
Dzień dobry Żabki!
W najbliższych dniach będziemy zajmować się naszą planetą – Ziemią
i środowiskiem przyrodniczym, w którym żyjemy i rośniemy.
Zapraszam do wspólnej zabawy!
Poniedziałek 20.04.2020r.
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.
Temat dnia: Oszczędzamy wodę.
1.Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!”.
Pytania do opowiadania
- W jaki sposób Ada myła zęby?
- Dlaczego należy oszczędzać wodę?
2.Zapraszam teraz do znanej nam zabawy ruchowej przy muzyce. Śpiewamy i pokazujemy (przypominam tekst):
Głowa, ramiona,
kolana, pięty ,kolana, pięty, kolana, pięty,
głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos.
(tekst powtarzamy do końca piosenki).
3.Czy wiecie, skąd się bierze woda? Oto tajemnica:
- Czy zapamiętaliście, jakie są kolejne etapy obiegu wody w przyrodzie?
parowanie(para wodna), skraplanie(kropelki tworzą chmurę), opadanie(deszcz) i cykl się powtarza.
4.Inscenizacja piosenki „Kiedy niebo płacze”:
Piosenka do nauki:
- Kiedy czasem niebo płacze (pokazujemy padający deszcz)
My lubimy iść na spacer (maszerujemy)
By poskakać przez kałuże (podskakujemy obunóż w miejscu)
Robiąc przy tym kroki duże (robimy duży krok)
Ref .Nikt w kałuży nóg nie moczy (cały refren przeskakujemy przez kałuże)
nóg nie moczy, nóg nie moczy
Każdy musi ją przeskoczyć
Start- uwaga- hop!
- Teraz będzie nowa sztuczka
Skacze tylko lewa nóżka (podskoki na lewej nodze)
A po lewej nóżka prawa (podskoki na prawej nodze)
Ale fajna to zabawa (podskok w górę z uniesionymi rękami)
Ref. Nikt w kałuży… (powtarzamy j/w) 2x
5.Wykonaj ćwiczenie na karcie pracy:
- Pokoloruj obrazek „Obieg wody w przyrodzie” – z pomocą rodziców nazwij procesy jakie tam zachodzą ( parowanie, skraplanie, opad).karta pracy
6.Co należy robić, żeby nie marnować wody, pamiętasz? Hibbi ci przypomni!
- Zakręcaj wodę w czasie mycia zębów!
- Bierz szybki prysznic!
- Dokręcaj kapiący kran!
- Nie wylewaj wody, jeśli możesz ją jeszcze raz wykorzystać!
- Nie wrzucaj śmieci do zbiorników wodnych!
ZAWSZE O TYM PAMIĘTAJCIE, WODĘ OSZCZĘDZAJCIE!!!
7.Wykonaj jedną z proponowanych prac plastycznych.
Wtorek 21.04.2020r.
Dzień dobry.
Witam wszystkie Żabki, które wiedzą jak oszczędzać wodę!
Dziś Skrzat Borówka zaprosi Was do magicznego miejsca.
Temat dnia: Dbamy o ogród.
1.Zabawimy się do znanej nam piosenki „Kiedy niebo płacze”.
(razem śpiewamy i pokazujemy)
https://www.youtube.com/watch?v=Jzb3yi3eZzs
2.Skrzat Borówka zabierze Was teraz „na wycieczkę” do magicznego miejsca.
(uważnie oglądajcie film)
- Jak nazywało się magiczne miejsce, do którego zaprosił Was Skrzat Borówka? (ogród);
- Co to jest ogród? (to miejsce, gdzie rośnie dużo różnych roślin );
- Jakie rośliny widzieliście na filmie? (drzewa, krzewy, kwiaty warzywa);
- Jakie zwierzęta można zobaczyć w ogrodzie? (ptaki, owady, jeże);
- Jak nazywa się osoba, która pracuje w ogrodzie? (ogrodnik)
3.Zapraszam Was na przechadzkę po ogrodzie przy „Marszowej piosence”.
(słuchaj i naśladuj ruchy krasnoludków)
4.Czy wiesz, jakie prace wykonuje się w ogrodzie?
Ogrodnik w ogrodzie: kopie, sieje, sadzi, podlewa, grabi, przycina, kosi i zbiera plony.
Jakich narzędzi używa ogrodnik? Do czego one służą?
Rękawiczki- do ochrony rąk, łopata, motyka- do kopania, konewka- do podlewania, sekator, nożyczki- do przycinania, pazurki- do spulchniania, spryskiwacz- do spryskiwania
5.A teraz czas na podskoki „Hop do góry”. Zapraszam.
6.Ty też możesz zostać ogrodnikiem, jeśli tylko chcesz!
Z pomocą mamy załóż sobie hodowlę cebulki. Można ją hodować na dwa sposoby: w ziemi lub w wodzie. Nie zapominaj o podlewaniu cebulki!
7.Dbając o swój ogródek dbasz o całą Ziemię!!!
6.Pokoloruj obrazek. kolorowanka
Środa 22.04.2020r.
Witam wszystkich bardzo uroczyście.
Dziś nasza planeta ma święto!
22 kwiecień – DZIEŃ ZIEMI
Temat dnia: Dzień Ziemi.
1.Posłuchajcie piosenki „Ziemia wyspa zielona”
(tekst piosenki)
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
i z kotem móc się bawić.
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
– Jakiego koloru jest na Ziemi najwięcej?
– kto mieszka na Ziemi?
– Jak należy dbać o Ziemię?
2.Czas na zabawę ruchową przy muzyce(wstań i przygotuj się):
3.Niestety , nie wszyscy dbają o naszą Ziemię i wtedy ona jest smutna.
Posłuchaj wiersza „ Chora Planetka”:
Pytania do wiersza:
- Co zrobił Jaś z papierkami?
- Kto obrywał listki z drzewa i łamał gałązki?
- Czym palił w piecu pan Janek?
- Kogo rozbolała głowa od samego rana?
- U kogo kapała woda?
- Gdzie pojechała chora Planetka?
- Co trzeba robić, aby nasz planeta była uśmiechnięta i zdrowa?
ŻEBY ZIEMIA ZDROWA BYŁA, DBAJMY, ABY ZAWSZE CZYSTA BYŁA!
4. Masażyk relaksacyjny „Dzieci dbają o środowisko” (dziecko i rodzic siadają jedno za drugim w siadzie skrzyżnym. Rodzic czyta rymowankę i rysuje dziecku na plecach. Potem zmiana.
W zgodzie z przyrodą rysujemy powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka pleców,
żyją wszystkie dzieci. uderzają delikatnie pięściami w różne części pleców,
Kochają jasne słonko, delikatnie uderzamy plecy palcami dłoni,
które na niebie świeci. wykonujemy koliste ruchy całą dłonią,
Nie łamią gałęzi, delikatnie uderzamy bokiem dłoni w różne części pleców,
dbają o rośliny, rysujemy kwiatek,
podczas wycieczek do lasu delikatnie uderzamy rozwartymi dłońmi od dołu pleców do góry,
nie płoszą zwierzyny. przesuwamy rozwarte dłonie od góry pleców do dołu,
Często też dorosłym kładziemy dłonie na środku pleców i delikatnie naciskamy,
dobry przykład dają – j/w
w wyznaczonych miejscach uciskamy delikatnie ramiona.
śmieci zostawiają. j/w
5.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla przedszkolaka:
6.Planeta Ziemia – puzzle, które wykonasz samodzielnie.
Czwartek 23.04.2020r.
Witajcie Żabki!
Temat: dnia: Segregujemy śmieci.
1.Zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence „Hop, do góry”
(podskakuj, klaszcz, chodź na czworakach jak dzieci z piosenki):
2.Oczy m dzisiaj będziemy rozmawiać? Posłuchaj zagadki:
O porządek trzeba dbać,
wiedzą o tym także dzieci.
Do odpowiednich worków
każdy wrzuca… (śmieci)
Tak, dzisiaj będziemy rozmawiać o śmieciach.
3.Obejrzyj film edukacyjny „Pan Sprzątalski – Porządkowo”:
Pytania do filmu:
– Jak nazywało się magiczne miasteczko? (Porządkowo);
– Co zrobiły Śmieciuchy? (uzbierały górę śmieci);
– Jakie śmieci wyrzucały Śmieciuchy? (plastikowe torby, aluminiowe puszki, szklane słoiki i wiele innych);
– Komu szkodziły śmieci? (roślinom, zwierzętom, ludziom);
– Czy wolno wrzucać wszystkie śmieci do jednego worka? (nie);
– Co poradziła mieszkańcom Sowa Poli? (posegregować wszystkie śmieci);
– Co to znaczy „segregować śmieci”? ( wrzucać je do odpowiednich pojemników);
– Jak wyglądało miasteczko po wielkim sprzątaniu? (było czysto i przyjemnie).
4.Interpretacja ruchowa utworu Vivaldiego „Wiosna”:
(w czasie słuchania utworu dziecko naśladuje : rosnące kwiaty, latające motyle i ptaki, słońce, płynącą rzeczkę – bieg na paluszkach, burzę – wiatr, grzmot, błyskawicę) animacja utworu może służyć jako podpowiedź;
5.„Jak segregować śmieci?” – film edukacyjny:
Pytania do filmu:
– Co wrzucamy do żółtego pojemnika? (plastik, puszki, opakowania po soczkach, po ciastkach,…);
– Co wrzucimy do niebieskiego pojemnika? (papier: gazety, papiery kartony);
– Co wrzucimy do białego pojemnika? (szkło bezbarwne: słoiki, butelki,…);
– Co wrzucimy do zielonego pojemnika? ( szkło kolorowe);
– Co wrzucimy do szarego kosza? (pozostałe śmieci).
6.Wykonaj ćwiczenia na kartach pracy „Posegreguj śmieci”.karta pracy
7.Słuchanie piosenki „Ziemia wyspa Zielona”
( może spróbujesz zaśpiewać?)
https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
Piątek 24.04.2020r.
Dzień dobry. Witam wszystkie Żabki, które wiedzą jak dbać o przyrodę.
Czekają na Was dzisiaj trudne zadania. Kto sobie z nimi poradzi zostanie
prawdziwym PRZYJACIELEM PRZYRODY.
Temat dnia: Jestem przyjacielem przyrody.
1.Posłuchajcie wiersza „Wszędzie czysto”.
Czysty dom i czysty ogród,
w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro,
samo zdrowie wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale `
ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję,
nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy,
aby czysty był nasz świat.
By ptak śpiewał, strumyk szemrał
by w ogrodzie zakwitł kwiat?
Jak myślicie, od kogo zależy czystość świata? (od nas, od ludzi)
Czy wiesz jak dbać o przyrodę?
1.ZADANIE I : Akcja – segregacja :Czy wiesz jak posegregować śmieci? (gra interaktywna).
https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb
Udało Ci się posegregować śmieci? BRAWO!!!
2.W nagrodę poskaczemy jak żabki:
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
3.ZADANIE II : Ułóż puzzle „Sprzątanie”: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprzątanie
Kolejne zadanie masz już za sobą. SUPER!!!
4.ZADANIE III :. Wykonaj ćwiczenie grafomotoryczne na karcie pracy.
Czy wiesz co narysowałeś (łaś)?
Tak, to Ziemia – zielona planeta. Pokoloruj rysunek.
5.Czas na zabawę ruchową. Kiedy Ziemia jest czysta i zielona, wszyscy się cieszą: ludzie, rośliny, zwierzęta. Pokażcie, jak cieszą się koniki.
6.ZADANIE IV : Żabki, teraz sprawdzę Waszą spostrzegawczość.
Czy odnajdziecie ukryty przedmiot? Jeśli tak, kliknijcie na niego.
Znowu się udało. WSPANIALE!!!
https://view.genial.ly/5e9df3acbc1ba60db2f6b753
7.Świetnie poradziliście sobie ze wszystkimi zadaniami. GRATULUJĘ!!!
Jako PRZYJACIELE PRZYRODY musicie zapamiętać kilka zasad.
Pomoże Wam piosenka „Ekokultura”:
8.Jestem z Was bardzo dumna. Wszyscy otrzymujecie medal:
9.Propozycje na weekend, jeśli będziecie się nudzić.
( dla chętnych dzieci)
– eksperyment „Malowanie Ziemi na mleku”:
– a może wspólnie z domownikami zrobicie „Ekologiczną Żabkę”?