Smerfy – Łąka w maju

cartoon illustration of funny insects on the meadow

Poniedziałek 11.05.2020r.

Temat dnia : Kolorowa łąka.

 

Dzień dobry przedszkolaki!!

1.Zaczynamy od porannej gimnastyki.Spróbujcie naśladować czynności jakie wykonują dzieci:

2.O czym będziemy dzisiaj mówić dowiecie się rozwiązując zagadkę.

Zielony dywan,
na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar
pszczoły, osy i motyle
. (łąka)

Tak dzisiaj rozmawiamy o majowej pachnącej łące.

2.Posłuchajcie opowiadania „Smok łąkowy wielogłowy” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania .

Ilustracje do opowiadania znajdują się w podręczniku na  str. 70-71.

3.Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Co można robić podczas pobytu na łące?
  • Jakie zwierzęta można spotkać na łące?

4. A Czy wy byliście na łące? Jeśli jeszcze nie byłeś/aś na łące poproś rodziców aby w wolnym czasie wybrali się tam z tobą. Posłuchajcie odgłosów łąki, podziwiajcie jej piękno, może zobaczysz jakiegoś owada lub jakieś zwierze które mieszka na łące?

Pooglądajcie teraz jak Skrzat Borówka wybrał się na łąkę. Kogo spotkał i jakich ciekawych rzeczy się dowiedział.

Pytania dotyczące filmu:

  • Od kogo Skrzat Borówka dostał zaproszenie?
  • Gdzie Skrzat Borówka poleciał dmuchawcolotem?
  • Jakie zwierzęta spotkał Skrzat Borówka na łące?
  • Jakie kwiaty zobaczył Skrzat Borówka na łące?
  • Jakie owady poznał Skrzat Borówka na łące?
  • Komu Skrzat Borówka opowiedział o wycieczce?

5. Piosenka do nauki  „Bal na łące ” :

Tekst piosenki:

I Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

 

II Dylu – dylu już grają,

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę,

sapią przy tym troszeczkę.

 

III A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

6. Karty pracy str.48-49

  • Pooglądajcie obrazek, opowiedzcie co się dzieje na łące w maju,
  • połączcie fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na obrazku,
  • nazywajcie zwierzęta na obrazku, podzielcie ich nazwy na sylaby.

7.Praca plastyczna „Stemplowana łąka”.

Potrzebne wam będą:kartka, farby i patyczek do uszu.

 

Wtorek 12.05.2020r.

Temat dnia: Mieszkańcy łąki

Dzień dobry Smerfiki!

1.Zaczynamy  od porannej gimnastyki z Kubusiem.

2.Łąka jest domem wielu zwierząt i owadów. Pooglądajcie film oraz plansze a dowiecie się kto na niej mieszka.

3.Mieszkańcy łąki- zagadki.

4. Zabawa  „Owady na łące”

  • Posłuchaj wierszyka czytanego przez Rodzica. Naśladuj odgłosy mieszkańców łąki.

Pszczoły się zbudziły: bzz… zzz… zzz…

Chrabąszcza się wystraszyły:  żżż… żżż… żżż…

odezwała się mucha: bzzz, bzzz, bzz…

I komara w ucho stuka: stuk, stuk, stuk…

Nadleciały inne komary: sss… sss… sss…

Pasikonika ujrzały: pssst, pssst, pssst.

Woła żaba do żaby:  rech, rech, rech.

Skąd się wzięły te owady?

Wszystkie przyleciały, bo łąkę ujrzały.

Oprócz owadów na łące, słychać bociany klekoczące: kle, kle, kle, kle, kle.

Uciekajmy szybko w trawę, bo nas bocian zje- kum, kum, kum, kum, kum.

5. Zabawa matematyczna „Policz ile jest owadów na łące”

https://wordwall.net/pl/resource/1754661/matematyka/owady-na-%c5%82%c4%85ce-matematyka

6. A teraz zagraj w memory. Spróbuj znaleźć wszystkie pary.

https://learningapps.org/view9743297

7. Wykonaj kartę pracy na str.50.

  • Rysuj ślimaka po śladzie.
  • Nazwij zwierzęta na zdjęciach. Naśladuj ich ruchy.

8.Wybieramy się na łąkę – łąkowa opowieść ruchowa.

9.Praca plastyczna „Biedronka z kółek –origami.

 

 

 

 

 

10.Utrwalamy piosenkę”-Bal na łące” 

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

11. Bajka na dobranoc –  „Bajka o biedronce na łące”.

Środa 13.05.2020r.

Temat dnia: Pracowite pszczoły.

Dzień Dobry! Witamy wszystkie dzieci i Rodziców.

1.Na początek zapraszamy do ćwiczeń  z butelką.

2.Dzisiejsze zajęcia będą o bardzo pożytecznym owadzie. Posłuchajcie , co to za owad?

Brawo to bzyczenie PSZCZÓŁ!

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Pszczoła to owad , który wytwarza pokarm dla siebie ale także dla człowieka. Pszczoły produkują miód i zapylają większą część roślin uprawnych. Aby lepiej poznać te pracowite owady pooglądajcie film , w którym poznacie pracę pszczół i jej rodzinę.(Pooglądajcie film do minuty 4:09.)

4. Quiz o pszczołach.Na pewno zapamiętaliście dużo informacji o pszczołach.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Jak nazywa się dom pszczół?(ul)
  • Zbiór uli to ..(pasieka)
  • Zakłada pasiekę i dba o pszczoły.(pszczelarz)
  • Z czego pszczoły robią miód?(z nektaru)
  • Pszczela rodzina to robotnice, trutnie i ……(matka pszczela).Matka pszczela jest największa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Teraz zapraszamy do zabawy muzyczno –  ruchowej „PSZCZÓŁKI”

6. Zobaczcie jak wygląda z bliska zbieranie nektaru przez pszczołę. Pewnie nie raz to już widzieliście.

7. Po ciężkim dniu pracy pszczoły wracają ze zbiorami do ula. Nektar nakładają na plastry, na których powstaje miód. Miód może być różny w zależności z jakich roślin jest zbierany nektar : np. lipowy, rzepakowy, akacjowy itp. Pszczelarz przychodzi po gotowe plastry miodu. Pooglądajcie jak wygląda proces miodobrania.

Proces miodobrania wygląda tak :

8.Zatańczmy z pszczółka Mają

9.Wykonajmy pszczółkę z plasteliny. 

 

 

 

 

 

 

http://edufunkids.com/biedronka-i-pszczola-praca-plastyczno-techniczna-z-wykorzystaniem-lupiny-po-orzechu-wloskim/

 

Czwartek 14.05.2020r.

Temat dnia: Kolorowe motyle.

Dzień dobry dzieci !

1.Zapraszamy do zabawy muzycznej „Motyle” Machamy rączkami, naśladujemy lot motylków.

2.O jakich owadach była piosenka? Tak, dzisiaj zajęcia o pięknych kolorowych motylach.

Pooglądajcie bajkę :

https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE

Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Kto mieszkał na drzewie? (gąsienica)
  • O czym marzyła gąsienica? (chciała latać)
  • Kto dokuczał gąsienicy i dlaczego? (mrówki- bo ciągle jadła)
  • Co się stało z gąsienicą przed zimą? (owinęła się w kokon)
  • W co przeobraziła się gąsienica? (w motyla)

3.Nie od razu motyl jest piękny i kolorowy. Aby taki był musi przejść kilka etapów. Poznajcie etapy rozwoju motyli .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Motylek składa na listku jajeczka;
  • Z jajeczka wykluwa się gąsienica;
  • Gąsienica zawija się w kokon i staje się poczwarką;
  • Z kokonu wydostaje się piękny motylek.

A teraz pooglądajcie jak to wygląda na żywo:

4.Nauczymy się rysować motylka.

5.Zapraszamy do zabawy „ Motylki”. Znacie tą zabawę, bawiliśmy się w przedszkolu Pamiętacie?

6. Motyle są różnorodne. W Polsce występuje wiele gatunków. Może widzieliście któregoś z tych pięknych motyli?

7. Poukładaj puzzle „Motyl na łące”.

8. Zabawa matematyczna-Przeliczanie zwierząt mieszkających na łące.

  • Policz , zwierzątka na obrazku – klaśnij w rączki tyle razy ile jest zwierzątek na obrazku.

9. Utrwalenie piosenki „Bal na łące”.

10.Wykonaj prace plastyczną z Wyprawki plastycznej:

  • Karta 21 – „Gąsienica w wiosennych kolorach”
  • Karta 22- „ Pierwszy motylek”

 

Piątek 15.05.2020r.

Temat dnia: Kwiaty na łące .

1.Zapraszamy do zabawy ruchowej. Naśladujemy ruchy które pokazują dzieci.

2.Na łące rośnie dużo kwiatów, mają one różne kolory. Zobaczcie sami.

  • W jakich kolorach były kwiaty? (żółte, czerwone, niebieskie, białe, fioletowe)
  • Czy znacie te kwiaty?

3.Pooglądajcie film. Myszka Matylda nazywa kwiaty łąkowe. Spróbuj zapamiętać ich nazwy.

4.Pooglądaj również plansze i jeszcze raz spróbuj nazywać kwiaty które rosną na łące. Poproś rodziców o pomoc w przeczytaniu ich nazw.
(Galerie zdjęć kwiatów oglądamy poprzez przesuwanie strzałki z prawej strony.)

5.Piosenka „Kwiatowa piosenka”

  • Zatańcz walczyka z mamą tata lub siostrą i bratem. Dowolna improwizacja ruchowa.

6. Rysujemy kwiatuszka.

Udało ci się? BRAWO!!

7.Zapraszamy teraz do zabawy z pokazywaniem  „Łąka”

8.Utrwalamy piosenkę „Bal na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

9. Wykonajcie kartę pracy – strona 51, 52.

10.Praca plastyczna  – Rumianki.

Wyprawka plastyczna -karta 25 .

 

Dziękujemy za wspólne zabawy w tym tygodniu.

Życzymy mile spędzonego czasu w weekend.

Dbajcie o siebie, bądźcie zdrowi.

Trzymajcie się cieplutko.