Krasnoludki – Niby tacy sami, a jednak inni

01.06.-05.06.2020r.

 Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

 Poniedziałek 01.06.2020r.

Temat dnia: Dzień Dziecka

Kochane Przedszkolaki

Bardzo świątecznie i cieplutko witamy Was w tym szczególnym dniu.                          

Dziś jest Wasze święto- Dzień Dziecka. Z tej okazji życzymy Wam dużo zdrówka,  beztroskiej zabawy, dużo uśmiechu i radości każdego dnia. Życzymy wszystkim cudownego Dnia Dziecka. Niech dzisiejszy dzień upłynie na wesołej zabawie.
Oto nasze propozycje.

 

1.Zabawa taneczna na przywitanie przy piosence ,,To jest nasz dzień”.

 2.Wiersz ,,Dzień Dziecka”

Posłuchajcie wiersza, który opowiada o dzisiejszym święcie.

 

3.Muzyczna dedykacja dla dzieci z życzeniami spełnienia wszystkich marzeń

4.Posłuchajcie życzeń ,,Życzenia dla dzieci” .

 

5.Prezentacja ,,Dzień Dziecka”

Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie prezentację o Dniu Dziecka. Posłuchajcie informacji czytanych przez rodzica związanych z obchodami Dnia Dziecka.

 

6.Filmik ,,Dzieci o dniu dziecka”

Posłuchajcie co dzieci mówią o Dniu Dziecka. . Ty również porozmawiaj z rodzicami  i odpowiedz na pytania z filmu.

  • Co to jest dzień dziecka?
  • Lepiej być dzieckiem czy dorosłym?
  • Jak chcesz by wyglądał Dzień Dziecka w tym roku?

7.Zabawy na Dzień Dziecka do wyboru

  • Zabawy na dzien Dziecka,,Zakręć kołem i dobrze się baw”

https://wordwall.net/pl/resource/2663294/zabawy-na-dzień-dziecka

  • Zabawy na Dzien Dziecka z kartami

https://wordwall.net/pl/resource/2664846/zabawy-na-dzień-dziecka

  • smakołyki na Dzień Dziecka

https://wordwall.net/pl/resource/2650257/matematyczna-cukiernia-połącz-tace-z-smakołykami-na-dzień

  • Rodzinny czas

https://wordwall.net/pl/resource/2606491/życie/rodzinny-czas

  • Pudełko z niespodziankami

https://wordwall.net/pl/resource/2627758/dzień-dziecka

 

8.Dyskoteka z okazji Dnia Dziecka z Majką Jeżowską.

  • Kolorowe dzieci

  • Wszystkie dzieci nasze są

  • Na raz na dwa

 

9.Puzzle ,,Dzień Dziecka”

  • Dla miłośników puzzli

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242191-dzień-dziecka

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242181-dzień-dziecka

10.Kolorowanki ,,Dzień Dziecka”

Dla miłośników kolorowanek świąteczne wydanie do wyboru.

kolorowanka 1

kolorowanka 2

11.Bajki na dobranoc ,,Z życia małych dzieci”.

Jesteście wspaniali. Zasługujecie na szczególne wyróżnienie. 

Każde z Was otrzymuje Certyfikat Super Dzieciaka.

CERTYFIKAT -SUPER DZIECIAKA 

 

Wtorek 02.06.2020

Temat dnia: Mam i znam swoje prawa.

 Dziś przypomnimy sobie „Prawa Dziecka”

1.Zaczynamy dzień od zabawy ruchowej, do której zapraszamy!

 2.Przypomnijcie sobie piosenkę o prawach dziecka i zaśpiewajcie.

3.Kilka informacji o prawach dziecka. Przeczytaj lub poproś rodziców o przeczytanie:

Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych i ratyfikowana przez Polskę w 1991 roku. O tym, jak ważne są w naszym kraju prawa dziecka świadczy również fakt, iż zostały one uwzględnione w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej. Dziecko powinno znać swoje prawa, rozumieć je i świadomie z nich korzystać. Co roku 20 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka.

4.Oglądaj uważnie prezentację pt. „Prawa dziecka”.

Odpowiedz na pytania:

  • Czy czarownica miała prawo zamknąć Jasia i Małgosię? (NIE)
  • Czy wilk miał prawo zaczepiać Czerwonego Kapturka? (NIE)
  • Czy kaczki miały prawo wyśmiewać się z brzydkiego kaczątka? (NIE)
  • Czy księżniczka miała prawo źle się czuć? (TAK)
  • Czy kot w butach miał prawo różnić się od innych kotów? (TAK)
  • Czy Kopciuszek miał prawo do odpoczynku i zabawy? (TAK)

5.Posłuchaj uważnie piosenkę, a teraz postaraj się powiedzieć wszystkie prawa dziecka wymienione w piosence.

6.„Prawa dziecka dla każdego” – oglądaj film, poznaj ważne zasady współdziałania z innymi, a na pewno będzie ci łatwiej żyć wśród kolegów i koleżanek.

7.Posłuchaj piosenkę pt. „Bo co może mały człowiek”.

8.Pamiętaj każdy może marzyć – TY też, nie bój się spełniać swoje marzenia.

Życzymy wam z całego serduszka aby każde wasze marzenie się spełniło.

Wymień o czym marzyły dzieci.

9.Utrwal wiadomości na temat praw dziecka – oglądaj film.

 

10.Posłuchaj co na temat praw mówią dzieci z innego przedszkola.

Zastanów się i powiedz:

  • Co lubisz najbardziej robić?
  • Jakie masz obowiązki w domu?

11. Posłuchaj piosenkę pt. „Jesteśmy dziećmi”

 

12.Karty pracy str. 56 – 57 i 58 – 59.

13.Po obiadku oglądaj bajeczkę pt. „Bajka o królewnie, która zniosła wszystkie prawa”.

Zastanów się: Czy prawa są potrzebne?

Jeżeli tak! Powiedz dlaczego?

Kochane dzieci za niedługo będziecie żegnać się z przedszkolem. Musimy się do tego przygotować, dlatego też prosimy Was o nauczenie się piosenki:

Tekst piosenki

 

Środa 3.06.2020 r.

Temat: Dzieci świata.

Kolorowe dzieci „Majka Jeżowska”.

2.Dzieci na ziemi- wiersz.

3.Jesteśmy dziećmi świata.

 

4.Dzieci świata- film przyrodniczy.

 

5.Dzieci z różnych stron świata- prezentacja.

 

6.Dzieci z różnych stron świata- prezentacja.

7.To My. Dzieci z całego świata.

 8.Niezależnie od kraju w jakim żyjemy, niezależnie od koloru naszej skóry i pochodzenia wszyscy jesteśmy WOLNYMI LUDŹMI.

Pamiętajcie każdy z nas, mały czy duży ma prawo żyć w wolnym kraju, ma prawo uczyć się, pracować, bawić się- być szczęśliwym.

A Wy jesteście „przyszłością” i pamiętajcie MOŻECIE WSZYSTKO!!!!!

9.Wiemy , że kochacie tańczyć zobaczcie jak robią to dzieci z różnych stron świata.

10.A na dobranoc bajkowe postaci z różnych stron świata.

Bohaterowie , których znacie.

 11.Praca z książką. Str. 60-61. Czytamy czytankę 🙂

  1. Karta pracy dla chętnych dzieci.

Dzieci świata

 

Czwartek 04.06.2020

Temat dnia: W krainie osób niepełnosprawnych.

1.Kochani czas na zumbę!

  1. Osoba niepełnosprawna to taka osoba, która nie może wykonywać pewnych czynności ze względu na swój stan zdrowia np.: nie może biegać, ponieważ ma chore nóżki i jeździ na wózku inwalidzkim albo nie może podziwiać piękna przyrody, ponieważ ma chore oczy – jest niewidoma.

Najważniejsza zasada jest prosta: musimy traktować niepełnosprawność drugiej osoby jako sprawę całkowicie normalną. Każdy z nas jest inny, nigdy gorszy!

3.Oglądaj film – „Duże sprawy w małych głowach”.

Powiedz:

  • Co lubi robić Zosia?
  • Kto dokucza Zosi na podwórku i dlaczego?
  • Kto staną w obronie Zosi?
  • Czy Magda i Marta mogą obrażać Zosię?

4.Osoby niepełnosprawne także mają swoje prawa – poznaj je.

 

5.Piłka dla wszystkich – słuchowisko.

6.Język migowy – słuchowisko.

7.Popatrz i posłuchaj „grzecznych słówek” w języku migowym.

 

8.N jak Niewidomy – film animowany.

 

9.Oglądaj film pt. „Dzień z życia psa przewodnika”

 

10. Oglądaj „Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki”. Wyjaśnij: komu potrzebny jest pies asystujący i do czego?

 

11.Popatrz jak radzą sobie niepełnosprawni sportowcy.

 

12.Karty pracy cz. 5, str. 62 – 63 i 64 – 65.

13.Na dobranoc proponujemy krótką bajeczkę o piesku bohaterze.

Piątek 5.06.2020r.

Temat:  Co to jest przyjaźń? Mam przyjaciela.

1.Dzień przyjaciela.

Już niedługo, 9- ego czerwca obchodzimy Dzień przyjaciela.

Porozmawiajmy o tym co to takiego przyjaźń i kto to taki…przyjaciel.

2.Co to jest przyjaźń? Dzieci wiedzą lepiej 🙂

3.Mam przyjaciela. Piosenka.

Przyjaźń -to  taka specjalna uczuciowa więź, łącząca dwoje lub więcej ludzi, oparta na wzajemnym zrozumieniu, wspólnych doświadczeniach.

Przyjaźń jest większym skarbem od wielu innych rzeczy, które nas w życiu spotykają. Jednak trzeba uważać. Większość przyjaźni nie urywa się, tylko więdnie dlatego trzeba o nią dbać, pielęgnować i nie zapominać o przyjacielu.

4.Dekalog prawdziwego przyjaciela.

1.Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
2. Pomagać, kiedy ma kłopoty.
3. Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
4. Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
5. Nie być złośliwym wobec niego.
6. Nie okłamywać przyjaciela.

Ciekawe czy Wy macie przyjaciół?

5.„Mój przyjaciel”A. Frączek – czyta rodzic.

Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!

Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak
Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.

Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.

Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.

A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!

6.Odpowiedz na pytania:

  • Kto to jest przyjaciel?
  • Czy warto mieć przyjaciela?
  • Co można robić z przyjacielem?
  • Jak powinno się dbać o przyjaźń?

7.Prawdziwy przyjaciel. Piosenka.

8.Chcę mieć przyjaciela.

Pooglądaj film i zastanów się, która przyjaźń jest wartościowa?

9.Tosia i Tymek. Nowa przyjaciółka.

 

10.Rodzina Treflików. Przyjaźń.

11.Przyjaciel.” Biedronka i czarny kot”.

12.Wspólne zabawy.

Jest czerwiec, piękna pogoda. Zapraszamy Was do zabawy na świeżym powietrzu.

Czy słyszeliście kiedyś o „grze w gumę”? Wystarczy kupić kilka metrów gumy

w sklepie z pasmanterią albo gotową gumę do skakania np. w „Druczku” 😉 i do dzieła.

– „gra w klasy”- wystarczy kreda i kamyk 🙂

– „gra w kapsle”- wystarczą kapsle z butelek  po soczkach:)

 

W te zabawy możecie bawić sie zarówno z przyjaciółmi jak i z rodzicami, którzy na pewno przypomną sobie czasy, kiedy sami byli mali :)))

13.Praca z książką ,str. 66- 67, 68-69, 70-71.

14.A na dobranoc…