Praca zdalna – 10.01-17.01

Collection of vector illustration of happy kids playing in snow and having winter fun. There is another version of this illustration with the outlines only for a coloring book.

Poniedziałek 17 .01. 2022r.

Temat zajęć : Kochamy nasze babcie, kochamy naszych dziadków.

 

1.Zapraszamy wszystkie Smerfusie do porannej gimnastyki

 

2.Posłuchajcie wiersza ( czyta rodzic).

 

          ,,Babcia’’   ( Małgorzata Wojciechowicz )

Babcia to słowo bliskie,
to lek na troski nasze wszystkie.
Najpiękniejsze bajki zna,
na zmartwienia radę ma.
Zawsze chętnie dopomoże,
kiedy jestem w złym humorze.
I skarpetki zaceruje,
pyszny obiad ugotuje.
Gdy ochotę mam na słodkie,
smaczną piecze mi szarlotkę.
Z babcią nigdy się nie nudzę.
I nie krzyczy, gdy pobrudzę
– obrus, dywan czy ubranie.
Bo natychmiast zrobi pranie.
I wystarczy, że się śmieje,
to wnet chory wyzdrowieje.
Babcia zawsze wszystko wie,

co jest dobre – a co złe.
I gdy w nocy smacznie śpię,
wiem, że ona przy mnie jest.
A w serduszku mym dziecięcym
babci serca jest najwięcej.
I my, babciu, za to serce,
kochamy Cię najgoręcej!

 

Pytania:

Czy Babcia i dziadzio są dla was ważni ?

Za co kocham moich dziadków.

 

3.Kubuś – Dzień Babci i Dziadka – bajka dla dzieci

4.Za co kochamy Babcię i Dziadka?   Odpowiadają przedszkolaki!

 

5.,,Babcia i dziadek”- zabawa aktywizująca

Jaka jest moja babcia…….Moja babcia ….
Jaki jest mój dziadek……Mój dziadek …..
Kończenie zdań. Dzieci wymieniają określenia przymiotnikowe dotyczące wyglądu i cech ich charakteru.

   

6.Piosenka dla dzieci ,,Babcia z dziadkiem to jest to”.

7.Dawne zabawy moich dziadków

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Karty pracy  karty 

 

 

Piątek 14.01.2022r.

Temat zajęć:  Kto wita zimę

1.Zabawy zimowe z dzieckiem w domu (integracja sensoryczna). Jak się bawić bez śniegu

2. Zabawy na śniegu – Bajka dla dzieci

Smerfusie a za co wy lubicie zimę?

 

3.Posłuchajcie wierszy: LUBIĘ ZIMĄ…   Maria Selke                                                   


Lubię zimę białą, radosną,
bo nakłada śnieżne czapy
świerkom i sosnom.

Lubię zimę sypiącą płatkami,
gdy mknie w saniach
z dźwięczącymi dzwonkami.

Lubię zimę dbającą o dzieci
by na nartach mogły śniegu
tuman wzniecić.

Lubię zimę z lodowymi soplami
co maluje firanki para mroza farbami.

Lubię zimę kręcącą piruet z zamieci
gdy w pokoju ciepło od grzejników leci.

 

 

PRZYJECHAŁA ZIMA WOZEM    Lucyna Krzemieniecka

Przyjechała zima wozem. A z kim?
Ze śniegiem i mrozem.
Zaraz w poniedziałek
ubieliła pola kawałek.
A we wtorek?
Brylantami obsypała borek.
A w środę?
Położyła lusterko na wodę.
A w czwartek?
Zmroziła na tarninie tarki.
A w piątek?
Dorzuciła śniegu w każdy kątek?
A w sobotę?
Malowała na szybach kwiaty złote.
A w niedzielę?
Uszczypnęła w nos Anielę!

– Z kim przyjechała zima?

– Co zrobiła w każdym dniu tygodnia?

 

4. Zaśpiewajmy znaną wam piosenkę  ,,Dni tygodnia”.

 

5.ZIMA DLA DZIECI : Jak powstaje śnieg? Zwierzęta, ptaki zimą ❄

 

6.Zimowa wyliczanka 

7.Zima, zima, sanki – piosenki dla dzieci

 

8.Zimowy masażyk z dzieckiem. Integracja sensoryczna w domu

9.Na zakończenie bajka dla dzieci : Bajki dla dzieci – Bolek i Lolek – Zimowe igraszki

10.Prace plastyczne do wyboru: ,,Zima”. ( do wyboru).

  • ZIMOWY OBRAZEK Z SOLI! PROSTO I SZYBKO

 

Czwartek 13.01.2022r.

Temat zajęć  :  Nie ma nic.

1.Zapraszamy wszystkich do porannej gimnastyki

DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK! | Urwisowo – piosenki dla dzieci

2.Poznajemy cyferki od 0 – 9 – Nauka cyfr dla dzieci – Zwierzaki cyferki

3. Smerfusie dzisiaj poznajemy kolejną cyferkę?

ZERO, CZYLI NIC 

4.Posłuchacie wiersza J. Brzechwy ,, Zero  ’’

Toczyło się po drodze:

„Z drogi, gdy ja przechodzę!

Ja jestem sto tysięcy,

A może jeszcze więcej”.

Folgując swej naturze,

Wołało: „Jestem duże!”

Pyszniło się przed światem,

Że takie jest pękate.

Mówili wszyscy z cicha:

„Ma brzuch, a brzuch to pycha”.

I później się dopiero

Spostrzegli, że to zero.

Pytania :

–  O czym jest ten wiersz?

–  Co robiło zero? Jak się zachowywało zero?

– Jak wygląda zero?

Wymień rzeczy , których nie ma w twoim pokoju , czyli jest ich zero .

 

5.Piosenka o CYFERKACH

 

6. Zabawa na przeliczanie.

Rodzic kładzie na stole pudełko z kilkoma zabawkami. Prosi dziecko  o ich wyjęcie  i przeliczenie. Dziecko  mówi, ile jest zabawek. Następnie prosi dziecko, aby zabrał jedną zabawkę. Pyta, ile teraz zostało. Następnie prosi  o zabranie kolejnej zabawki, pyta, ile zostało.  I tak dalej, aż zostanie jedna zabawka. Rodzic  prosi o zabranie ostatniej i pyta, ile zostało zabawek na stole – zero, czyli nic.

7.Nauka pisania cyfry 0

Napisz palcem po ekranie.

 

Teraz napisz cyfrę zero – 0:

– w powietrzu,

– palcem na dywanie ,

–  na plecach rodzica,

8.Zabawa dla dzieci ,, Cyferki znam’’.

9. Karty pracy dla dzieci cyfra 0

 

 

Środa 12.11.2021r.

Temat zajęć: Zimowa Olimpiada

 

 

 

 

 

 

 

1.Zapraszamy  wszystkie Smerfusie do porannej  gimnastyki

Zimowy RUCH czyli aktywne ferie – zestaw ćwiczeń dla dzieci

Kochani, dziś  będziemy mówili o Olimpiadzie. Tylko, że o zimowej. Wiedzieliście, że jest olimpiada zimowa??? Jeśli TAK, to gratulujemy, a jeśli NIE, to nic się nie stało. Wszystkiego się dowiecie z dzisiejszych zajęć.

Na początek obejrzyjcie filmik o Igrzyskach.

 

2.Igrzyska Olimpijskie  Filmik Edukacyjny dla dzieci

3.Wiersz pt.: ”Olimpiada”   (  Sonia Kominek)

Już zapłonął olimpijski znicz,

już zawisła olimpijska flaga,

i już jeden olimpijczyk z drugim

w różnych dyscyplinach się zmaga.

Jedni mkną na nartach pomiędzy tyczkami,

drudzy zjeżdżają na sankach wąskimi rynnami,

tamci pięknie toczą na lodowej tafli,

inni skaczą i lecą na nartach jak ptaki.

Wszystkim kibicujemy, wszystkich podziwiamy

No a za Polaków mocno kciuki trzymamy.

 

Pytania do wiersza:

– Co jest symbolem rozpoczęcia igrzysk?

– Ile jest kół olimpijskich na fladze? –

–  Jakie zimowe dyscypliny zostały przedstawione w wierszu?

 

 

4. Poznajcie symbole olimpijskie :

5.Rozwiążcie zagadki „Jaka to dyscyplina?”

 

Ta dyscyplina ukryła się w niebieskim kole olimpijskim. To……………………… Zaczyna się na głoskę……. –

 Ta dyscyplina ukryła się w żółtym kole olimpijskim. Mówię, o ………………… Zaczyna się na głoskę……. –

 Ta dyscyplina ukryła się w czarnym kole olimpijskim. Mam na myśli ………. Zaczyna się na głoskę……. –

Ta dyscyplina ukryła się w czerwonym kole olimpijskim. To…………………….. Zaczyna się na głoskę……. –

 Ta dyscyplina ukryła się w zielonym kole olimpijskim. Mówię, o ……..……… Zaczyna się na głoskę……

 

 I jak Wam poszło? To teraz spróbujmy podziel te sporty na sylaby.

HO-KEJ, SNOW-BOARD, ŁYŻ-WIAR-STWO, SLA-LOM, BIE-GI

 

6. Co symbolizują koła olimpijskie?

 

7.Drogie Smerfusie mała przerwa  z piosenką którą na pewno pamiętacie.

8.Przygody Bolka i Lolka – Zimowe Zawody

9.Praca plastyczna dla dzieci: Koła Olimpijskie

Szablony

 

 

 

 

 

Wtorek 11.01.2021r.

Temat zajęć: Ruch to zdrowie

  1. Zapraszamy do porannej gimnastyki

Zimowe ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI

2. Zuzka i piramida żywienia

 

W okresie zimowym warto wybierać  produkty  które zawierają  dużą ilości niezbędnych witamin. Spróbujcie  rozwiązać  zagadki

3.Wprowadzenie do zajęć :

Rośnie w ogrodzie albo w polu
I z tego właśnie słynie,
Że gdy ja zaczniesz krajać,
To łza Ci popłynie. ( cebula )

 

 

 

 

 

Ładny owoc w żółtej skórce.
Chociaż kwaśny, to i tak
Pokrojony na plasterki – herbaty poprawia smak. ( cytryna )

 

 

 

 

 

 

 

4.Ćwiczenia narządów artykulacyjnych .

Gdy zmarzliście, czy rozgrzewaliście się pijąc herbatę z cytryną i miodem?
– dzieci naśladują zlizywanie miodu z ust , zataczając językiem szerokie koła
– dz. krzywią się jakby miały kawałek cytryny w buzi.
– dz. naśladują nalewanie herbaty do szklanki, wyciskanie cytryny, dokładanie łyżki miodu, mieszanie, dmuchanie ( wydech ) i picie( wdech )

  5.Popatrzcie  na obrazki, spróbujcie podzielić ich nazwy na sylaby i głoski. Gdzie słyszymy głoskę  ,, C ‘’, na początku, w środku czy na końcu?

sylaby: o-wo-ce,   pa-jac,   ko-ce,    cy-try-ny
głoski: o-w-o-c-e,     p-a-j-a-c,     k-o-c-e,      c-y-t-r-y-n-y
(UWAGA drogi rodzicu głoski wymawiamy krótko jak pojedynczy dźwięk, nie mówimy „ce”, „jot”, „te”, „ka”, „wu”, „pe” itd.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Film edukacyjny dla dzieci

Nauka pisania – litera C

 

7.Piosenka o literce ,,C”- alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera C

8.Głoska C- karty pracy- karty pracy

Poniedziałek 10.01.2021r.

Temat zajęć : Uwielbiamy Sporty zimowe.

 

1.Zapraszamy do ćwiczeń porannych

 2.Wiersz ” Zabawy zimowe” Dorota Kossakowska

” Dużo śniegu leży w koło,

Wszystkim dzieciom jest wesoło.

Mamy narty, mamy  sanki

Wyruszamy koleżanki.

Sport zimowy, super sprawa,

To wspaniała jest zabawa.

Tu przedszkole a tam górka,

O już widać ją z podwórka.

Będzie z górki jazd wspaniały,

To jest pomysł doskonały!

Już na górkę mkną dziewczęta .

– O zasadach ktoś pamięta?

– Górka musi być bezpieczna!

– A ostrożność jest konieczna!

Jezdnia nie jest do zabawy,

To są bardzo ważne sprawy!

 

3.Kodeks bezpieczniej zabawy

Rodzic zadaje pytania:

– Dlaczego nie jedziemy na łyżwach po zamarzniętych rzekach i stawach?

– Czy kule do zabawy w śnieżki lepimy bardzo twarde?

– Czy w hokeja gramy na ulicy?

– Czy na sankach i nartach zjeżdżamy prosto na ulicę?

4.Posłuchajcie piosenki  ,,Pora na zimowy sport

5.Zapoznajcie się z rodzajami zimowych sportów:

SPORTY ZIMOWE – plansze

 

6.EduKredka –    BEZPIECZNE ZABAWY / FERIE ZIMOWE

7.Zimowe zagadki

8.Praca plastyczna  do wyboru:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zima/562-dziewczynka-jezdzaca-na-nartach