Jesienne nastroje

Piosenka  do nauki ,,Jesieniucha”

 

Ale plucha cha, cha

Plucha cha, cha.

Ale dmucha cha, cha

Dmucha cha, cha.

 

Niech tam leje, niech tam wieje.

Ja się bawię, ja się śmieję. 2X

 

Żółta grucha cha, cha

Grucha cha, cha.

Hop do brzucha cha, cha

Brzucha cha, cha.

 

Niech tam leje, niech tam wieje.

Ja się bawię, ja się śmieję. 2X

 

Dla mnie jesień

to jest mucha cha, cha.

Jesień, jesień –

jesieniucha cha, cha.

 

Niech tam leje, niech tam wieje.

Ja się bawię, ja się śmieję. 2X

 

Środa 28.10.2020r.

Temat dnia: Wędrówka kropli wody

Cel: zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie

 

Witam wszystkie dzieci i Rodziców w kolejnym dniu naszej wspólnej pracy  i zabawy na odległość.

 

1.Zabawa ,,Powitajmy się wesoło”

2.Filmik edukacyjny ,,Obieg wody w przyrodzie”

https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ

3.Animacja -Paxi-cykl hydrologiczny

 4.„Przygoda kropelki wody” –wg opowiadania H. Bechlerowej.

  • Posłuchajcie historyjki o kropelce wody.

W pewnym mieście, którego nazwy już nie pamiętam, znajdowała się przepiękna leśna polana. Wokoło niej, rosły przecudne drzewa, z których raz na jakiś czas, wiatr zdmuchiwał liście. Na jednym z tych liści leżała błyszcząca kropla. Na pewno została tu po wczorajszym deszczu, ale tego sama nie pamiętała. Beztrosko wygrzewała się na słoneczku, które co rusz wysyłało w jej stronę promienny uśmiech i rozmyślała.
– Jak dobrze musi być jaskółkom tam w górze! I motylkom, co mogą fruwać z kwiatka na kwiatek. Chciałabym być motylem. Nie! Chciałabym dzwonić i pluskać jak strumyk!
Powiedziała to tak głośno, że usłyszało ją słoneczko. Słoneczko dzień w dzień obserwowało to, co dzieje się w przyrodzie i wiedziało, że marzenia kropelki niedługo się spełnią.
-Będziesz tam, gdzie fruwają jaskółki i fruwać będziesz jak motyle i zadzwonisz jak strumyk po kamykach. Będziesz blisko i daleko, zobaczysz to, o czym Ci się nigdy nie śniło.
-Zobaczę – szepnęła kropelka i poczuła jak słoneczko zaczęło mocniej przygrzewać. Nagle, nie wiadomo jak, zaczęła przemieniać się w coś lekkiego i przejrzystego i unosić się do góry. Wznosiła się coraz wyżej, ku puszystym obłokom. Była teraz tak wysoko, że widziała z bliska jaskółki fruwające pod niebem. Nagle jednak, ni stad ni zowąd, wylądowała na jednej z kilku błękitnych chmurek. Poczuła, że robi jej się robić strasznie zimno. Przestraszyła się, kiedy wiatr przygnał ciemne chmury. Chmury zabrały biały, puszysty obłok, zamruczały groźnie, zaświeciły błyskawicą. Lunął deszcz. Kropelka uczuła, że leci w dół, że spada. Po drodze widziała rozłożyste drzewa, zielone trawy, z daleka widziała domy i ulice, które skąpane były w strugach deszczu. Otarła się także o skrzydło motylka, który leciał szybciutko, by ukryć się przed ulewą. Skakała po kamykach, płatkach kwiatów, źdźbłach trawy, aż w końcu wylądowała w jeziorku. Przypomniała sobie słowa słoneczka.
– Prawdę mówiło – zadzwoniła mała kropelka, zanurzając się w jeziorku.
Spędziła w nim trochę czasu. Pływała brzuszkiem do góry uśmiechając się wesoło do słoneczka. W pogodny dzień patrzyła w niebo, na białe chmurki srebrne od słońca. Marzyła, żeby znowu wędrować. I nie wiadomo kiedy, w gorący dzień – płynęła znowu w lekkim obłoczku. Wiatr pędził go, jak żagiel na morzu, i obłok płynął nad lasami, nad polami i miastem. Tym razem, podczas spadania, wylądowała w strumyku.
– Ale dokąd zawędruje razem ze strumykiem?
– Do rzeki, do morza! – odpowiedział czyjś głos blisko na łące. To bociek, który znał i rzeki, i morze, bo zwiedził świat.
I strumyk wpadł do rzeki. Kropelka płynęła teraz szeroko rozlaną wodą, aż pewnego dnia zobaczyła mewy i statki.
– Morze – szepnęła. – To właśnie jest to, o czym mi się nigdy nie śniło, o czym mówiło słonko. Kropelka kołysała się teraz na falach, biegła szybko, w srebrnej pianie wyrzucała muszelki na piasek.
– Albo płynę po niebie, albo z deszczem wędruję na ziemię i znowu słońce zmienia mnie w chmurkę.
Chciała o tym powiedzieć jaskółkom, ale jaskółek już nie było. A wiatr dmuchał zimnym oddechem, zrzucając na ziemie kolorowe liście.

 5.Rozmowa z rodzicami na temat treści opowiadania

  • Odpowiedzcie na pytania . Bardzo proszę pamiętajcie , aby odpowiadać pełnym zdaniem.


– Gdzie znajdowała się mała kropelka na początku opowiadania?
– O czym marzyła kropelka deszczu?
– Co jej powiedziało słonko?
– W jaki sposób kropelka znalazła się na błękitnej chmurce?
– Gdzie wylądowała kropelka podczas opadów deszczu?
– Czy kropelka chciała raz jeszcze przeżyć tą wyjątkową podróż?
– Gdzie wylądowała podczas swojej drugiej podróży?
– Dlaczego nie mogła opowiedzieć o swoich przygodach jaskółkom?

 6.Opowiedzcie rodzicom treść opowiadania w oparciu o poniższe ilustracje .

Historia kropelki wody– ilustracje

7.Przerywnik muzyczny- utrwalenie układu tanecznego ,, Gumi Miś”

 

8.Karty Pracy   
a)Pracujemy w książce cz. 1 s.76, 77, 78
Dzieci które nie mają książek  w domu mogą skorzystać z wydania internetowego
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=68

b)Zabawy z literkami  –zABAWY Z LITERKAMI

c)Nazwij obrazki, podziel na sylaby, wymień pierwszą i ostatnią głoskę, spróbuj wymienić wszystkie głoski

 

 

 

 

 

d)Dla chętnych dzieci zabawy online

  • ułóż puzzle

https://www.superkid.pl/puzzle-online-skarby-jesieni-tp

  • Znajdź różnice

https://www.superkid.pl/znajdz-10-roznic-online-11

 

8.Na zakończenie powtórzymy piosenkę, którą uczymy się w tym tygodniu ,,Jesieniucha”.

https://www.youtube.com/watch?v=lRiP4a3IyKg

 

              Dziękuję Wszystkim Rodzicom i Dzieciom za współpracę.

Do zobaczenia w przedszkolu.

 

 

Wtorek 27.10. 2020r.

Temat dnia : Jesienna pogoda

                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

1.Witam wszystkie dzieci i Rodziców w kolejnym dniu naszej wspólnej zabawy i pracy. Na początek zabawimy się z Dj Miki przy piosence ,,Ręce do góry”.

 2.Animacja filmowa ,,Zdrojek i pory roku”. Przypomnijmy sobie jakie mamy pory roku. Pomoże nam w tym Zdrojek.

 3.Piosenka ,,Cztery pory roku”.  Zaśpiewajmy wspólnie ile mamy pór roku.

http://chomikuj.pl/bogusia62/piosenki+r*c3*b3*c5*bcne/Pory+roku,1427983624.mp3(audio)

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Odczytanie listu od Pani Jesieni do 6-latków.                                                           

 Pani Jesień zostawiła dla Was list. Posłuchajcie o czym pisze.

Kochane dzieci. Jestem Pani Jesień, która piękne kolory niesie. Jak wiecie, chodzę jesienią po świecie. Wszędzie gdzie się znajduję, śliczne obrazy maluję. Zostawiam piękne kolorowe liście, które w słońcu błyszczą ogniście. Drzewa, krzewy złotem obsypuje. Park i las swoim bogactwem obdarowuję.

Lecz gdy listopad nadchodzi, wiatr swym podmuchem ziemię bardziej chłodzi. I choć to ta sama pora roku zmiany widać na każdym kroku. Na potwierdzenie tych wszystkich zmian dwa obrazki przesyłam wam. Mówiły mi także odlatujące ptaki, że wy kochane przedszkolaki dużo o jesiennej przyrodzie wiecie i chętnie o tym opowiecie. Na zakończenie mego listu proszę by duzi i maili bacznie przyrodę obserwowali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Opowiedz jaką pogodę jesienną przedstawiają te dwa obrazki

5.Bajka ,,Jesienny spacer „ z cyklu Przygody Misia Uszatka.

Zapraszam na jesienny spacer z Misiem Uszatkiem              

 6.Świnka Peppa i wietrzny dzień
https://czasdzieci.pl/bajki/id,33873ef-swinka_peppa_wietrzny.html

 7.„Deszczowe kropelki”-zabawa muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem elementów Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Rysujcie palcem po wzorze kreseczek rytmicznie powtarzająca rodzicem

De / szczyk / ka / pie /

kap, / kap, / kap, / kap /.

Łap / kro / pel / ki /

w rą / czki, / łap, / łap /.

Łap / kro / pel / ki, /

łap / de / szczo / we /,

bo / już / ka / pią / k

ro / ple / no / we /.

Kap, / kap, / kap, / kap /.

Kap, / kap, / kap, / kap /.

8.Zabawa matematyczna ,,Ile kropelek”? Policzcie kropelki deszczu i tyle samo razy podskoczcie:

9.Zabawa badawcza ,Co pływa? Co tonie? A teraz sprawdzimy co pływa, a co tonie w wodzie.

 

10.Zabawa ortofoniczna ,Jesienne odgłosy”. Powtórzcie odgłosy dzieci na obrazkach.

11.Na zakończenie zaśpiewajmy piosenkę, którą uczymy się w tym tygodniu ,,Jesieniucha”.

 

11.Karty Pracy
a)Pracujemy w książce cz. 1 s.72, 73, 74, 75.
Dzieci które nie mają książek  w domu mogą skorzystać z wydania internetowego
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=68

b)Książka dodatkowa ,, Litery i liczby” s.95 (utrwalamy i piszemy literkę i)

c)Tekst do czytania – utrwalamy z dnia poprzedniego

d) Dla chętnych dzieci i tych, które nie mają książek:

KĄCIK DLA RODZICÓW:  ,,Błędy jakie popełniamy  ćwicząc syntezę słuchową”

 

Poniedziałek 26.10.2020r.

 Temat dnia: Dzień z literką i, I

Cel: zapoznanie z literą i małą i wielką, drukowaną i pisaną”

 1.Witajcie. Na dzień dobry nauczymy się muzycznego  powitania starszaków

 2.Zabawa na dobry humor, którą bardzo lubicie.

 

3.Wiersz Jana Brzechwy ,, Tańcowała igła z nitką”.

Moi kochani dziś bardzo ważny dzień. Dlaczego? Posłuchajcie rymowanek.

 

W naszej grupie sprawa wielka

dziś czeka nas Was nowa  literka

zaraz   dzieciaki ją poznacie

gdy wiersza wysłuchacie

  • Kto w wierszu tańczył ?
  • Kto tańczył ładnie?

 4.Zagadka słowna

Teraz dla każdego 6- latka

jest do rozwiązania zagadka

oczywiście bardzo prosta.
Ma je krawcowa, jeż i sosna (igły)

 

 

 

 

 

O tak to jest  igła o niej mowa

czy wiecie jaką głoskę słychać

na początku tego  słowa

iiiiiiiigła,

czy usłyszałeś głoskę i

czy może powtórzyć Ci?

 

Gratuluję, odgadnięta głoska  i

To teraz powiedzcie mi

jak na imię dziewczynka ma

Wiedzieć będziesz ty i ja,

gdy pierwsze głoski obrazków

wypowiesz, to wtedy się dowiesz

 

 

 

 

 

 

 

 

Niesłychanie, odgadnięte to zadanie.

Iga również  na początku  ma głoskę i

IIIIIIIIIIIga

Świetnie pamiętaj

że głoskę wymawiam oraz słyszę

a literkę widzę oraz piszę.

To teraz patrzcie uważnie

przed Wami drukowana literka

widzicie? Mała i wielka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I to biedna samogłoska,
Nie ma nóżki, ani noska.
Jak się pisać nauczymy,
To ją troszkę pocieszymy.
Dopiszemy jej kropeczkę,

Niech uśmiechnie się troszeczkę.
Oto ona  pisana literka mała i wielka

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Filmik edukacyjny ,,Jak pisać literę i ”.

6.Zobaczcie jakie jeszcze wyrazy rozpoczynają się głoską i

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Bajka bajka edukacyjna ,,Ubu poznaje literkę i

 

8.Przerywnik taneczny ,, Gumi Miś”. Utrwalamy taniec  razem z misiem.

 9.Karty Pracy                                                                                                                                                                                                                                                          

a)Pracujemy w książce dodatkowej ,, Litery i liczby” s. 7

Ćwiczenie 1.(wycinamy literki i a g ł  na s. 109 w drugiej kolumnie od góry,  układamy z nich   wyraz igła i przyklejamy w okienkach pod obrazkiem  s.7.               

Ćwiczenie 2. Odczytujemy sylaby s.7                                                                                     

Ćwiczenie 3.  W podanych wyrazach zaznaczamy literki i, I  czerwonym kółeczkiem, ponieważ  i jest samogłoską . s.7

Ćwiczenie 4. Piszemy literki po śladzie i samodzielnie s.7

b) Tekst do czytania  Tekst do czytania                                                                                                                              

c) Dla chętnych dzieci i tych, które nie mogą odebrać książek   litera i do pisania      

  1. d) Praca plastyczna- Literka i, I -ozdabiamy wg własnego pomysłu.

Kącik dla Rodziców 

Jak rozwijać u dziecka analizę słuchową

 

Miłego dnia:)