26.10.2020r. poniedziałek
Temat dnia: Moje oczy.
Dzień dobry Kochani:)
Rozpoczynamy kolejny wspaniały dzień:)
1.Zapraszam wszystkich do wspólnych ćwiczeń: Zaczynamy!!!
Brawo, ale to jeszcze nie koniec, teraz zapraszam Was do tańca 😀
2.Kto mi powie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiać?
Oto zagadka:
Co to za narząd, który pozwala
widzieć nam z bliska, widzieć nam z dala? /oko/
Brawo Dzieci! Odgadliście bezbłędnie:)
3.Przeczytajcie Wiersz B. Formy „Części ciała”.
Mamy głowę, na niej uszy
więc wszyscy słuchamy.
Mamy oczy do patrzenia
i nos, którym wąchamy.
Mamy ręce i paluszki,
wszyscy mamy miękkie brzuszki.
Są też nogi i kolana,
no i stopki do biegania.
Wszystkie części ciała znamy,
więc zabawę zaczynamy.
4.Stańmy naprzeciw siebie z mamą, tatą, lub z rodzeństwem i zaśpiewajcie wspólnie:
„Idzie Grześ”, pokazując następujące ruchy:
5.Pooglądajcie Przedszkolaki bajeczkę o przygodzie świnki Peppy:
6.Mamo, tato, źle widzę! – kiedy dziecko sygnalizuje problem:
Pamiętajmy żeby nie bagatelizować sygnałów, które wysyłają nam dzieci, obserwujmy ich zachowania, z szczególną troską!
7.Karta pracy – znajdź różnice i wskaż paluszkiem:
https://images.app.goo.gl/Yp1Lsmn1CQLP9Pdz7
8.Posłuchajcie wiersza Juliana Tuwima: „Okulary”.
Julian Tuwim
Okulary
Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”
Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.
Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.
„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”
Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!
Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.
Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.
Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.
Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.
pytania do wiersza:
- co zgubił Pan Hilary? (okulary)
- gdzie szukał Pan Hilary swoich okularów? Wymień trzy rzeczy: np. prawy but, lewy but,
mysia dziura) - gdzie znalazł okulary bohater wiersza? (na własnym nosie)
9.Propozycje pracy plastycznej:
https://images.app.goo.gl/dmQgmhnpMTrGRQpi7
– okulary znajdują się w linku powyżej, możecie je wykonać dowolną techniką: malowanie kredkami, farbami, wydzieranka z kolorowego papieru, gazety, kolorowe wstążki itd.
– wersja dla chłopca:
https://images.app.goo.gl/3vWVqTgfAFqffLXJ9
– wersja dla dziewczynki:
https://images.app.goo.gl/jnXsKR3qV5CPqpEX9
Waszym zadaniem jest dorysować: oczy, uszy, usta, nos:)
Ozdobienie obrazka wedle uznania.
10.Kochani Rodzice, ogromna prośba dla Was, przed snem włącznie proszę Waszym pociechom kołysankę w podziękowaniu za ciężką pracę:
Dobrego dnia 🙂
23.10.2020r. piątek
Temat dnia: Jak pachnie!
Dzień dobry moje śliczne dzieciaczki 🙂
1.Zapraszam Was do porannej gimnastyki z Maskotką:)
Hej, hej, pobudka – „Spoko loko” przed nami.
Poznaliście już Kochane Dzieciaczki piosenkę, zaproście rodziców lub rodzeństwo do wspólnej zabawy.
2.Co to za zagadka:
Trzeci narząd to jest nos,
on wyczuje każdy sos.
Dzięki niemu zapachy czujemy.
Jaki to zmysł? – Węch!
już dobrze wiemy!
3.Posłuchajmy razem dla utrwalenia.
4.„Co tak pachnie? ‘’ Wykonamy mały eksperyment. Do eksperymentu potrzebne będą:
– waciki kosmetyczne, – różne substancje o charakterystycznych zapachach, – talerzyki.
Kochani Rodzice, Waszym zadaniem będzie nasączyć waciki kosmetyczne różnymi substancjami (po dwa tą samą substancją):
– perfumy mamy, taty
– ocet,
– cytryna,
– olejek waniliowy.
Dzieci wcześniej wąchają perfumy, olejki, ocet, cytrynę.
Waciki kładziemy na talerzykach. Dzieci wąchają waciki, a następnie wskazują pary wacików, które pachną tak samo.
Bawcie się dobrze!
5.Poruszajmy się teraz w rytm muzyki:
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
6.Czy znasz ten zapach?
Zabawa podobna do powyższej, ale tym razem z zawiązanymi oczami dziecko wącha różne produkty
i próbuje odgadnąć, co to jest. Może to być: pieprz, cebula, czosnek, pomarańcze, jabłka, koperek, kwiaty, przyprawy, czekolada – Wasza kuchnia pełna jest przeróżnych zapachów!:)
7.Na koniec Myszka w paski zaprasza Was do obejrzenia bardzo mądrej bajeczki o higienie noska:
Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej zabawy!
22.10.2020r. Czwartek
Temat dnia: Nasze zmysły.
Witam serdecznie:)
1.Gorąco zapraszam Przedszkolaków i Rodziców do porannej gimnastyki. Księżniczka Julia i Smok Janusz zapraszają Was do wspólnej zabawy:)
2.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Pomoce: lusterko dla dziecka.
Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
„Wąż – wśród trawy sunie wąż” – dziecko naśladuje odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opiera język o dolne zęby, rozciąga wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontroluje w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.
„Pszczółki” – dziecko naśladuje ruchy latającej pszczoły – opiera język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
„Miód” – dziecko naśladuje misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzi język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.
„Czyste powietrze” – dziecko wdycha świeże powietrze – wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami. ( na zajęciach w przedszkolu dmuchaliśmy listki, może być też piórko, czy coś innego, lekkiego)
3.Aby dowiedzieć się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać, musicie rozwiązać zagadki;
Czy róża kłuje? Czy kołdra ma puch?
Jak można to sprawdzić wie każdy zuch.
Czy szorstkie i twarde są różne przedmioty
dowiesz się używając… /dotyk/
Lasu szum, czy helikoptera lot?
Rzeki spływ, czy pioruna grzmot?
Wszystkie te dźwięki wraz z przelotem much
Rozróżnisz, gdy będziesz miał dobry… /słuch/
Zapachy są różne: ładne i brzydkie.
Są delikatne i też intensywne.
Żeby poczuć i rozróżnić je
trzeba używać zmysłu, jakim jest… /węch/
Jedni wolą jabłka, inni rodzynki.
Niektórzy robią miny jedząc cytrynki.
A ja wam powiem, że uwielbiam mak,
bo każdy ma swój ulubiony… /smak/
Jest milion kolorów, które malują świat.
Codziennie używamy nazw pięknych barw.
Czy w dzień, czy w nocy, czy zapada zmrok
do rozróżniania kolorów potrzebny nam… /wzrok/
Ludzie to bardzo ciekawe istoty,
do smakowania i dotykania pełne ochoty.
Patrzą, słuchają oraz wąchają
i ciągle coś nowego poznają.
Zawsze wpadają na super pomysły
i właśnie do tego potrzebne są… /zmysły/
Czy prawidłowo udało nam się odgadnąć zagadki? posłuchajmy piosenki:)
Rozmowa na temat piosenki:
- czym słuchamy?
- czym wąchamy?
- czym patrzymy?
- czym dotykamy?
- czym smakujemy?
Dzieci odpowiadają na pytania i pokazują określone narządy:)
4.Nasze zmysły – praca plastyczna:
- kartka A4,
- farby: zielona lub czerwona,
Jabłko do pobrania:
https://images.app.goo.gl/MPS6K15hkaNszC2K7
Drukujemy lub rysujemy duże jabłko na kartce A4, następnie dzieci malują paluszkiem rysunek jabłka na zielono lub na czerwono. (maczają paluszek w farbie, następnie odbijają kropki na rysunku i wykonują koliste ruchy – rodzic pokazuje)
5.Zachęcam do wspólnej zabawy:
6.Zabawa muzyczno – ruchowa, dzieci pokażą jak tańczyć:)
7.Karta pracy: nie trzeba drukować karty, dziecko może tylko pokazać i odpowiedzieć.
Karta pracy w poniższym linku:
https://images.app.goo.gl/y1cDZgvFvJ2PMXZ4A
8.Na sam koniec zachęcam do utrwalenia hymnu Przedszkolaka:)
https://www.youtube.com/watch?v=dGMOfCym4Y8