Nasze zmysly

 

 

 

 

 

 

 

26.10.2020r. poniedziałek

Temat dnia: Moje oczy.

Dzień dobry Kochani:)

Rozpoczynamy kolejny wspaniały dzień:)

1.Zapraszam wszystkich do wspólnych ćwiczeń: Zaczynamy!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Brawo, ale to jeszcze nie koniec, teraz zapraszam Was do tańca 😀

 

2.Kto mi powie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiać?

Oto zagadka:

Co to za narząd, który pozwala

widzieć nam z bliska, widzieć nam z dala? /oko/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brawo Dzieci! Odgadliście bezbłędnie:)

3.Przeczytajcie Wiersz B. Formy „Części ciała”.

Mamy głowę, na niej uszy
więc wszyscy słuchamy.
Mamy oczy do patrzenia
i nos, którym wąchamy.

Mamy ręce i paluszki,
wszyscy mamy miękkie brzuszki.
Są też nogi i kolana,
no i stopki do biegania.

Wszystkie części ciała znamy,
więc zabawę zaczynamy.

4.Stańmy naprzeciw siebie z mamą, tatą, lub z rodzeństwem i zaśpiewajcie wspólnie:

„Idzie Grześ”,  pokazując następujące ruchy:

5.Pooglądajcie Przedszkolaki bajeczkę o przygodzie świnki Peppy:

6.Mamo, tato, źle widzę! – kiedy dziecko sygnalizuje problem:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pamiętajmy żeby nie bagatelizować sygnałów, które wysyłają nam dzieci, obserwujmy ich zachowania, z szczególną troską!

7.Karta pracy – znajdź różnice i wskaż paluszkiem:

https://images.app.goo.gl/Yp1Lsmn1CQLP9Pdz7

8.Posłuchajcie wiersza Juliana Tuwima: „Okulary”.

Julian Tuwim

Okulary

Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”

Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.

Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.

„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!

Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.

Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.

pytania do wiersza:

  • co zgubił Pan Hilary? (okulary)
  • gdzie szukał Pan Hilary swoich okularów? Wymień trzy rzeczy: np. prawy but, lewy but,
    mysia dziura)
  •  gdzie znalazł okulary bohater wiersza? (na własnym nosie)

9.Propozycje pracy plastycznej:

https://images.app.goo.gl/dmQgmhnpMTrGRQpi7

– okulary znajdują się w linku powyżej, możecie je wykonać dowolną techniką: malowanie kredkami, farbami, wydzieranka z kolorowego papieru, gazety, kolorowe wstążki itd.

– wersja dla chłopca:

https://images.app.goo.gl/3vWVqTgfAFqffLXJ9

– wersja dla dziewczynki:

https://images.app.goo.gl/jnXsKR3qV5CPqpEX9

Waszym zadaniem jest dorysować: oczy, uszy, usta, nos:)

Ozdobienie obrazka wedle uznania.

10.Kochani Rodzice, ogromna prośba dla Was, przed snem włącznie proszę Waszym pociechom kołysankę w podziękowaniu za ciężką pracę:

Dobrego dnia 🙂

 

23.10.2020r. piątek

Temat dnia: Jak pachnie!

Dzień dobry moje śliczne dzieciaczki 🙂

1.Zapraszam Was do porannej gimnastyki z Maskotką:)

Hej, hej, pobudka – „Spoko loko” przed nami.

Poznaliście już Kochane Dzieciaczki piosenkę, zaproście rodziców lub rodzeństwo do wspólnej zabawy.

2.Co to za zagadka:

Trzeci narząd to jest nos,
on wyczuje każdy sos.
Dzięki niemu zapachy czujemy.
Jaki to zmysł? – Węch!
już dobrze wiemy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Posłuchajmy razem dla utrwalenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.„Co tak pachnie? ‘’ Wykonamy mały eksperyment. Do eksperymentu potrzebne będą:

– waciki kosmetyczne, – różne substancje o charakterystycznych zapachach, – talerzyki.

Kochani Rodzice, Waszym zadaniem będzie nasączyć waciki kosmetyczne różnymi substancjami (po dwa tą samą substancją):

– perfumy mamy, taty

– ocet,

– cytryna,

– olejek waniliowy.

Dzieci wcześniej wąchają perfumy, olejki, ocet, cytrynę.

Waciki kładziemy na talerzykach. Dzieci wąchają waciki, a następnie wskazują pary wacików, które pachną tak samo.

Bawcie się dobrze! 

 

5.Poruszajmy się teraz w rytm muzyki:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

6.Czy znasz ten zapach?

Zabawa podobna do powyższej, ale tym razem z zawiązanymi oczami dziecko wącha różne produkty
i próbuje odgadnąć, co to jest. Może to być: pieprz, cebula, czosnek, pomarańcze, jabłka, koperek, kwiaty, przyprawy, czekolada – Wasza kuchnia pełna jest przeróżnych zapachów!:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Na koniec Myszka w paski zaprasza Was do obejrzenia bardzo mądrej bajeczki o higienie noska:

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej zabawy!

 

22.10.2020r. Czwartek

Temat dnia: Nasze zmysły.

Witam serdecznie:)

1.Gorąco zapraszam Przedszkolaków i Rodziców do porannej gimnastyki. Księżniczka Julia i Smok Janusz zapraszają Was do wspólnej zabawy:)

2.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Pomoce: lusterko dla dziecka.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

„Wąż – wśród trawy sunie wąż” – dziecko naśladuje odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opiera język o dolne zęby, rozciąga wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontroluje w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.

„Pszczółki” – dziecko naśladuje ruchy latającej pszczoły – opiera język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.

„Miód” – dziecko naśladuje misia, który zjadł baryłkę miodu  i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzi język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.

„Czyste powietrze” – dziecko wdycha świeże powietrze – wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami. ( na zajęciach w przedszkolu dmuchaliśmy listki, może być też piórko, czy coś innego, lekkiego)

 

3.Aby dowiedzieć się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać, musicie rozwiązać zagadki;

Czy róża kłuje? Czy kołdra ma puch?

Jak można to sprawdzić wie każdy zuch.

Czy szorstkie i twarde są różne przedmioty

dowiesz się używając… /dotyk/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasu szum, czy helikoptera lot?

Rzeki spływ, czy pioruna grzmot?

Wszystkie te dźwięki wraz z przelotem much

Rozróżnisz, gdy będziesz miał dobry… /słuch/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapachy są różne: ładne i brzydkie.

Są delikatne i też intensywne.

Żeby poczuć i rozróżnić je

trzeba używać zmysłu, jakim jest… /węch/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jedni wolą jabłka, inni rodzynki.

Niektórzy robią miny jedząc cytrynki.

A ja wam powiem, że uwielbiam mak,

bo każdy ma swój ulubiony… /smak/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jest milion kolorów, które malują świat.

Codziennie używamy nazw pięknych barw.

Czy w dzień, czy w nocy, czy zapada zmrok

do rozróżniania kolorów potrzebny nam… /wzrok/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ludzie to bardzo ciekawe istoty,

do smakowania i dotykania pełne ochoty.

Patrzą, słuchają oraz wąchają

i ciągle coś nowego poznają.

Zawsze wpadają na super pomysły

i właśnie do tego potrzebne są… /zmysły/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy prawidłowo udało nam się odgadnąć zagadki? posłuchajmy piosenki:)

Rozmowa na temat piosenki:

  • czym słuchamy?
  • czym wąchamy?
  • czym patrzymy?
  • czym dotykamy?
  • czym smakujemy?

Dzieci odpowiadają na pytania i pokazują określone narządy:)

 

4.Nasze zmysły – praca plastyczna:

  • kartka A4,
  • farby: zielona lub czerwona,

Jabłko do pobrania:

https://images.app.goo.gl/MPS6K15hkaNszC2K7

Drukujemy lub rysujemy duże jabłko na kartce A4, następnie dzieci malują paluszkiem rysunek jabłka na zielono lub na czerwono. (maczają paluszek w farbie, następnie odbijają kropki na rysunku i wykonują koliste ruchy – rodzic pokazuje)

 

5.Zachęcam do wspólnej zabawy:

6.Zabawa muzyczno – ruchowa, dzieci pokażą jak tańczyć:)

7.Karta pracy: nie trzeba drukować karty, dziecko może tylko pokazać i odpowiedzieć.

Karta pracy w poniższym linku:

https://images.app.goo.gl/y1cDZgvFvJ2PMXZ4A

 

8.Na sam koniec zachęcam do utrwalenia hymnu Przedszkolaka:)

https://www.youtube.com/watch?v=dGMOfCym4Y8

Powodzenia Kochani!