Żabki – Wiosna na wsi

WTOREK 14.04.2020r.

Dzień dobry. Zapraszam do wspólnej pracy.

Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI.

Temat dzisiejszego dnia: W wiejskiej zagrodzie.

1.Propozycja gimnastyki z rodzicami

2.Wycieczka do wiejskiej zagrody .

Pomysły dla rodziców jak spędzać czas z dzieckiem:

– oglądanie książek o zwierzętach w gospodarstwie wiejskim, rozmowa na temat ich zwyczajów, pożywieniu itp.,

– zabawy w przeliczanie różnych przedmiotów w otoczeniu lub na ilustracji

– wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek

– czytanie książek – opowiadań i wierszy związanych z wiejskim podwórkiem.

 

Na podstawie obrazka rodzic zadaje dziecku pytaniaJakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?; Jak wyglądają te zwierzęta?; Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?; Które mają rogi?; Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?; Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?; Jak wygląda praca gospodarza?.3

3.Posłuchaj piosenki „W zagrodzie’’. Spróbuj zapamiętać jak najwięcej zwierząt, które występują w piosence http://chomikuj.pl/marzena.w1/Dokumenty/PRZEDSZKOLE/PIOSENKI/wie*c5*9b*2c+zwierz*c4*99ta/W+ZAGRODZIE,277898945.mp3

 

4.Posłuchaj odgłosów zwierząt, nazwij te zwierzęta„Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

5„Dopowiedz i zrób”:

Powiedz: prosię i podrap się po …(nosie)

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…(dłoń)

Powiedz: krowy i dotknij palcem …(głowy)

Powiedz: króliczki i nadmij …(policzki)

Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …(brzuszka)

Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …(trzy)

 

6. Posłuchaj wiersza „Na wiejskim podwórku” :  Aleksandra Wojtyła

wiersz

7. Zabawa naśladowcza „Jak poruszają się zwierzęta wiejskie?”

– pokaż jak porusza się: konik, krowa, kura,…;

8. Pokoloruj obrazek ze zwierzętami.

 

ŚRODA 15.04 

Witam  wszystkie Żabki piosenką  „My jesteśmy żabki” – zapraszam do wspólnej zabawy, tańcz jak żabka.

Temat dzisiejszego dnia: Zwierzęta wiejskie i ich dzieci.

1.Obejrzyj uważnie film  „Zwierzęta na wsi” i zapamiętaj jak najwięcej zwierząt.

2.Praca z obrazkiem: patrz na obrazek i nazwij zwierzęta dorosłe i ich dzieci.

 

(koń – źrebię, osioł – oślątko, koza – koźlę, krowa -cielę, indyk – indyczę, owca – jagnię, świnia – prosię, kura – pisklę, kaczka – kaczątko, królik – króliczek).

3.Zabawa naśladowcza przy piosence „Kaczuszki” – zaproś mamę, tatę, siostrę albo brata i zatańczcie do piosenki.

4.Wierszyki  do rysowania „Narysuj świnkę”- przygotuj sobie kartkę, kredkę lub ołówek. Oglądaj, słuchaj i rysuj.

16.04. Czwartek

Witam wszystkie Żabki.

Dzisiaj dowiemy się, gdzie mieszkają zwierzątka wiejskie.

Temat dnia: Domy zwierząt wiejskich.

1.Czy pamiętacie jakie zwierzątka mieszkają w gospodarstwie?

Zagadki: ( rodzic czyta zagadkę i czeka na odpowiedź);

  • Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. ( koń)
  • Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)
  • Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc prosi. (kura)
  • Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)
  • Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

2.Zanim pójdziemy „na spacer” do wiejskiej zagrody, zapraszam was do wspólnej gimnastyki. Gotowi? Start!

3.A teraz przeniesiemy się do wiejskiej zagrody, gdzie pomożemy pieskowi odnaleźć jego domek. Oglądając film staraj się zapamiętać, jak nazywają się domki zwierząt wiejskich.

Odpowiedz na pytania:

  • Gdzie mieszka kura? (kurnik)
  • Gdzie mieszka koń? (stajnia)
  • Gdzie mieszka świnka? (chlew)
  • Gdzie mieszka pszczoła? (ul)
  • Gdzie mieszka owca? (zagroda)
  • Gdzie mieszka krowa? (obora)
  • Czy piesek odnalazł swój dom? Gdzie mieszka pies? (buda)

4.Wykonaj ćwiczenie na Karcie Pracy- połącz takie same zwierzęta.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/po%C5%82%C4%85cz-w-pary-wiejskie-zwierz%C4%99ta.jpg

5.Posłuchaj piosenki „Gdacze kura ko, ko, ko” – tańcz z kurą jak potrafisz, a refren śpiewaj razem z nią.

6.Praca plastyczna: zwierzątko wiejskie techniką origami. Oto przykładowe prace, a dokładny opis wykonania na stronie:

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html

zwierzatka z origami -przykładowe prace

 

Piątek 17.04.2020r

Dzień dobry kochane Żabki.

Temat dnia: Rozmowy na wiejskim podwórku.

1.Słuchanie wiersza I. Salach „Bajka” (rodzic czyta wiersz):

Zapraszam dzieci na bajkę,

w której kot pali fajkę –

pyku, pyku, pyk.

Ja sama jej nie pamiętam,

więc bajkę powiedzą zwierzęta.

– Ko, ko – kokoszka zaczęła

i szybko odfrunęła.

– Kukuryku! – zapiał kogutek

i jeszcze szybciej uciekł.

– Gul, gul – indyki pisnęły.

– Mee – potem kozy zaczęły.

– Gę, gę – gąski zagęgały,

lecz bajki mówić nie chciały.

– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.

– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.

– Muuu – głośno ryknęła krowa.

– Beee – baran jej zawtórował.

– Miau, miau – kotki zapiszczały.

– Ihaha – koniki głos dały.

– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.

Głosów był wybór taki!

Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,

gdakały i piały,

szczekały, gęgały, miauczały,

lecz bajki nie powiedziały.

Rozmowa na temat wiersza (rodzic zadaje pytania):

  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
  • Jakimi odgłosami odzywały się zwierzęta?
  • Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?

2.Zwierzątka rozmawiają, ale tylko ze sobą. Posłuchaj piosenki „Dziwne rozmowy”.

3.A teraz z wiejskiego podwórka przeniesiemy się  do egzotycznej dżungli, gdzie też mieszkają zwierzęta, ale zupełnie inne. Zapraszam Cię do ćwiczeń z Lulisią i Lulitusiami (tylko część 1):

4.Koniec egzotycznej wyprawy, wracamy na wiejskie podwórko. Ciekawe, czy pamiętasz jakie zwierzątka można tu spotkać? Oglądaj film ,nazywaj zwierzęta i naśladuj ich odgłosy.

Czy rozpoznałeś i nazwałeś wszystkie zwierzątka? BRAWO!!!

5.Zwierzątka na wsi mają swoje dzieci, czy pamiętasz jak się nazywają? Jeśli nie pamiętasz, pomoże Ci piesek , który szukał swojej mamy .Obejrzyj film.

  • Czy piesek odnalazł swoją mamę?

6.Wykonaj ćwiczenia na kartach pracy i pokoloruj obrazki.

karty pracy

POZDRAWIAM WSZYSTKIE ŻABKI!