Witamy bardzo serdecznie wszystkie dzieci z grupy Smerfy. Tematem naszego tygodnia będzie „Wiosna na wsi” .
Przygotowałyśmy kolejne propozycje zabaw i zajęć do pracy w domu.
Życzymy udanej zabawy!
Wtorek 14.04.2020r.
Temat dnia: W wiejskiej zagrodzie.
Witamy Was Smerfy po przerwie świątecznej.
1.Zaczynamy dzień od porannej gimnastyki.
- W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach mieszkających na wsi. Pooglądajcie film i zapamiętajcie jak najwięcej zwierzątek.
- Co to za zwierze?- zagadki słuchowe .Czy potraficie rozpoznać zwierzę po odgłosach jakie wydaje? Spróbujcie?
4.Praca plastyczna- wykonanie zwierzątka z rolki po papierze toaletowym i papieru kolorowego. przykładowe prace .
Sroda 15.04.2020r.
Temat dnia : Zwierzęta wiejskie i ich dzieci
1. Gimnastyka dla smyka-Najpierw skłon
Zapraszamy wszystkie Smerfy do wspólnej gimnastyki.
2.Ćwiczenia oddechowe – przenoszenie wacików słomką.
Dziecko za pomocą słomki wciąga powietrze, tak aby wacik/płatek kosmetyczny przyczepił się do
słomki, stara się w ten sposób przenieść go z jednego punktu do drugiego (punkty wyznacza
rodzic).
3. Zagadki dotyczące zwierząt na farmie (wg. I. Fabiszewskiej). Rodzic odczytuje zagadki na głos i czeka na rozwiązanie.
Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)
Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)
Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)
4.Dorosłe zwierzęta i młode zwierzęta.
Rodzic razem z dzieckiem ogląda animację „Szukam mamy”. Po obejrzeniu, wspólnie powtarzają
zaprezentowane nazwy dorosłych zwierząt i ich dzieci, dzieląc je dodatkowo na sylaby.
(koń – źrebię, osioł – oślątko, koza – koźlę, krowa -cielę, indyk – indyczę, owca – jagnię, świnia – prosię, kura – pisklę, kaczka – kaczątko, królik – króliczek).
5.Kolorowanka.
https://mamotoja.pl/farma-kolorowanka-ze-zwierzetami-do-wydruku,kolorowanki-artykul,14698,r1p1.html
Czwartek 16.04.2020r.
Temat dnia: Domy wiejskich zwierząt.
Dzień dobry Smerfiki -zapraszamy do porannej gimnastyki!Tą zabawę już znacie, ćwiczyliśmy w przedszkolu:)
2.Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej Domy zwierząt.
W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.
Rozmowa na temat wiersza i na podstawie filmów z poprzednich dni : Gdzie mieszkają zwierzęta?
O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy, świni)?
Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?
3.Karta pracy – Połącz zwierzątko z jego domkiem.karta pracy
4.Rysowane wierszyki – Rysujemy świnkę.Będą ci potrzebne: kartka i kredki.
5.Piosenka „Dziadek fajną farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q
6.Praca plastyczna. Wykonanie zwierzątek techniką origami.Możemy zrobić krowę, świnie, kaczkę, barana, koguta.Zapraszamy do zabawy!
Piątek 17.04.2020r.
Temat dnia : Rozmowy na wiejskim podwórku
1.Witamy! Na początek zapraszamy do lubianej przez was zabawy „Pobawmy się w koniki”!Zaproście mamę tatę i swoje rodzeństwo:)
2.Słuchanie wiersza I. Salach „Bajka”
Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę –
pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła
i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek
i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
– Mee – potem kozy zaczęły.
– Gę, gę – gąski zagęgały,
lecz bajki mówić nie chciały.
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował.
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki!
Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,
gdakały i piały,
szczekały, gęgały, miauczały,
lecz bajki nie powiedziały.
Rozmowa na temat wiersza (rodzic zadaje pytania):
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
- Jakimi odgłosami odzywały się zwierzęta?
- Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?
Możemy wspólnie z dzieckiem jeszcze raz przedstawić inscenizację wiersza. Rodzic czyta, a dziecko wciela się w rolę danego zwierzątka, wybierając odpowiedni obrazek, figurkę czy maskotkę i naśladuje jego głos.
3. Na wiejskim podwórku pewne zwierzątko zgubiło swoje dzieci.Posłuchajcie piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
Pytania do piosenki:
- Kto zgubił swoje dzieci?
- Do kogo udała się kura szukając swoich piskląt?
- Czy pisklęta się odnalazły?
- Gdzie odnalazły się pisklęta?
4.Zabawa „O jakim zwierzątku myślę?
Zabawcie się w odgadywanie zwierząt. Dziecko wybiera sobie zwierzątko, rysuje je na kartce i kartkę chowa (możecie też wybrać zwierzę z podanych powyżej i obrazek schować). Rodzic próbuje ustalić, o jakim zwierzątku pomyślało dziecko. (np. dziecko wybrało królika). Rodzic, stawia pytania, formułując je na miarę dziecięcej wiedzy o świecie. Pytania mogą być takie: Czy zwierzątko, o którym pomyślałeś, żyje w lesie? Czy to zwierzę hodują ludzie? Czy ma futerko? Czy to zwierzę je trawę? Kiedy rodzic zgadnie następuje zamiana ról. Rodzic wybiera zwierzątko, ale dziecko musi je dobrze znać.
5. Karty pracy
6.Kolorowanka „Na farmie”
POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY MIŁEGO WEEKENDU WSZYSTKIM SMERFOM !!!!