
Piątek: 02.04.2021r.
Temat dnia: „Pisanki – ozdobne jajka”.
Witajcie Kochani w kolejnym, przedświątecznym dniu naszej pracy:)
1.Zapraszam Was do wspólnej zabawy z Maskotką, do piosenki : „Ja gram na gitarze”.
2.Posłuchajcie wiersza Krystyny Różeckiej „Pisanki”.
Zadaniem Rodzica jest pokazanie dziecku ilustracji podczas czytania wiersza.
„Pisanki”
Pisanki, pisanki,
jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
3.Rozmowa na temat wiersza:
- Co to są pisanki?
- Co było na pierwszej pisance?
- Co było na trzeciej pisance?
- Co było na piątej pisance?
4.Zapraszam wszystkich na „Psotny spacerek” :
Prawda, że było zabawnie? 🙂
5.Nie siadamy! Wstajemy! Poruszajmy się do piosenki, którą poznaliśmy początkiem tygodnia pt. „Zając”.
6.Masażyk relaksacyjny (z rodzicami):
Rodzic robi masażyk na plecach dziecka i na zmianę – dziecko rodzicowi.
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
7.Znajdź 5 różnic pobierz
8.Posłuchajcie piosenki pt. „Kura i pisanki”.
Kochani, bądźcie artystami jak nasza Kurka. Z pomocą rodziców spróbujcie zabarwić Wasze jajeczka – pisanki. Moja propozycja w linku poniżej:
9.Na zakończenie pracy bajeczka: „Wielkanocny czepiec”.
Dobrego dnia:)
Czwartek: 01.04.2021r.
Temat dnia: „Wielkanocne pisanki”
1.Kochani dzisiaj zaczynamy dzień od kolejnej uwielbianej przez Was zabawy. Zatańczmy „Ciała kształt” 🙂
2.Zapraszamy do muzycznej gimnastyki porannej.
3.Obejrzyjcie filmik edukacyjny „Symbole Wielkanocne”.
4.Odpowiedzcie na pytania:
– Co wkładamy do koszyczka Wielkanocnego?
– Kto zapamiętał, w jaki sposób możemy ozdobić jajka Wielkanocne?
5.Rozruszajmy się przy piosence, którą wczoraj poznaliśmy.
Zatańczcie do niej dowolnie i spróbujcie zaśpiewać refren.
6.Spróbujcie rozwiązać zadania:
- Połączcie ze sobą takie same pisanki (do druku) pobierz
- Przypomnijmy sobie kolory. Powiedzcie jakiego koloru są te szalone pisanki.
7.Praca plastyczna „Pisanka”.
Wyklejanie pisanki plasteliną.
Sprawcie, aby wasza pisanka była piękna i kolorowa. pisanka
8.Na dobranoc bajeczka „Masza i Niedźwiedź – Niespodzianka”
Miłego dnia:)
31.03.2021r. Środa
Temat dnia: Wielkanocne przysmaki.
Dzień dobry wszystkim 🙂
1.Ruch to zdrowie, zatem zapraszamy do zabawy przy piosence: „Rączki robią klap, klap…”
2.Ćwiczenia klasyfikacyjne. Co nie pasuje do Wielkanocy?
Zadaniem dziecka jest powiedzieć / pokazać, które obrazki nie są związane z Wielkanocą.
3.Poruszajmy się teraz z Zajączkiem. Do piosenki: Hopla, hopla”.
Zatańczcie do piosenki według własnego pomysłu.
4.Posłuchajcie wiersza: „Wielkanocne przysmaki”.
Święta wielkanocne
pachną przysmakami.
Czuć już wonny żurek
i keks z bakaliami.
A drożdżowa baba
ze stołu spogląda.
W białej sukni z lukru
pięknie dziś wygląda.
Pan mazurek pachnie
słodką czekoladą.
Koronę z owoców
już na niego kładą.
Smakowitych potraw
znacie jeszcze wiele.
Spróbujcie ich trochę
w świąteczną niedzielę.
5.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania do wiersza:
- Jakie przysmaki zostały wymienione w wierszu?
- Czym pachniał mazurek?
- Kiedy należy spróbować te przysmaki?
6.Posłuchajcie piosenki i spróbujcie policzyć, ile zwierzątek było w koszyku?
7.Wielkanocne puzzle.
Poniżej znajduje się link z puzzlami. Zadaniem rodziców jest wydrukować puzzle i rozciąć, natomiast dzieciaczki mają za zadanie ułożyć puzzle i przykleić na kartce. Można ozdobić pracę według własnego pomysłu.
https://images.app.goo.gl/qqUsKxdwVjtQ8To16
8.Posłuchajcie piosenki pt. „Wielkanocny stół” i spróbujcie nauczyć się refrenu z całą rodzinką:
9.Praca plastyczna – pokoloruj farbami koszyczek z pisankami, który znajdziecie Państwo w linku poniżej. Można użyć pędzelka albo namoczyć paluszek w farbie i malujemy:)
https://images.app.goo.gl/uog7xErFHJoTbmWTA
10.Na zakończenie dnia obejrzyjcie bajkę pt. ”Wielkanoc” i zobaczcie co przydarzyło się Zajączkowi.
Owocnego dnia:)
Wtorek: 30.03.2021r.
Temat dnia: „Kurki”.
Witajcie Kochani!!
1.Zapraszamy do Waszej ulubionej zabawy przy muzyce pt.: ”Muzyczne stop!”.
2.Ćwiczenie logorytmiczne.
Dziecko powtarza za rodzicem słowa i wykonuje odpowiednie ruchy.
Raz, dwa, trzy (podskoki)
Chodź i ty.
Jedna noga,
Druga noga,
Skok do przodu
I od nowa.
3.Po rozgrzewce zapraszamy do wysłuchania piosenki pt. „Kura czy jajo?”.
4.Posłuchajcie rymowanki pt. „Spacer czterech kur”.
Były sobie kury cztery,
Co lubiły na pole spacery.
Pierwsza – czarne piórka,
Druga – białe piórka,
Trzecia – ruda i gruba,
A czwarta – oczkiem mruga.
5. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Ile było kur?
- Jak wyglądała pierwsza kura?
- A jak wyglądały druga, trzecia kura?
- Co robiła czwarta kura?
- Dokąd poszły kury?\
6.A teraz się troszkę poruszamy. Zabawmy się z kurczaczkami, utrwalając przy tym liczenie.
7.Ponowne wysłuchanie piosenki pt. „Kura czy jajo?”.
Zatańczcie dowolnie do piosenki (dowolna inscenizacja ruchowa).
8.Praca plastyczna – „Kurka”.
Prosimy, aby rodzic wyciął z czerwonego papieru dziób, grzebień oraz nogi kury.
Dziecko samodzielnie maluje pędzelkiem wewnętrzną część swojej dłoni, a następnie odbija ją na kartce. Gdy farba wyschnie rysujemy kurce oko, a następnie doklejamy jej pozostałe części ciała, wycięte z kolorowego papieru.
9.Na dobranoc obejrzyjcie bajkę pt. „Krecik i jajko” i zobaczcie co przydarzyło się Krecikowi.
Miłego dnia:)
29.03.2021r. Poniedziałek
Temat tygodnia: Wielkanoc.
Temat dnia: Najpiękniejsze jajka.
Dzień dobry Kochani:)
Rozpoczynamy kolejny tydzień, przygotowując się do Świąt Wielkanocnych.
-
Na początek zapraszam Was do porannej, wielkanocnej gimnastyki buzi i języka 🙂
Uwaga, to nie wszystko!!! Widzę, że jesteśmy jeszcze troszkę zaspani, dlatego poruszajmy się z Dj Mikim:
2. Kto mi powie o czym dzisiaj będziemy rozmawiać?
Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.
(jajko)
3.Posłuchajcie opowiadania, które przeczyta Wam mama albo tata.
Grzegorz Kasdepke „ Najpiękniejsze”
Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, naj, najwspanialsze! Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka, wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura, nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo
w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że
z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie.
I rzeczywiście, którejś nocy, usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania..
Zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła
i krzyknęły radośnie: – Mamo! Już jestem!
Podobało się Wam opowiadanie? Odpowiedzcie Kochane Dzieciaczki w takim razie na kilka pytań:
– Co zniosły kury?
– O jakich kurczakach marzyły kury?
– Co zrobiły z jajkami?
– Jak pomalowały jajka?
– Jakiego koloru kurczątka wykluły się z jajek?
4.Czy chcecie zobaczyć, jak z jajka wylęgają się malutkie żółciutkie kurczaczki?
Zapraszam Was i całą Waszą rodzinkę do obejrzenia krótkiego filmiku
5.Chyba się troszkę zasiedzieliśmy? Zatem ruszamy z piosenką ruchową, tym razem o Zajączku:
Zając długie uszy ma (pokazujemy na uszka)
trala la, trala la (klaszczemy w rączki)
Nosek słodki oczka dwa (wskazujemy paluszkiem nosek i oczka)
chopsa, chopsa, sa. (rączki na bioderka i podskakujemy)
Każdy zając skacze – hop! (jeden skok)
Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! (skaczemy do rytmu )
Jeden skok.
Drugi skok
Teraz wszyscy: hop!
6.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Popękane jajeczka.
Zadaniem rodziców będzie wyciąć kolorowe sylwety jajka ( pocięte na trzy części), potrzebne nam będą również klej i kartki.
Dzieci składają sylwety jajek pociętych na trzy części jak puzzle, następnie przyklejają je na kartach.
7.Praca plastyczna – pokoloruj pisankę kredkami najpiękniej jak potrafisz
https://images.app.goo.gl/76gyx7cxLeMyMBX56
8.Na zakończenie eksperyment: „Obroty jajek”.
Proszę wziąć jedno ugotowane jajko i jedno surowe. Zakręćcie nimi na stole. Zaobserwujcie, które jajko dłużej się kręciło?
Tak! Gotowane. Takim sposobem możecie sprawdzać, które jajka są ugotowane, a które nie – jeśli niechcący ktoś je pomieszaJ
Poniżej filmik:
Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście