Żabki- Moja miejscowość, mój region

Poniedziałek 04.05.2020r.

Temat: Dzień Strażaka.

Materiały do pracy znajdują się pod linkiem :

http://www.przedszkolelesko.pl/praca-zdalna/praca-zdalna-motylki/4-maja-dzien-strazaka-propozycje-aktywnosci-dla-dzieci/

 

Witam wszystkie Żabki i Rodziców!

Wtorek 05.05.2020r.

 Temat dnia: Miejscowość, w której mieszkam.

 1.Zabawa ruchowa „Duży, mały skok”:

 2.Posłuchaj piosenki „Tutaj mieszkam” – piosenka do nauki:

„Tutaj mieszkam”

1.Wszędzie wokół piękna zieleń,

drzewa,kwiaty cieszą mnie

Tam wysoko ptaszek śpiewa,

ja tu zawsze mieszkać chcę.

Ref.: Wszystko tutaj jest mi bliskie.

Wszystko tutaj dobrze znam.

Tutaj mam przyjaciół wielu

i nie jestem nigdy sam.

2.Patrzę w prawo, widzę sklepy

patrzę w lewo widzę most,

tam na rogu jest apteka,

a plac zabaw jest na wprost

Ref. Wszystko tutaj…

 

3.Słuchanie wiersza : czyta rodzic

Wiele wiosek, wiele miast

rozrzuconych w Polsce jest.

Takich małych, takich wielkich

bardzo pięknych miejsc.

Na mapie Polski jest mała kropka

tu mnie znajdziesz, tu mnie spotkasz.

Tu swą rodzinę mam

i nigdy nie jestem sam

Tu jest Polska Ojczyzna ma

a mały Polak to jestem ja.

  • Pamiętacie, jak nazywa się nasz kraj? (Polska)
  • Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
  • Jak nazywa się miasteczko, w którym znajduje się nasze przedszkole?

4.Ćwiczenie graficzne – narysuj kontur mapy po kropeczkach.  Z pomocą rodzica zaznacz kółeczkiem, gdzie leży Lesko.mapa

5.Zanim wybierzemy się „na spacer po Lesku” rozruszamy nasze nogi. Zapraszam do zabawy:

 6.Zagadki obrazkowe. Czy przypominacie sobie te miejsca? Spróbujcie je nazwać, może rodzice Wam pomogą. To są zabytki Leska, czyli bardzo stare budynki.

https://www.google.pl/search?q=zabytki+leska&tbm=isch&ved=2ahUKEwjNoeXvhofpAhUYzioKHXPaCRUQ2-cCegQIABAA&oq=zabytki+leska&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQQzoCCAA6BQgAEIMBOgYIABAIEB46BAgAEBhQ_G1YupsBYJmfAWgAcAB4AIABd4gBsA2SAQQ3LjEwmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWewAQA&sclient=img&ei=gf-lXo3dLJicqwHztKeoAQ&bih=627&biw=984&client=opera&hs=yzC

7.Czy wiesz jak wygląda Herb miasta Leska? Zobacz:

http://mojelesko.pl/media/k2/items/cache/fbe5093c383685a2c635f66e6581a2d1_XL.jpg

8.Na koniec zapraszam do ćwiczeń umuzykalniających „Dźwięki wysokie i niskie w podskokach”:

Pozdrawiam:)

 

Środa 06.05.2020r.

Dzień dobry, wszystkie Żabki –  duże i małe .

Temat dnia: Na wsi i w mieście.

 1.„Wesołe powitanie” –gimnastyka poranna:

  • wykonuj polecenia, do których zachęcają dzieci w piosence:

2.Zapraszam Was do Jedynkowego przedszkola na zajęcie pt. Wieś i miasto”:

  • Kto z Was mieszka na wsi?
  • A kto mieszka w mieście?
  • Czy potraficie wskazać różnice między wsią i miastem?

(pomoże Wam ilustracja)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wieś – dużo zieleni, łąki, pola, zwierzęta, czyste powietrze, spokój, cisza…

Miasto – bloki, wieżowce, dużo pojazdów, dużo ludzi, hałas, zanieczyszczone powietrze…

  • Gdzie chcielibyście odpoczywać, na wsi czy w mieście?

3.Zagadki słuchowe – posłuchaj odgłosów miasta i wsi:

https://www.dailymotion.com/video/x2zbn9b

4.Czy pamiętacie zajęcie o strażakach? Jak myślicie czy w naszej miejscowości znajduje się remiza strażacka, w której stoją samochody strażackie i strażacy czekają na wezwanie? Jaki dźwięk wydaje straż pożarna, potrafisz naśladować? Czy ktoś z Was chciałby dzisiaj zostać strażakiem?

Zapraszam do zabawy w podskokach pt. „Strażak” – potrzebna będzie kierownica – można ją wyciąć z tektury:

 5.Praca plastyczna: malowanie farbami na temat „Zielona wieś” lub „Kolorowe Miasto” – wybór należy do Ciebie.

6.Oglądanie bajki „Mysz z miasta i mysz ze wsi”:

  • Rozmowa z rodzicami na temat treści, nawiązanie i wyjaśnienie powiedzenia „Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej”.

 

Czwartek 07.05.2020r.

Temat dnia: Nasze domy.

1.Dzisiaj przywitamy się wesoło piosenką: 

– naśladuj czynności ,o których śpiewają dzieci ( klaszcz, tup, podskakuj i cwałuj jak konik).

 2.Rozwiąż zagadkę, a dowiesz się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać:

Ma ściany, podłogi,
okna i drzwi,
a w nim mieszkasz ty.
(dom)

 

  • Co to jest „dom”? – burza mózgów;
  • Podziel na sylaby słowo „dom” i „domy”- policz ile słyszysz sylab?

(dom – 1, do-my – 2);

  • Mój dom – swobodne wypowiedzi na temat domu, w którym mieszkają dzieci (nazywanie pomieszczeń, określanie ich funkcji);
  • Zabawa słowna: rodzic rozpoczyna ćwiczenie kończąc zdanie: Lubię mój dom, bo… (następnie dziecko powtarza i kończy zdanie, ćwiczenie można wykonać z całą rodziną);

3.Domek – rysowane wierszyki. Aktywność matematyczna.

Rysujemy domek mały

kolorowy i wspaniały.

Najpierw ściana kwadratowa,

oto ona- już gotowa.

Na niej piękny dach z trójkąta.

Drzwi w tej ścianie z prostokąta.

Obok drzwi okienko małe

kwadracikiem rysowane.

Jeszcze komin z trójkącika

co się bokiem z dachem styka.

Teraz domek malujemy,

więc kolorów użyjemy.

A z komina dymek szary

kółeczkami wypuszczamy.

  • Jaki kształt miała ściana domku?
  • Jaki kształt miał dach?
  • Jaki kształt miały drzwi?
  • A jaki kształt miało okno?
  • Jakiego kształtu był komin?
  • A jaki kształt miał dym wylatujący z komina?

Kwadrat, trójkąt, prostokąt i koło – to są figury geometryczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Zabawa ruchowa z piosenką „Kto jak skacze?”:

5.Utrwalamy figury geometryczne- film edukacyjny „Nauka kształtów”:

6.Zagadki obrazkowe – oglądaj figury i spróbuj ja nazwać:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/08/FIGURY-GEOMETRYCZNE.pdf

 7.Posłuchaj „Piosenki o figurach” i utrwalaj ich nazwy:

8.Wykonaj ćwiczenie na Karcie pracy:

karta pracy – figury geometryczne

9.Praca plastyczna „Mój dom z figur geometrycznych” – wycinanka z kolorowego papieru. Przykłady prac:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piątek 08.05.2020r.

Temat dnia: Piękna nasza Polska cała –  utrwalenie wiadomości.

 1.Przywitamy się piosenką „Maszerują dzieci drogą”:

Zabawa do piosenki:

Maszerują dzieci drogą –  maszerujemy w miejscu,

raz, dwa, trzy!  – wyklaskujemy rytmicznie,

Lewą nogą, prawą nogą – wystawiamy do boku lewą nogę i prawą nogę,

raz, dwa, trzy! – wyklaskujemy rytmicznie,

A nad drogą słonko świeci – wznosimy obie ręce wysoko w górę,

i uśmiecha się do dzieci – obracamy się wokół własnej osi,

raz, dwa, raz, dwa, trzy! –  wyklaskujemy rytmicznie.

 2.„Kto ty jesteś” – film edukacyjny (kto umie, ten recytuje):

3.Wyruszamy na wycieczkę po Polsce- utrwalenie piosenki:

4.Dokończ zdania:

  • Moją ojczyzną jest… (Polska)
  • Flaga polska jest… (biało – czerwona)
  • Nasze godło narodowe to… (orzeł biały w koronie na czerwonym tle)
  • Mieszkam w Polsce i mówię w języku…. (polskim)
  • Miejscowość, w której mieszkam to… (podaje nazwę swojej miejscowości)
  • Rzeka, która płynie przez nasz kraj to… (Wisła)
  • Stolicą Polski jest… (Warszawa)
  • Moje miasto to…(Lesko)
  • Lesko leży na rzeką… (San)

5.Zapraszam na spacer po naszej okolicy (maszerujemy):

6.Zatrzymamy się na dłużej w Lesku, posłuchaj i pozwiedzaj. Poznajesz te miejsca?

7.Zaśpiewajmy razem piosenkę „Tutaj mieszkam”:

https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc

 8.Połącz w pary – ćwiczenie na karcie pracy:karta pracy

 9.Obejrzyj bajkę „Nauka kształtów”- utrwalimy sobie poznane figury geometryczne:

  • Czy udało Ci się zrobić zakupy?

 10.W kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” cz.2 proszę wykonać zadania na stronie 42, 43, 46 i 47.

 

UWAGA: Ilość ćwiczeń wykonywanych jednorazowo proszę dostosować do możliwości dziecka i czasu, jakim państwo dysponują!

  • Przypominam o stopniowym uzupełnianiu zaległości w kartach pracy do strony 41 włącznie;
  • W wyprawce plastycznej można wykonać zaległe prace:
  • Niedźwiadek i jego miód – Karta nr 10;
  • Jajko wielkanocne – Karta nr 11;
  • Godło Polski – Karta nr 12;
  • Wiejski zwierzyniec – Karta nr 23;
  • Gdzie wyrzucamy niepotrzebny papier, a gdzie puste butelki;

 

Miłej pracy 🙂