Żabki – Książka naszym przyjacielem

Poniedziałek 08.06.2020r.

Temat tygodnia : Książka naszym przyjacielem.

Temat dnia : Jak powstaje książka?

Dzień dobry przedszkolaki.

1.Przywitamy się marszowo. Zapraszam do zabawy:

 2.Chcesz wiedzieć o czym dzisiaj będziemy rozmawiać? Rozwiąż zagadkę:

Choć nie ma zamka ani kluczyka,

często otwierasz ją i zamykasz .

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści ,

wierszyków, bajek i opowieści.

  • Czy wiesz, co to takiego? (książka)

3.Co to jest książka? (dziecko próbuje odpowiedzieć)

  • Posłuchaj, jak na pytanie odpowiadają Twoi koledzy i koleżanki z innego przedszkola:

 4.Czy wiesz, z czego zrobiona jest książka? (z papieru)

  • Jak powstaje papier? Obejrzyj uważnie prezentację:

  • Z czego produkuje się papier na książki? (z drewna)
  • Skąd się bierze drewno? (z lasu)
  • Co to jest makulatura? (zużyty papier)
  • Co powstaje z makulatury? (kartony, szary papier i papier toaletowy)

 5.Zabawa rytmiczna z piosenką „Taniec wywijaniec” słuchaj i naśladuj  ruchy:

 6.Słuchanie wiersza T. Kubiaka „Ja jestem książka”- (rodzic czyta tekst):

http://zsozimek.wodip.opole.pl/ksiazka.pdf

  • Co znajduje się w książce? (rysunki i litery);
  • O czym może opowiadać książka?
  • Kim dla Ciebie może być książka? (przyjacielem)

 7.Teraz dowiesz się, jak powstaje książka :

  • Zanim książka trafi do Twoich rąk musi przejść długą drogę. Czy potrafisz wymienić kolejne etapy powstawania książki? Pomogą Ci ilustracje:

Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek. Wszystko dokładnie zapisuje, a w jego rękopisie znajdziemy wiele notatek. Potem wystarczy dokładnie pomysły na komputerze przepisać. Ale na tym nie koniec, musicie jeszcze dalej mnie posłuchać… Całymi godzinami, dniami, a czasem miesiącami dzieło swe pisarz dopracowuje, a gdy jest już gotowe wydawcy go prezentuje.

W wydawnictwie dużo pracy zatem mają, bo książkę pisarza dokładnie przeglądają, sprawdzają… Recenzent poprawki nanosi sprawnie, a ilustratorzy obrazki do książki rysują ładnie. Gdy książka jest już gotowa, pora na drukowanie.

 

W wielkiej drukarni maszyny rozpoczynają drukowanie i tak tysiące książek powstanie. Które do księgarni pozostanie wydawcy już rozesłanie.

 

W księgarni książkę możemy zakupić, a w bibliotece możemy ją wypożyczyć.

 

Lecz gdy ją już przeczytamy, to w kąt nie rzucamy, ale na półkę ładnie odkładamy.

 8.Słuchanie piosenki „Jestem książką”:

 9.„Książeczka”K. Pac – Gajewskiej – ruchowa interpretacja wiersza

(rodzic czyta tekst, a dziecko pokazuje treść):

W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)

w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)

W prześlicznych tych książeczkach

tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)

Książeczka cię powiedzie (marsz)

na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)

z niej możesz się dowiedzieć,

gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)

Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)

jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)

i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)

by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)

Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)

i kartek nie drzyj też,

wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)

a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)

 

10.O czym możemy przeczytać w książkach? Rodzaje książek:

11.Rozmowa na temat książek. Wybierz sobie 6 dowolnych książek z własnej półeczki.

  • Ile jest książek?
  • Czym różnią się od siebie książeczki?
  • Czy są tej samej wielkości?
  • Czy są tej samej grubości?
  • Czy mają takie same kolory?
  • O czym są te książeczki?
  • Wskaż w książce : okładkę, kartki, tekst, ilustracje.

12.Połącz w pary takie same książki:

Karta pracy – połącz w pary

 13.Wykonaj zadania w karcie pracy wg poleceń.

Karta pracy – wykonaj wg poleceń

14.Kolorowanki:

kolorowanka 1

kolorowanka 2

15.Praca plastyczna  „Mini książeczka” w 3 minuty:

 

16.Słuchanie piosenki  „Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”:

Wtorek  09.06.2020r.

Temat dnia: Dbamy o książki.

Witam wszystkich serdecznie !

1.Zaczynamy do zabawy tanecznej przy piosence „Tańcz, tańcz, tańcz”.

2.Parę dni temu do naszego przedszkola Pan Listonosz przyniósł list :

 

Oto treść listu:

Kto Waszym zdaniem napisał ten list?? Tak,macie rację.List napisały KSIĄŻKI .

  • O co proszą książki swoich czytelników?

2. Dlaczego powinniśmy szanować książki i w jaki sposób to robić dowiecie się słuchając wiersza „Smutna książeczka” oraz oglądając film edukacyjny  „Zasady korzystania z książek”.

Pewnego dnia ze swej półeczki, skoczyły na ziemie wszystkie książeczki.

Razem tańczyły , razem śpiewały  i bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jedna książeczka w kącie została, taka samotna i taka mała.

 

Bo wczoraj Basia jedna z dziewczynek,karteczki z niej powyrywała i długopisem strony popisała.

Cichutko w kącie książeczka płakała bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, że książeczki chcą i lubią być szanowane!!

3. Pytania do uważnego słuchacza:

  • Kto skoczył z półeczki?
  • Co robiły książeczki?
  • Kto stał w kącie?
  • Jak się czuła książeczka, która stała w kącie?
  • Dlaczego książeczka była smutna?
  • Czy Basia dobrze się zachowała?

Basia zachowała się bardzo nieładnie.Książki trzeba szanować i o nie dbać!

4. Popatrz na ilustracje :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak wyglądają książki zniszczone? (brudne, stare, podarte, poplamione).

Jak wyglądają książki zadbane? (Czyste, kolorowe)

5. Pooglądaj filmik i zapamiętaj ważne ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK tak aby były one czyste , zadbane i służyły przez wiele lat.

ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK:

1. Zawsze myj ręce przed czytaniem.

2.Nie czytaj gdy pijesz i jesz.

3. Nie pisz i nie rysuj po książce.

4. Odkładaj książki na półkę.

5.Nie wyrywaj i nie wyrzucaj kartek z książki.

6.Używaj zakładki.

7.Nie rzucaj, nie kop, nie siadaj na książki.

8.Nie zaginaj kartek.

9.  Napraw książkę , gdy się rozkleja.

6. Posłuchaj uważnie wiersza „Skarga książeczki”.

  • Dlaczego książka była taka nieszczęśliwa, skoro dzieci lubiły ją czytać?
  • A teraz zastanów się jakie zasady mógłbyś udzielić bohaterom wiersza, żeby książka już zawsze była szczęśliwa. 🙂

Zapewne zrozumieliście jak ważne jest dbanie o książki. Teraz w obecności Rodziców złóżcie przysięgę, że od dzisiaj będziecie szanować wszystkie książki !!!

7.Teraz trochę poćwiczymy zmysł równowagi. Do ćwiczeń będzie Ci potrzebna książka. Wybierzcie taką z twardą okładką, postarajcie się aby nie spadła i nie zrobiła sobie krzywdy.

8. Posłuchaj piosenki :

Na podstawie wysłuchanej piosenki powiedz:

  • Kto mieszka na półkach?(książki)
  • Co znajduje się w książkach? (bajeczki)
  • O czym możemy przeczytać w książkach: ( o rycerzach, królewnie co spała na wieży, dobrych wróżkach, o złej czarownicy)
  • Co wróżki szepcą do ucha? (pokochaj bajek świat na wiele wiele lat)

9. Czy to prawda, czy też nie?- zabawa dydaktyczna.Narysuj na kartce minkę smutną i minkę wesołą. Poproś rodzica o przeczytanie zdań, podnoś do góry odpowiednią minkę pasującą do zdania.

 

 

 

 

  • Ładna i czysta okładka książki
  • Poplamione kartki,
  • Pozaginane rogi,
  • Książkę oglądamy brudnymi rękoma
  • Gdy jemy obiad oglądamy książkę
  • Rzucam książką o podłogę
  • Książkę odkładam na półkę
  • Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki.
  • Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki.
  • Książka ma wiele stron, które są z papieru.
  • Nie oglądamy książek, jeśli nie umyjemy rąk.
  • Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.

10.A teraz przerwa na zabawę ruchową ” Nie chcę Cię, nie chcę Cię znać”. Do zabawy będzie potrzebna para.Zaproś mamę, tatę ,brata lub siostrę.

11. Pamiętajcie, jeśli macie w domu  zniszczone książki to trzeba je naprawić. Aby to zrobić musicie pooglądać swoje bajeczki i wybrać te, które wymagają naprawy.Możecie również pobawić się w zabawę:

  • „Szpital dla książek” – zabawa w reperowanie zniszczonych książek. Poproście rodziców o pomoc:

1 – dziecko segreguje książki na „chore” i „zdrowe” (czyli uszkodzone i nieuszkodzone);

2 – dziecko transportuje książki z biblioteczki do stolika (dla urozmaicenia może to robić samochodzikami);

3 – dziecko – pielęgniarka tnie taśmę klejącą i folię na okładki;

4 – dziecko – lekarz przykleja taśmę;

5 – dziecko transportuje książki ponownie do biblioteczki .

 

12.Wykonaj kartę pracy.Pokoloruj obrazki przypominające o ważnych zasadach korzystania z książek.– karta pracy.

 

13.  A teraz zagadka :

Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,
włóż ją do środka, niech w książce zostanie.
Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,
kiedy na czytanie chęć tobie powróci (zakładka do książki)

Przypomnij sobie, że  jedną z zasad korzystania z książek:  jest UŻYWANIE ZAKŁADEK!

Zapewne macie zakładki w domu. Jednak możecie ją również wykonać sami lub wspólnie z rodzicami. Będzie jedyna i niepowtarzalna:)Jestem ciekawa Waszych pomysłów.

Możecie ją również podarować rodzicom lub dziadkom.

14. Praca plastyczna : Zakładka do książki. Oto propozycje:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonując zakładkę- gąsienicę możecie skorzystać z gotowego szablonu,szablon-zakładka, lub sami wyciąć z bloku technicznego kilka jednakowych, nie za dużych kół.

 

Powiedzcie, czy macie swoje ulubione książki?Wiem, że lubicie serię o Kici Koci, Samochodziku Franku, Zuzi, Franklinie, a może jeszcze jakie inne pozycje?Pochwalcie się i wyślijcie nam zdjęcia, jakie książeczki czytacie wspólnie z rodzicami.

 

15.Na koniec bajka  – Rodzina Treflików „Warto czytać”:

Środa 10.06.2020r.

Temat dnia : W bibliotece.

Dzień dobry Przedszkolaki!

 1.Powitanka „Wszyscy są, witam Was”- pokazujemy rączkami.

 2.Gimnastyka Smyka. Zapraszam na ćwiczenia poranne.

 3.Rozwiązywanie zagadek:

  • Co to za miejsce?

 

A oto zagadka książkowa,

10 liter ma to słowo ,

a na końcu jest w nim„ teka”,

książka tam na ciebie czeka.(biblioteka)

 

 

 

 

 

 

 

  • Czy wiesz, jak nazywa się osoba, która pracuje w bibliotece? Posłuchaj zagadki: Kto ma na półkach książek bez liku i dba o książki i czytelników? (bibliotekarka)

 

 

 

 

 

 

 

4.Słuchanie opowiadania „W bibliotece”.

  • Gdzie wybrały się dzieci na wycieczkę? (do biblioteki)
  • Jak należy zachowywać się w bibliotece?(cicho)
  • Czego jest najwięcej w bibliotece?(książek)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli rozwiążecie poniższe zadania, również zaproszę Was na wycieczkę:

  • Policz ile jest półeczek z książkami? (licz od góry) – 5
  • Na której półce ukryły się okulary? – na drugiej
  • Na której półce stoi zegarek? – na piątej
  • Na której półce leży jabłko? – na czwartej

 

5.Myślę, że wszyscy są już gotowi zwiedzić ciekawe miejsce.

Zabawa naśladowcza do piosenki „Wycieczka”. Słuchaj i naśladuj pojazdy: maszeruj, jedź samochodem, leć samolotem, jedź na koniku, płyń łódką, jedź pociągiem.

6.„Przedszkolaki w bibliotece”- film.

  • Jakie miejsce odwiedziły dzieci? (bibliotekę)
  • Co się robi w bibliotece? (wypożycza się książki)
  • Co to znaczy „wypożyczyć” książkę? (zabieramy wybraną książkę do domu, a po przeczytaniu oddajemy do biblioteki)
  • Czy możemy zostawić sobie w domu książkę z biblioteki?
  • Kto może wypożyczać książki? (dzieci i dorośli)
  • Co trzeba mieć, żeby wypożyczać książki z biblioteki? (kartę czytelnika)
  • Kto może nam dać taką kartę i wypożyczyć książkę? (pani bibliotekarka)

 

7.Układanie puzzli „W bibliotece”.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/ludzie/221068-bibliotekarz

 

8.Jakie książki dla dzieci? – wyprawa do biblioteki.

  • Co robili chłopcy w bibliotece? (wybierali książki )
  • Maks opowiedział nam o książkach, które lubi czytać, a Ty masz jakieś ulubione książki? O czym one są? (dziecko opowiada na pytania)

 

9.Słuchanie wiersz M. Szczepańskiej „ Wesoła biblioteka”.

 

Pełno książek w bibliotece, a w tych książkach same hece.

Są nowele i bajeczki, Każda książka z innej beczki.

Wiersze , prozy i powieści Tyle tego tam się mieści.

Każdy znajdzie coś dla siebie, Są tragedie i komedie.

Każda książka coś ma w sobie, Chętnie autor to opowie.

A i wierszy jest niemało Więc przeczytaj sobie śmiało.

 

  • Jak myślisz, czy w bibliotece można wypożyczyć książkę na każdy temat? Czy każdy znajdzie tam książkę, która go interesuje? Sprawdźmy!

 

10.Słuchanie piosenki „Twoja biblioteka”.

 11.Wiersz „Biblioteka” A. Dziechciarczyk.

 

Lubisz książki, to nie zwlekaj

Na Ciebie czeka Biblioteka

Żeby książki czytać chcieć

Wszystkich ich nie musisz mieć

 

W Bibliotece na półeczkach

Znajdzie każda się książeczka

I z humorem i ze strachem

Bardzo chuda i z rozmachem

 

Ta do płaczu i do śmiechu

Z szybką akcją, bez pośpiechu

Dla dorosłych i dla dzieci

Bibliotekarz ci poleci

 

Co jest popularne teraz

Po recenzji, jak wybierać

Co na topie jest nowego

I czy to jest dla każdego

 

Nastrój książek w Bibliotece

Jak blask świateł w dyskotece

Wybór znajdziesz tutaj wszelki

Czytaj, a zostaniesz wielkim!

12.Zabawa matematyczna „Policz książki” i kliknij na odpowiednią kostkę.

https://wordwall.net/pl/resource/2456134/policz-książki

 

13.„Biblioteka” – utrwalmy sobie wiadomości.

Biblioteka to taka instytucja kultury, która gromadzi zbiory biblioteczne – różne książki, dziecięce lektury. Lecz nie tylko są tam książki ze szkolnej półeczki są czasopisma, gazety, dziecięce bajeczki. Każdy coś dla siebie znajdzie i duży i mały, bo w bibliotece ogromny jest księgozbiór cały. Bajki i baśnie, komedie i dramaty. Znajdzie się coś dla dziecka, dla mamy i taty. W miejscu tym znajdziesz wiele informacji, potrzebnych na przykład do szkolnej prezentacji. To miejsce, w którym ciszę należy zachować, nie wolno rozmawiać, biegać czy też hałasować.

 

 

W bibliotece będziesz miał swą kartę założoną, w którą Pani bibliotekarka będzie wpisywała każdą Twą książkę wypożyczoną. Musimy pamiętać o ważnej sprawie, kto książki nie odda, ten karę dostanie. Pamiętaj by w bibliotece, zawsze każdą książkę brać w czyste ręce, a nawet rzec by się chciało więcej, odkładaj książki zawsze na ich wyznaczone miejsce.

 

 

W bibliotece nie musisz książki wypożyczać, możesz również w czytelni coś tylko przeczytać. Fragment książki, którym będziesz zainteresowany, gdy poprosisz Panią w bibliotece, zostanie on skopiowany.

Pamiętajcie więc drogie dzieci i droga młodzieży, że biblioteka to miejsce publiczne, w którym stosownie zachować się należy.

 

14.Zabawa ruchowa z piosenką „Dłonie, nogi, głowa” – porusz ciało.

 15.W bibliotece możemy wypożyczać książki, ale należy je po przeczytaniu oddać. Czy wiecie jak nazywa się sklep, gdzie można książki kupić i zostawić sobie w domu „na zawsze”? (księgarnia). Wybierzmy się więc do księgarni.

  • W księgarni – zajęcie dydaktyczne. Pomagaj przedszkolakom odpowiadać na pytania.

  • „Zostań potworem i pożeraj książki”- co to znaczy?

https://www.youtube.com/watch?v=SN9acpbH_x0

…to znaczy – czytaj z Rodzicami, albo samodzielnie, jeśli potrafisz dużo, dużo książek.

 

16.Słuchanie piosenki „Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”.

 17.Gra interaktywna „Książki” – łączenie cech.

https://view.genial.ly/5eb13a9afce0030d382654f0

 18.Kolorowanki:

19.Bajka na dobranoc.

  • „Pomysłowy wnuczek – biblioteka”

Życzymy wszystkim dzieciom i ich rodzinom miłego świętowania! Do zobaczenia w piątek.

 

Piątek 12.06.2020r.

Temat dnia: W świecie książek – bajkowe zagadki.

Witam wszystkie dzieci i rodziców.

Dziś zapraszam do świata ulubionych bajek.

1.Zabawa na przywitanie „Witajcie w naszej bajce”.

 

2.Filmik ,,Przedszkolaki o bajkach”.Posłuchajcie jakie są ulubione bajki przedszkolaków.

 

3.Piosenka ,,Lubimy Bajki”

Wszystkie dzieci lubią bajki. Opowiada o tym piosenka. Poruszajcie się w rytm melodii.

 

4.Zabawa słowna „Moja ulubiona bajka”

A jaka jest Wasza ulubiona bajka.  Przyjrzyjcie się Waszej biblioteczce. Na pewno znajdziecie tam książkę, którą lubicie najbardziej. Poproście rodziców o przeczytanie i opowiedzcie :

  • O czym opowiada ta książka?
  • Kto jest jej bohaterem?
  • Dlaczego jest Twoją ulubioną?

5,,Jaka to bajka?-zagadki muzyczne, słowne i obrazkowe.

– czy rozpoznasz piosenki z bajek?

 -czy wiesz  „Jaka to bajka?”

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/11/DZIE%C5%83-POSTACI-Z-BAJEK-ZAGADKI.pdf

-czy wiesz z jakiej bajki pochodzi ten cytat?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/11/DZIEŃ-POSTACI-Z-BAJEK-Z-jakiej-to-bajki…-cytaty.pdf

 -z jaką bajką kojarzą Ci się te przedmioty?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/11/DZIEŃ-POSTACI-Z-BAJEK-Z-jakiej-to-bajki…-przedmioty.pdf

 

6.Piosenka o czytaniu książek. Zaśpiewajcie wspólnie refren.

7.Obejrzyj ilustracje i powiedz z jakich bajek pochodzą?

Czerwony Kapturek

 

Jaś i Małgosia

 

Królewna Śnieżka

 

Trzy świnki

8.Wiersz „Bajkowa zgadywanka”.

Posłuchajcie i dopowiedzcie zakończenia- rymy, które jednocześnie są rozwiązaniami zagadek o bajkowych postaciach.

 

Jeździ kareta po świecie

A kto jest w tej karecie?

Przy oknie, z lewej strony

Kapturek. Jaki? …( Czerwony)

 

Dalej na stercie poduszek

malutki Tomcio …( Paluszek)

 

Spoza wielkiego kosza

śmieją się Jaś i …( Małgosia)

 

Uwaga! Oj, uwaga!

To przecież Baba …( Jaga)

 

Koło lalki i misia

stoi Sierotka …( Marysia)

 

Pomiędzy walizkami

Dziewczynka z …( Zapałkami)

 

A tam, gdzie największy tłok,

zgrzyta zębami …( Smok)

 

9.Książki , kto książki czyta -zabawa ruchowa przy znanej melodii (bałkanica).

Wymyślcie własny układ taneczny

10.Dokończ zdania pochodzące ze znanych utworów.

  • Był sobie słoń, wielki jak słoń, zwał się ten słoń… (Tomasz Trąbalski).
  • Żeby kózka nie skakała, to by… (nóżki nie złamała).
  • Któż się ciebie o to pyta? … (Nikt. Ja jestem skarżypyta.).
  • Biega krzyczy Pan Hilary … (gdzie, są moje okulary).
  • Miauczy kotek: miau! – Coś ty, kotku, chciał?… ( – Miałem ja miseczkę mleczka,
    Teraz pusta jest miseczka, A jeszcze bym chciał.).
  • Zasadził dziadek …(rzepkę w ogrodzie).
  • Nad rzeczką opodal krzaczka mieszkała… (Kaczka Dziwaczka).
  • Tańcowały dwa Michały …(jeden duży, drugi mały).
  • Pan kotek był chory i… (leżał w łóżeczku).
  • Kto Ty jesteś? … (Polak Mały).
  • Na tapczanie siedzi leń, nic… (nie robi cały dzień).

 

11.Zabawa matematyczna: „Policz książki”

https://wordwall.net/pl/resource/2167538/matematyka/policz-książki

 

12.Zabawa paluszkowa:,, Bajkopisarz’’

Pisarz bardzo lubi ciszę, Palcami obu rąk masujemy płatki swoich uszu,

Wtedy dobrze mu się pisze. Na dywanie kreślimy ręką rożne wzorki, szlaczki

Teraz już nie skrobie piórem. Palcami obu rąk drapiemy w podłogę.

Tylko stuka w klawiaturę. Stukamy kolejno palcami obu rąk w podłogę.

 

13.Zabawy plastyczne do wyboru

  • Mini książeczka w kwiatku

http://krokotak.com/2018/09/i-like-books/

 

  • Pacynki paluszkowe

https://mojedziecikreatywnie.pl/?smd_process_download=1&download_id=10397

 

  • Książeczka z pracami dziecka.

Gromadzimy prace dziecka i tworzymy z niej książeczkę.

 

14.Bajkowe kolorowanki ( do wyboru)

15.Zabawa ruchowa z Tygryskiem „Hupaj, siupaj, łupaj, cupaj”

 

16.Opowiadanie pt.: „Dom bez książek to dom bez okien”.    

Z tego opowiadania dowiecie  się jak cenne są książki, dlaczego warto je posiadać.

Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego opowiadania.

  • O kim było opowiadanie?
  • Gdzie przebywał Paweł? Jakie książki wypożyczył?
  • Co zobaczył w bibliotece? Jak wyglądał plakat?
  • Jaki napis umieszczony był na plakacie?
  • Kto wyjaśnił jego znaczenie?
  • co znaczy przysłowie: „Dom bez książek to dom bez okien”

 Drogie Dzieci

Zasłużyłyście na odznakę Przyjaciela Książki.

To dla Was

odznaka-Przyjaciel książki

17.Zaśpiewajcie poznaną w tym tygodniu piosenkę ,,Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”.

 18.Bajka o zmęczonej książce z bajkami do posłuchania na dobranoc

BAJKA

Dziękujemy za wspólne zabawy

 i życzymy miłego, słonecznego weekendu.