zamiast kąpieli w wannie,
− dokładne zakręcanie kranu przed wyjściem z łazienki,
− gromadzenie wody deszczowej i podlewanie nią roślin w ogrodzie.
4. Pooglądajcie film i zobaczcie jakie rady na temat oszczędzania wody ma dla Was myszka.
5. Kolorowanka kolorowanka
Wtorek 21.04.2020r.
Temat zajęć : Dbamy o ogródek
Witajcie Drogie Przedszkolaki, witajcie Rodzice!
1.Przywitajmy się dzisiaj dobrze Wam znaną piosenką.
2. Wiecie już jak oszczędzać wodę a dziś zapraszamy Was do poznania pewnego zawodu, który wyjątkowo kojarzy nam się z wiosną! Rozwiążcie zagadkę a będziecie wiedzieli, jaki zawód mamy na myśli!
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
3.„Narzędzia ogrodnicze”– zobacz plansze przedstawiające narzędzia ogrodnicze, można również wykorzystać autentyczne przedmioty. Spróbuj:
- nazwać narzędzia pomocne w pracy ogrodnika,
- podzielić je na sylaby
4.Teraz zapraszamy Was na mały seans filmowy.
Będziemy oglądać film edukacyjny- jak „Skrzat Borówka zwiedza ogród”. Rodzice maja dla Was przygotowane pytanie tak więc uważnie słuchajcie !
5.Rozmowa na temat obejrzanego filmiku:
- Jakie rośliny mogą znajdować się w ogrodzie?
- Jakie zwierzęta i jakie owady można spotkać w ogrodzie?
- Jaki kwiat nazywany jest królową ogrodu?
- Co oprócz kwiatów można jeszcze hodować w ogrodzie?
- Jeśli macie ochotę i czas możecie spróbować wykonać budki dla ptaków wg instrukcji zawartej w filmiku.
6.Zabawa ruchowa: W naszym ogródeczku.
Dziecko naśladuje czynności wymienione w piosence:
- grabienie ścieżek
- kopanie grządek
- sianie nasionek
- kapiący deszczyk
7.Prezentacja „ Na czym polega praca ogrodnika”
8. Ty też możesz zostać ogrodnikiem.Możesz założyć swój domowy ogródek.
Rodzic wraz z dzieckiem przygotowuje doniczkę, ziemię oraz nasiona lub cebulki wspólnie
wybranych roślin oraz sadzą je. W trakcie wykonywania poszczególnych czynności rodzic
opowiada co robi i zachęca dziecko, aby powtarzało prezentowane działania.
Dbając o swój ogródek dbasz o całą Ziemię!
9.Karta pracy matematyczna – Policz roślinki na grządkach, narysuj tyle kresek ile jest warzyw.karta pracy
10.Karta pracy– Zaznacz przedmioty , które wykorzystuje się przy wiosennych pracach w ogrodzie.karta pracy.
Środa 22.04.2020r.
Temat dnia: Dzień Ziemi
1.Zaczynamy od zabawy. Róbcie to co pokazują małpki. Ćwiczyliśmy już tak w przedszkolu.
Dziś nasza planeta ma swoje święto!
22 kwiecień – DZIEŃ ZIEMI
2.Planeta Ziemia czasami choruje, jest smutna -bo nie wszyscy wiedzą jak o nią dbać. Posłuchajcie wiersza ” Chora Planetka”
Pytania do wiersza:
- Co zrobił Jaś z papierkami?
- Kto obrywał listki z drzewa i łamał gałązki?
- Czym palił w piecu pan Janek?
- Kogo rozbolała głowa od samego rana?
- U kogo kapała woda?
- Gdzie pojechała chora Planetka?
4.Co należy robić aby Ziemia była czysta i zdrowa?
Wszystkie Smerfy powtórzą głośno i zapamiętają jak należny dbać o naszą planetę Ziemię !
BĘDZIEMY:
- Chronić przyrodę
- Oszczędzać wodę
- Dokarmiać ptaki
- Dbać o zwierzaki
- Kwiaty hodować
- Drzewa szanować
- W lesie nie hałasować
- Ziemię wspólnie ratować
3.Co należy robić dla naszej planety?
4.Spróbujcie wykonać eksperyment- „Malowanie ziemi na mleku”.
6.Powtarzamy piosenkę :
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
7. Wiecie już jak dbać o naszą planetę.Dzisiaj proponujemy wykonanie opaski uśmiechniętej Ziemi:)
Czwartek 23.04.2020r.
Temat dnia : Segregujemy śmieci.
1.Zapraszamy Przedszkolaków i Rodziców do porannej gimnastyki. Księżniczka Julia i Smok Janusz zapraszają Was do zabawy:)
2. O czym będziemy dzisiaj rozmawiać dowiecie się rozwiązując zagadkę.
O porządek trzeba dbać
wiedzą o tym także dzieci
Do odpowiednich worków
Każdy wrzuca… ( śmieci)
3.Wprowadzenie do tematu zajęć- ,, Co to są śmieci”
Swobodne wypowiedzi dziecka na temat tego co to są śmieci, skąd się biorą oraz co powinno się z nimi robić. Rodzic rozmawia z dzieckiem.
4.Edukacyjna bajka „Eko- patrol”
5. Rozmowa na temat bajki.
- O czym była bajka?
- Czy plaża była czysta?
- Co zanieczyszczało plażę?
- Dlaczego zwierzaki postanowiły segregować śmieci?
- A czy wy w domu segregujecie śmieci?
- Jakie rzeczy oddzielacie od śmieci zmieszanych?
6.Gra interaktywna „Gdzie z tym śmieciem?”rozwijająca umiejętność segregowania odpadów.
https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb
Kosze na odpady :
– niebieski – papier,żółty – plastik i metal, zielony – szkło ,czarny – odpady zmieszane, brązowy – odpady bio
Można wykorzystać gotową propozycję do wydruku :
https://drive.google.com/file/d/1WVihUJdhIeVhYLgFo86euo8xHrnKInG-/view
7. Co to jest recykling?
Recykling- to ponowne wykorzystanie i przetworzenie odpadów.
8. Waszym zadaniem jest wykonanie dekoracji lub zabawki z recyklingu np. „Ptak cudak”lub innej.
Potrzebne będą :plastikowa butelka, kolorowa bibuła , papier kolorowy, piórka, klej, nożyczki.
ZAPAMIĘTAJ!!! DBAM O ZIEMIĘ – SEGREGUJE ŚMIECI!!
Piątek 24.04.2020r.
Temat dni: Jestem przyjacielem przyrody
Witamy wszystkie Smerfy.
1.Zapraszamy do zabawy „Zrób to co ja”.
2.Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach „Wszędzie czysto”.
Czysty dom i czysty ogród, w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro, samo zdrowie – wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję, nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy, aby czysty był nasz świat?
By ptak śpiewał, strumyk szemrał, by w ogrodzie zakwitł kwiat?
3.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Rodzic pyta dziecko:
- W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
- Od kogo zależy czystość świata?
- Jak wygląda świat, kiedy jest czysty.
4.Prowadzenie rozmowy na temat sposobów ochrony przyrody. Zobaczcie także co -AGI BAGI opowie Wam o ochronie środowiska.
Pomoc przyrodzie to nasz obowiązek!
4.Dbamy o Ziemie- powtarzamy Ważne zasady!
5.Utrwalamy piosenkę ” Świat w naszych rękach”
6.Wiecie już jak dbać o planetę Ziemię i jesteście PRZYJACIELAMI PRZYRODY!! GRATULACJE!!!
Poproście rodziców aby przeczytali Wam drugą część listu od planety Ziemi.
Znacie już dużo ważnych zasad, które służą ochronie środowiska i dbaniu o naszą planetę, dlatego planeta Ziemia prosiła aby każdy Smerf dostał dyplom „Przyjaciela przyrody”:
Życzymy miłego, słonecznego weekendu!!