
Piątek: 09.04.2021r.
Temat dnia: „Ślimak, ślimak – pokaż rogi”
Witam serdecznie w ostatnim dniu przed weekendem 🙂
1.Przywitajmy się piosenką: „Rączki robią klap, klap, klap”:
2.Zapraszam wszystkich do muzycznej rozgrzewki z Maskotką.
3.„Pokaż to co ja” – zabawy logopedyczne:
4.Nauka rymowanki: „Ślimak, ślimak pokaż rogi…”:
Ślimak, ślimak, pokaż rogi,
dam Ci sera na pierogi.
Jak nie sera to kapusty,
od kapusty będziesz tłusty.
5.Obejrzyjcie króciutki filmik przyrodniczy o Ślimaku Winniczku:
Po obejrzeniu filmu dziecko odpowiada na pytanie „Jak porusza się ślimak?”
(Ślimak porusza się bardzo wolno. Jego chód nazywamy pełzaniem.)
Omówienie wyglądu ślimaka. Zaprezentowanie zdjęcia ślimaka winniczka
To jest ślimak winniczek – największy lądowy ślimak żyjący w Polsce.
7.Posłuchajcie piosenki o Ślimaku:
Odpowiedzcie na pytania:
- kto chrapał w trawie ?
- jaki był ślimak ?
- co miał pokazać ślimak ?
- czy ślimak zgodził się pokazać rogi ?
- dlaczego ślimak nie chciał pokazać rogów ?
8.Zapraszam rodziców, rodzeństwo a może babcię i dziadzia do zabawy muzyczno – ruchowej pt. „Ślimak”:
- „Ślimak” – propozycje prac plastycznych:
I propozycja – dzieci formują z plasteliny wałeczek (turlają go raz jedną, raz drugą rączką),
a następnie zwijają go w spiralę. Zostawiają kawałek wałeczka, wyginając go do góry, tworząc kształt główki ślimaka.
II propozycja w linku poniżej:
III propozycja również w linku poniżej:
Miłej pracy:):):)
Czwartek: 08.04.2021r.
Temat dnia: „Motyle, motylki”
Dzień dobry kochani! Zapraszamy do zabawy!
-
Powitajmy się piosenką.
- Gimnastyka poranna.
- Pooglądajcie zdjęcia przedstawiające motyle.
Bielinek kapustnik
Cytrynek
Paź królowej
- Proszę, aby rodzic przeczytał nazwy motyli
- Powiedzcie jakiego koloru są te motyle?
- Co mają podobne?
- Czym się różnią?
- Jaki jest motyl? (nie tylko z wyglądu)
4.Posłuchajcie bajki pt. „Włochata gąsienica”.
Odpowiedzcie na pytania:
- Kto maszerował po wierzbowej gałązce?
- Kogo spotkała podczas swojego marszu?
- Czy zwierzęta wypowiadały się miło na temat gąsienicy?
- Jak się czuła gąsienica po ich wypowiedziach?
- W co zamieniła się gąsienica?
5.Zabawa ruchowa „Motylki”.
Dziecko zamienia się w motylka. Podczas muzyki swobodnie fruwa „po łące”. Zadaniem rodzica jest zatrzymanie piosenki w dowolnym momencie – motylek staje nieruchomo, po ponownym włączeniu piosenki – motylek fruwa swobodnie. Czynności powtarzamy wielokrotnie w trakcie piosenki.
6.„Kolorowe motyle” – ćwiczenia matematyczne.
Do tego zadania potrzebne będą sylwety/obrazki czterech motyli w kolorach: żółtym, niebieskim, białym i pomarańczowym. sylwety motyli
- Utrwalenie nazewnictwa kolorów
Rodzic opowiada o motylach, które pojawiły się nad łąką. Dzieci układają po kolei sylwety motyli w odpowiednich kolorach.
Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta – owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. (Dziecko układa sylwetę żółtego motyla). Potem –piękny niebieski motyl z rodziny modraszków. (Obok żółtej sylwety motyla dziecko umieszcza niebieską). Usiadł na stokrotce, skosztował nektaru i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka. (Dziecko układa sylwetę białego motyla). Gdy dzień się powoli kończył, pojawił się jeszcze jeden motyl- pomarańczowy – o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik. (Dziecko dokłada sylwetę pomarańczowego motyla).
- Ćwiczenia w liczeniu
Dziecko wraz z rodzicem przelicza motyle. Później określa jakiego koloru jest pierwszy, drugi, trzeci, czwarty motyl.
- Zabawa sylwetami motyli
Dziecko trzyma sylwetę motyla, jego zadaniem jest ustawienie go względem siebie według poleceń rodzica. Np. nad sobą, przed sobą, z boku, za sobą, nisko, wysoko.
7.Posłuchajcie piosenki.
8.Praca plastyczna „Kolorowy motyl”.
Zadaniem dziecka jest pokolorowanie lub wyklejenie plasteliną obrazka przedstawiającego motyla. motyl
9.Propozycja bajki na dobranoc.
https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE
Miłego dnia 🙂
Środa: 07.04.2021r.
Temat dnia: Biedroneczki są w kropeczki.
Dzień dobry Kochani:)
- Zapraszam wszystkich do porannej gimnastyki:
- Zatańczmy razem do naszej ulubionej piosenki: „Tańce Połamańce” – Spoko loko.
- Oto kilka ciekawostek na temat biedronki – naszej dzisiejszej bohaterki:
- Co to dźwięk/ zagadka? Wysłuchajcie i spróbujcie odpowiedzieć:
- „Spacer biedronki” – masażyk relaksacyjny.
Rodzic siada za dzieckiem i mówiąc wiersz wykonuje delikatne ruchy na plecach dziecka zgodnie z opisem. Następnie zmiana ról – dziecko siada za rodzicem. Mama bądź tato czyta, a dziecko stara się wykonać zapamiętane ruchy. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Powodzenia! J
Biedroneczka mała po trawce biegała. – delikatnie poruszanie palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, – naprzemiennie lekkie uderzanie w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. – masowanie obiema rękami,
Potem się ślizgała – przesuwanie zewnętrzną stroną dłoni do góry, do góry i w dół – wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła – rysowanie rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. – delikatnie uderzanie pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukanie palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła – rysowanie obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła.- przesuwanie złączonymi dłońmi w jedną i w drugą stronę.
- Posłuchajcie piosenki i zatańczcie do niej swój własny układ:
7. Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj obrazek. pobierz
8. Moja propozycja pracy plastycznej w linku poniżej:
Potrzebne materiały:
– klej,
– czerwona kartka papieru (na skrzydełka),
– czarna kartka papieru (główka, brzuszek i kropeczki) ,
Zapraszam Rodziców bądź starsze rodzeństwo do wspólnej zabawy:)
9.Na koniec obejrzyjcie zabawną bajeczkę pt. „Popołudnie na łące”.
Owocnego dnia:)
Wtorek: 06.04.2021r.
Temat dnia: „Jakie zwierzęta spotkamy na łące?”
Dzień dobry kochani!
Witamy Was serdecznie po przerwie świątecznej i zapraszamy do zabawy! 🙂
1.Dzisiejszy dzień zaczniemy od wesołej piosenki, którą niektórzy z Was już znają. Wysłuchajcie, a kto pamięta, zaśpiewajcie 🙂
2.A teraz się poruszamy. Zapraszamy do porannej gimnastyki.
3.Film edukacyjny „Zwierzęta na łące”.
Obejrzyjcie film i spróbujcie powiedzieć jakie zwierzęta możemy spotkać na łące.
4.„Spacer na łąkę” – opowieść ruchowa przy muzyce połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
Rodzic włącza nagranie i czyta tekst, a dziecko wykonuje czynności i naśladuje głosy zwierząt (za rodzicem).
Jest piękny wiosenny poranek. Idziemy na łąkę. Słońce ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Rozglądamy się ciekawie dookoła. Wszędzie rosną pachnące kwiaty. Pochylamy się, aby je powąchać. Dmuchamy na dmuchawce, których nasiona wirują wesoło nad łąką. Nad nami słychać bzykanie pracowitych pszczółek (bzz, bzz, bzz), które zbierają nektar, a w trawie delikatne cykanie świerszczy (cyk, cyk, cyk). W górze, machając kolorowymi skrzydłami, unoszą się lekkie motyle. Nad stawem skaczą zielone żabki i radośnie kumkają (kum, kum, kum), zupełnie nie zwracając uwagi na bociana, który dumnie kroczy, wysoko unosząc swoje długie, czerwone nogi. Bocian porusza dziobem i nawołuje (kle, kle, kle) swoich przyjaciół na wiosenne śniadanie. Niestety, maja oni inne plany. Bocian rozwija więc swoje piękne, duże skrzydła i szybuje nad łąką, podziwiając jej piękno z wysoka.
5.Pooglądajcie zdjęcia przedstawiające wiosenną łąkę i jej mieszkańców.
Nazwijcie zwierzęta pojawiające się na zdjęciach i podzielcie ich nazwy na sylaby.