Krasnoludki – Łąka w maju

cartoon illustration of funny insects on the meadow

Poniedziałek 11.05.2020 r

Temat dnia: Wycieczka na łąkę

 

WITAJCIE BIEDRONECZKI, TU SKRZAT BORÓWKA!

DZIŚ ZAPRASZAM WAS NA WYCIECZKĘ PO ŁĄCE.

 

  1. Oglądaj film „Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka”. Poznasz mieszkańców łąki.

 

Skrzat Borówka przygotował dla Was pytania, ciekawy jest czy uważnie oglądaliście film.

Oto one:

  • Od kogo Skrzat Borówka dostał zaproszenie?
  • Gdzie Skrzat Borówka poleciał dmuchawcolotem?
  • Jakie zwierzęta spotkał Skrzat Borówka na łące?
  • Jakie kwiaty zobaczył Skrzat Borówka na łące?
  • Jakie owady poznał Skrzat Borówka na łące?
  • Komu Skrzat Borówka opowiedział o wycieczce?

BRAWO! NA PEWNO ŚWIETNIE WAM POSZŁO!

2.Posłuchajcie piosenkę pt. „Bzycząca zabawa” -Może poruszacie troszkę paluszkami w rytm muzyki.

"Bzycząca zabawa" to piosenka, która zmusza poruszać nie tylko nóżkami ale całym ciałem i nawet paluszkami 😉 Oto moja fantazja 🙂 Piosenka znajduje się na płycie "Bliżejprzedszkolna pięciolina" dołączonej do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 04.223/2020 😍🎶#bliżejprzedszkola #bzyczącazabawa #zabawypaluszkowe

Opublikowany przez Юлія Деркач Niedziela, 10 maja 2020

3.Poznajcie znaczenie lecznicze roślin łąkowych dla człowieka.

4.Zachęcam do nauki piosenki pt. „Bal na łące” – posłuchajcie kilka razy. 

Słowa piosenki „Bal na łące”

 

I Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

 

II Dylu – dylu już grają,

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę,

sapią przy tym troszeczkę.

 

III A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

5.Karty pracy cz. 5, str. 28-29 i 30 – 31.

6.Pamiętacie Biedroneczki piosenkę „Tylko biedronka nie ma ogonka”

Jeżeli tak to zaśpiewajcie!

 

Wtorek 12.05.2020r.

Temat dnia: Co robią pszczoły wśród kwiatów na łące?

 1.Posłuchajcie pioseneczki, a dowiecie się o jakim owadzie dzisiaj się pouczymy.

Tak! Dziś mówimy o pszczołach.

100 milionów lat! Co najmniej tyle pszczoły żyją na Ziemi. Pochodzą więc z czasów, kiedy na Ziemi królowały jeszcze dinozaury. Odnaleziono aż tak stare bursztyny z zatopionymi w nich pasiastymi owadami. Wśród pszczół występują osobniki matka, trutnie i robotnice. Dorosłe pszczoły robotnice mierzą od 12-15 mm i ważą 1/10 grama. Oto budowa pszczoły:

 

 

 

 

 

 

2.Zapraszam Was na filmy – Z kamerą wśród pszczół.

Odcinek 1

Odcinek 2

Odcinek 3

3.A teraz zatańczcie z pszczółką Mają.

4.Poznajcie odmiany miodów i ich właściwości.

5.Zobaczcie jak można odróżnić miód prawdziwy od fałszywego czyli takiego, który jest rozrabiany z syropu cukrowego.

6.Powtórzcie i utrwalcie piosenkę „Bal na łące”.

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

7.Katry pracy cz.5, str. 32, 33 i 34

 8.Propozycje prac plastycznych do wyboru. Czekamy na zdjęcia drogie Krasnoludki.

Pszczółka

Wiosenna łąka

9.Po obiadku zapraszam na bajkę „Pszczółka Maja – Narodziny”.

10.Zadanie specjalneŁ

Zadanie specjalne.

 

Środa 13. 05. 2020

Temat dnia: Mieszkańcy łąki.

 1.Na dzień dobry, wykonajcie ćwiczenia szybkościowe.

2. Oglądaj film „Majowa łąka i jej mieszkańcy – owady”. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji o owadach.

3.Posłuchaj uważnie piosenkę pt. „Wiosna na łące”.

Wymień kwiatki, owady i zwierzęta, o których jest ta piosenka.

4.Oglądaj kolejny film „Mieszkańcy łąki”, postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji.

5.Teraz posłuchajcie odgłosów i wymieńcie kolory jakimi charakteryzuje się łąka.

 

7.Karty pracy cz. 5, str. 35 i 36.

8.Zobacz krótki filmik ukazujący wybrane motyle zamieszkujące na terenie Polski.

9.Po obiadku bajeczka pt. „Bambi i motyl”

Czwartek 14.05.2020

Temat dnia: Zabawy na łące

 1.Na dzień dobry posłuchajcie: Co piszczy w trawie?

2.Przeczytajcie lub poproście rodziców o przeczytanie wiersza o motylach, zwróćcie uwagę na ich ilość i wygląd.

„Motyle”

Pierwszy  nasz motylek ma brzuszek pękaty

I pasek szeroki, co dostał od taty.

Ten drugi motylek ma czapkę na głowie

Czy mu nie gorąco? Kto na to odpowie?

A ten trzeci motyl kolorowy cały

W  ręku ma lizaka, co mu dzieci dały.

A czwarty motylek w dużym kapeluszu

Chyba nic nie słyszy, no, bo nie ma uszu.

A piąty motylek trąbkę w ręku trzyma

Trąbi na niej głośno, że minęła zima.

A szósty motylek, zupełnie malutki

Szepce cichuteńko: „chcę mieć własne butki”.

A siódmy motylek, jakby większy nieco

Woła: „Patrzcie w górę, ptaki, ptaki lecą”.

A ósmy motylek ma kilka wąsików

Kokardę pod szyją i osiem guzików.

Motylek dziewiąty to panna radosna

Ma barwną spódniczkę, niczym nasza wiosna.

Dziesiąty motylek ma walizek tyle

Bo leci na wczasy, na wczasy motyle!!!

Pytania do wiersza:

  • Ile jest motyli w wierszu?
  • Który motyl jest między drugim a czwartym?
  • Który motyl z kolei trzyma trąbkę?
  • Co robi motyl siódmy?
  • Gdzie się wybiera ostatni motyl?

3.Popatrzcie na śmieszne żaby akrobatki – sprawdź czy myszka dobrze policzyła.

 

4.Karty pracy cz. 5. str. 37, 38 i 39.

 5.Zagadkowa łąka – posłuchajcie zagadek i postarajcie się rozwiązać.

6.Zagadkowa łąka – ale tym razem bez podpowiedzi i obrazków.

 

7.Po obiadku zachęcam was do oglądania bajki „Hibbi – Przygoda w mrowisku”.

A potem poznajcie ciekawe fakty i informacje o mrówkach.

9.Zadanie specjalne dla chętnych – karty pracy matematyczne:

 

Piątek 15.05.2020

Temat dnia: Kolory wiosny

1.Przygotujcie sobie dwie chusteczki i zatańczcie do dobrze wam znanej piosenki „Tęcza nad łąką”.

2.Oglądaj uważnie domowe przedszkole i zapamiętaj jak powstaje tęcza.

3.Oglądaj prezentację i powiedz sam jak powstaje tęcza.

4.Przeczytaj lub poproś rodziców o przeczytanie wiersz pt. „Tęcza” I. R. Salach.

Tęcza ma siedem kolorów,
Kolorów siedem ma.
Wymienił je Karolek,
Wymienię je i ja.
Kolor fioletowy
Pierwszy przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor ciemny
Dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit
Jak błękitne niebo.
Potem zieleń traw.
Nie pytaj mnie, dlaczego.
Barwa żółta jak słoneczko
I pomarańczowa,
Na końcu czerwona –
I tęcza gotowa.

A teraz popatrz na obrazek tęczy. Zamknij oczy, nie podglądaj i postaraj się wymienić i policzyć wszystkie kolory tęczy po kolei.

 

 

 

 

 

 

 

5.Oglądaj bajkę pt. „Ogród w kolorach tęczy”

Odpowiedz na pytania:

  • Jak wyglądał na początku ogród Zielonka?
  • Co chciał zrobić Zielonek aby jego ogród był kolorowy jak tęcza?
  • Kto pomógł Zielonkowi?
  • Jakie kwiaty przyniosły inne skrzaty?
  • Ile było skrzatów?
  • Jak nazwano ogród Zielonka?

6.Karty pracy cz. 5, str. 40 – 41.

7.Posłuchaj piosenkę pt. „Malowanie tęczy”

8.Propozycja prac plastycznych dla chętnych dzieci:

Tęcza:

https://www.youtube.com/watch?v=uBdWZCZso8I

https://www.youtube.com/watch?v=jMAOsu3V79g

9.Zobacz eksperymenty, może spróbujesz sam je wykonać?

Tęcza na talerzu

Tęcza w szklance

 

10.Po obiadku proponuję bajeczkę pt. „Rodzina Treflików – Tęcza”

10.Zadanie specjalne na weekend.

zadanie na weekend