
Poniedziałek 04.05.2020r.
Temat: Dzień Strażaka.
Materiały do pracy znajdują się pod linkiem :
Witam wszystkie Żabki i Rodziców!
Wtorek 05.05.2020r.
Temat dnia: Miejscowość, w której mieszkam.
1.Zabawa ruchowa „Duży, mały skok”:
2.Posłuchaj piosenki „Tutaj mieszkam” – piosenka do nauki:
„Tutaj mieszkam”
1.Wszędzie wokół piękna zieleń,
drzewa,kwiaty cieszą mnie
Tam wysoko ptaszek śpiewa,
ja tu zawsze mieszkać chcę.
Ref.: Wszystko tutaj jest mi bliskie.
Wszystko tutaj dobrze znam.
Tutaj mam przyjaciół wielu
i nie jestem nigdy sam.
2.Patrzę w prawo, widzę sklepy
patrzę w lewo widzę most,
tam na rogu jest apteka,
a plac zabaw jest na wprost
Ref. Wszystko tutaj…
3.Słuchanie wiersza : czyta rodzic
Wiele wiosek, wiele miast
rozrzuconych w Polsce jest.
Takich małych, takich wielkich
bardzo pięknych miejsc.
Na mapie Polski jest mała kropka
tu mnie znajdziesz, tu mnie spotkasz.
Tu swą rodzinę mam
i nigdy nie jestem sam
Tu jest Polska Ojczyzna ma
a mały Polak to jestem ja.
- Pamiętacie, jak nazywa się nasz kraj? (Polska)
- Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
- Jak nazywa się miasteczko, w którym znajduje się nasze przedszkole?
4.Ćwiczenie graficzne – narysuj kontur mapy po kropeczkach. Z pomocą rodzica zaznacz kółeczkiem, gdzie leży Lesko.mapa
5.Zanim wybierzemy się „na spacer po Lesku” rozruszamy nasze nogi. Zapraszam do zabawy:
6.Zagadki obrazkowe. Czy przypominacie sobie te miejsca? Spróbujcie je nazwać, może rodzice Wam pomogą. To są zabytki Leska, czyli bardzo stare budynki.
7.Czy wiesz jak wygląda Herb miasta Leska? Zobacz:
http://mojelesko.pl/media/k2/items/cache/fbe5093c383685a2c635f66e6581a2d1_XL.jpg
8.Na koniec zapraszam do ćwiczeń umuzykalniających „Dźwięki wysokie i niskie w podskokach”:
Pozdrawiam:)
Środa 06.05.2020r.
Dzień dobry, wszystkie Żabki – duże i małe .
Temat dnia: Na wsi i w mieście.
1.„Wesołe powitanie” –gimnastyka poranna:
- wykonuj polecenia, do których zachęcają dzieci w piosence:
2.Zapraszam Was do Jedynkowego przedszkola na zajęcie pt. Wieś i miasto”:
- Kto z Was mieszka na wsi?
- A kto mieszka w mieście?
- Czy potraficie wskazać różnice między wsią i miastem?
(pomoże Wam ilustracja)
Wieś – dużo zieleni, łąki, pola, zwierzęta, czyste powietrze, spokój, cisza…
Miasto – bloki, wieżowce, dużo pojazdów, dużo ludzi, hałas, zanieczyszczone powietrze…
- Gdzie chcielibyście odpoczywać, na wsi czy w mieście?
3.Zagadki słuchowe – posłuchaj odgłosów miasta i wsi:
https://www.dailymotion.com/video/x2zbn9b
4.Czy pamiętacie zajęcie o strażakach? Jak myślicie czy w naszej miejscowości znajduje się remiza strażacka, w której stoją samochody strażackie i strażacy czekają na wezwanie? Jaki dźwięk wydaje straż pożarna, potrafisz naśladować? Czy ktoś z Was chciałby dzisiaj zostać strażakiem?
Zapraszam do zabawy w podskokach pt. „Strażak” – potrzebna będzie kierownica – można ją wyciąć z tektury:
5.Praca plastyczna: malowanie farbami na temat „Zielona wieś” lub „Kolorowe Miasto” – wybór należy do Ciebie.
6.Oglądanie bajki „Mysz z miasta i mysz ze wsi”:
- Rozmowa z rodzicami na temat treści, nawiązanie i wyjaśnienie powiedzenia „Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej”.
Czwartek 07.05.2020r.
Temat dnia: Nasze domy.
1.Dzisiaj przywitamy się wesoło piosenką:
– naśladuj czynności ,o których śpiewają dzieci ( klaszcz, tup, podskakuj i cwałuj jak konik).
2.Rozwiąż zagadkę, a dowiesz się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać:
Ma ściany, podłogi,
okna i drzwi,
a w nim mieszkasz ty. (dom)
- Co to jest „dom”? – burza mózgów;
- Podziel na sylaby słowo „dom” i „domy”- policz ile słyszysz sylab?
(dom – 1, do-my – 2);
- Mój dom – swobodne wypowiedzi na temat domu, w którym mieszkają dzieci (nazywanie pomieszczeń, określanie ich funkcji);
- Zabawa słowna: rodzic rozpoczyna ćwiczenie kończąc zdanie: Lubię mój dom, bo… (następnie dziecko powtarza i kończy zdanie, ćwiczenie można wykonać z całą rodziną);
3.Domek – rysowane wierszyki. Aktywność matematyczna.
Rysujemy domek mały
kolorowy i wspaniały.
Najpierw ściana kwadratowa,
oto ona- już gotowa.
Na niej piękny dach z trójkąta.
Drzwi w tej ścianie z prostokąta.
Obok drzwi okienko małe
kwadracikiem rysowane.
Jeszcze komin z trójkącika
co się bokiem z dachem styka.
Teraz domek malujemy,
więc kolorów użyjemy.
A z komina dymek szary
kółeczkami wypuszczamy.
- Jaki kształt miała ściana domku?
- Jaki kształt miał dach?
- Jaki kształt miały drzwi?
- A jaki kształt miało okno?
- Jakiego kształtu był komin?
- A jaki kształt miał dym wylatujący z komina?
Kwadrat, trójkąt, prostokąt i koło – to są figury geometryczne.
4.Zabawa ruchowa z piosenką „Kto jak skacze?”:
5.Utrwalamy figury geometryczne- film edukacyjny „Nauka kształtów”:
6.Zagadki obrazkowe – oglądaj figury i spróbuj ja nazwać:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/08/FIGURY-GEOMETRYCZNE.pdf
7.Posłuchaj „Piosenki o figurach” i utrwalaj ich nazwy:
8.Wykonaj ćwiczenie na Karcie pracy:
karta pracy – figury geometryczne
9.Praca plastyczna „Mój dom z figur geometrycznych” – wycinanka z kolorowego papieru. Przykłady prac:
Piątek 08.05.2020r.
Temat dnia: Piękna nasza Polska cała – utrwalenie wiadomości.
1.Przywitamy się piosenką „Maszerują dzieci drogą”:
Zabawa do piosenki:
Maszerują dzieci drogą – maszerujemy w miejscu,
raz, dwa, trzy! – wyklaskujemy rytmicznie,
Lewą nogą, prawą nogą – wystawiamy do boku lewą nogę i prawą nogę,
raz, dwa, trzy! – wyklaskujemy rytmicznie,
A nad drogą słonko świeci – wznosimy obie ręce wysoko w górę,
i uśmiecha się do dzieci – obracamy się wokół własnej osi,
raz, dwa, raz, dwa, trzy! – wyklaskujemy rytmicznie.
2.„Kto ty jesteś” – film edukacyjny (kto umie, ten recytuje):
3.Wyruszamy na wycieczkę po Polsce- utrwalenie piosenki:
4.Dokończ zdania:
- Moją ojczyzną jest… (Polska)
- Flaga polska jest… (biało – czerwona)
- Nasze godło narodowe to… (orzeł biały w koronie na czerwonym tle)
- Mieszkam w Polsce i mówię w języku…. (polskim)
- Miejscowość, w której mieszkam to… (podaje nazwę swojej miejscowości)
- Rzeka, która płynie przez nasz kraj to… (Wisła)
- Stolicą Polski jest… (Warszawa)
- Moje miasto to…(Lesko)
- Lesko leży na rzeką… (San)
5.Zapraszam na spacer po naszej okolicy (maszerujemy):
6.Zatrzymamy się na dłużej w Lesku, posłuchaj i pozwiedzaj. Poznajesz te miejsca?
7.Zaśpiewajmy razem piosenkę „Tutaj mieszkam”:
https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc
8.Połącz w pary – ćwiczenie na karcie pracy:karta pracy
9.Obejrzyj bajkę „Nauka kształtów”- utrwalimy sobie poznane figury geometryczne:
- Czy udało Ci się zrobić zakupy?
10.W kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” cz.2 proszę wykonać zadania na stronie 42, 43, 46 i 47.
UWAGA: Ilość ćwiczeń wykonywanych jednorazowo proszę dostosować do możliwości dziecka i czasu, jakim państwo dysponują!
- Przypominam o stopniowym uzupełnianiu zaległości w kartach pracy do strony 41 włącznie;
- W wyprawce plastycznej można wykonać zaległe prace:
- Niedźwiadek i jego miód – Karta nr 10;
- Jajko wielkanocne – Karta nr 11;
- Godło Polski – Karta nr 12;
- Wiejski zwierzyniec – Karta nr 23;
- Gdzie wyrzucamy niepotrzebny papier, a gdzie puste butelki;
Miłej pracy 🙂