ŚRODA 28.10.2020r.
Temat: Jesienne zwyczaje wiewiórki.
Dzień dobry dzieci 🙂
1.Zapraszam do zabawy ruchowej , którą dobrze już znacie.
oraz zabawy muzycznej o listeczkach i kasztankach.
2.Posłuchajcie piosenki.
O jakim zwierzątku jest ta piosenka?
Tak to WIEWIÓRKA
Jak wygląda wiewiórka? (jest ruda, lub brunatno-czarna, ma duży ogon, uszka zakończone pędzelkami)
3. Posłuchajcie uważnie ciekawostek o wiewiórkach i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Gdzie mieszkają wiewiórki?(w dziuplach, tworzą gniazda na drzewach)
- Do czego służy wiewiórce duży ogon? (podczas skoku do utrzymania równowagi, ogon działa jak „spadochron” wiewiórka skacząc z dużej wysokości nie zrobi sobie krzywdy)
- Czy wiewiórki zapadają w sen zimowy? (nie)
- Jak sobie radzą podczas zimy ? (gromadzą zapasy na jesień, które zjadają zimą)
- Co oznacza , że wiewiórki są zapominalskie? (Zapominają gdzie zakapują swoje zapasy)
4.Zapraszam do zabawy „Wiewióreczka”. Naśladujemy ruchy wykonywane przez wiewióreczkę.
5.Zamieniamy się w małe wiewióreczki, połóżcie się wygodnie na dywanie lub łóżku, zamknijcie oczka i posłuchajcie opowiadania o wiewióreczce. Wsłuchajcie się w odgłosy płynące z bajeczki.
- Co złapała wiewiórka? (żołędzia).
- Kto obserwował wiewiórkę? (Ala z mamą).
- Jaką zabawę wymyśliła Ala? (cisza w lesie)
6.A czy wiecie co jedzą wiewiórki?
Wiewiórki są roślinożerne a ich ulubionymi przysmakami są:
ORZECHY
ŻOŁĘDZIE
NASIONA DRZEW IGLASTYCH UKRYTE W SZYSZKACH
GRZYBY
OWOCE
- Zobaczcie jak wiewiórka otwiera twardego orzeszka
7. Wykonajcie pracę plastyczną „Wiewiórka przygotowuje się do zimy”.
- Pomalujcie farbami kontur wiewiórki, jeśli chcecie możecie wykleić ogon kuleczkami z bibuły lub wydzieranymi skrawkami papieru kolorowego. wiewiórka – kolorowanka
- Możecie również spróbować narysować wiewiórkę sami:
8.Na zakończenie pooglądajcie bajeczkę „ O wiewiórce Augustynce”
Miłej zabawy 🙂
Dziękuję Wszystkim Rodzicom i Dzieciom za współpracę.
Do zobaczenia w przedszkolu.
WTOREK 27.10.2020r.
Temat zajęć: Skarby jesieni – grzybobranie.
1.Zapraszam do jesiennej zabawy z listkami (przygotuj sobie dwa listki naturalne lub wycięte z papieru).
2.Oglądanie bajki edukacyjnej pt. „Skarby jesieni”.
– czy potrafisz wymienić skarby jesieni, które znalazły zwierzątka?
(kolorowe liście, kasztany, żołędzie, owoce jarzębiny).
3.Słuchanie piosenki „Idzie jesień” – dowiesz się jakie inne skarby „przyniosła nam jesień”.
– zabawa słowna: wymień, jakie skarby jesieni znajdziemy w podanych miejscach;
- W ogrodzie – ……..(np.warzywa)
- W sadzie – ……..(np. owoce)
- W parku – ………(kolorowe liście, kasztany)
- W lesie – ………(żołędzie, grzyby).
4.Rozwiąż zagadkę, a dowiesz się o czym będzie następny film:
Ma nóżkę, nie ma buta.
Ma kapelusz nie ma głowy,
czasem gorzki i trujący
częściej smaczny jest i zdrowy. (grzyb)
– film edukacyjny „Bajka o grzybach”;
– czy wiecie, którego grzyba nie wolno zrywać? (muchomora czerwonego)
– spróbuj opisać jego wygląd (pomoże Ci obrazek)
– dlaczego nie wolno go zrywać? (jest trujący)
5.Słuchanie piosenki „Zbieramy grzyby” – dowiesz się, które grzyby są jadalne i powinny znaleźć się w koszyku, spróbuj zapamiętać ich nazwy.
– improwizacja ruchowa do piosenki: podczas zwrotek „maszerujemy po lesie”, a gdy usłyszymy refren „zbieramy grzyby do koszyka”.
– czy już wiesz, które grzyby są jadalne?
KURKI
RYDZE
MAŚLAKI
BOROWIKI
KOZAKI
6.Jak myślisz, który grzyb jest Królem wszystkich grzybów? (borowik)
Oglądanie animacji do wiersza Jana Brzechwy „Grzyby”:
7.Zabawa muzyczno – ruchowa „Grzybek tu”.
8.Ćwiczenia utrwalające – karty pracy:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/09/GRZYBY-karta-pracy-3.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/09/GRZYBY-karta-pracy-2.pdf
– jak narysować grzyba?
- Jeśli udało Ci się narysować grzyba, możesz go ozdobić wg własnego pomysłu.
Miłej zabawy!
Poniedziałek 26.10.2020r.
Temat zajęć: Jesień w parku
1.Zapraszamy do porannej gimnastyki :
2.Zapraszamy was na wycieczkę ze Skrzatem Borówką, gdy obejrzycie film dowiecie się gdzie skrzat Was zaprosił
Pytania:
- Od kogo skrzat Borówka dostał zaproszenie?
- Kto założył park?
- Jakie zwierzęta żyją w parku?
- Kto przychodzi do parku?
- Co dostał na drogę Skrzat Borówka?
3.Słuchanie i nauka piosenki ,, Malowała Jesień”
Malowała Jesień
w parku wszystkie liście,
na brązowo, na czerwono,
żółto i złociście.
La la la la la, la la la la la ,
na brązowo, na czerwono,
żółto i złociście.
Przyleciała sroczka
i usiadła z boczku,
przyglądała się jak Jesień,
barwi wszystko wokół.
La la la la la, la la la la la ,
przyglądała się jak Jesień,
barwi wszystko wokół.
Zobaczył to wietrzyk
i pędzi po lesie,
kolorowe liście zrywa
i ze sobą niesie.
La la la la la, la la la la la ,
kolorowe liście zrywa
i ze sobą niesie.
4.A teraz posłuchajcie ,, Jesienne zagadki”.
5.Obejrzyjcie film:
6.Praca plastyczna ,, Jesienne drzewa”(do wyboru)
https://www.youtube.com/watch?v=dbUCS7ydezc
https://www.youtube.com/watch?v=Psk3c-eqYlI
7.Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „Kolorowe listki”
8.Na koniec obejrzyjcie bajkę ,,Tata Lew i Jesień”
Miłej zabawy 🙂
Piątek 23.10.2020r.
Temat zajęć: Jesień wokół nas
1.Zapraszamy was do porannej gimnastyki – zabawa ruchowa,, Ślimak’’
2. A teraz zobaczcie film edukacyjny dla dzieci „Jesień – dlaczego liście zmieniają kolor i spadają z drzew” .
Pytania dotyczące filmu :
- Jakie występują pory roku na ziemi?
- Kiedy przypada dzień jesieni?
- Dlaczego liście zmieniają kolor i spadają na ziemię?
- Jakie liście i owoce drzew możemy znaleźć w parku?
3. Zaśpiewajcie dobrze wam znaną piosenkę ,,KOLOROWE LISTKI”.
4. A teraz Jesienne – zagadki.
Doskonale poradziliście sobie brawo!
5.Teraz mała przerwa poruszajcie się zgodnie z przedstawionymi obrazkami.
6. Jesienne memory
https://learningapps.org/watch?v=ppzx5ozaj19
7.A teraz zabawa ,,LIŚCIE KASZTANY” Dobrze ją znacie.
8. Jesienne zadania do wykonania. jesienne zadania
9. Na koniec pooglądajcie bajkę „Jesienna przygoda – Miś Kudłatek”
Miłego dnia:)
Czwartek 22.10.2020r.
Temat zajęć: Kolory jesieni
Witam serdecznie:)
1.Zapraszam do porannej gimnastyki w formie zabawy. Gdy usłyszycie STOP- musicie się zatrzymać, nie wolno się ruszać! Zaproście do zabawy swoich najbliższych.
2.Zagadka:
Co to za pani, w złocie, w czerwieni,
Sady maluje, lasy przemieni,
A gdy odejdzie gdzieś w obce kraje,
Śnieżna zawieja po niej zostaje.
Tak to Pani Jesień – piękna pora roku , mieniąca się kolorową paletą barw.
3.Pooglądajcie bajkę „Hibbi – kolory jesieni”
Pytania dotyczące bajki:
- O jakiej porze roku rozmawiają bohaterzy bajki?(o jesieni)
- Jakie pomysły na zabawy jesienne miały zwierzęta? (puszczanie latawców, zbieranie liście, robienie ludzików z kasztanów i innych skarbów jesieni)
- Gdzie poszły dzieci?(do parku)
- Co robiły zwierzęta w parku? (malowały obrazy)
- Jakie kolory farb miały na palecie?(żółty, czerwony , niebieski)
- Jak uzyskały inne kolory?(mieszając ze sobą odpowiednie kolory farb)
Barwy podstawowe:
Barwy pochodne:
Tworzenie kolorów to świetna zabawa – spróbujcie sami!
Zmieszajcie ze sobą kolory farb z obrazka znajdującego się poniżej i sprawdźcie jakie barwy otrzymacie!
4. A teraz pooglądajcie piękne jesienne krajobrazy w filmie „Polska złota jesień”?
Chyba przyznacie mi rację , że Polska złota jesień jest naprawdę piękna!!
Jakich kolorów jest najwięcej w jesiennym krajobrazie? (żółtego, pomarańczowego, złotego, brązowego, czerwonego.)
5. Wykonajcie kolorowy jesienny liść.
Listek możecie wykonać dowolna techniką :wydzieranka z kolorowego papieru, kuleczki z plasteliny lub bibuły, malowanie farbami itp.
Szablony listków: