Wielkanoc

Piątek 02.04.2021r.

Temat dnia: Wesołych Świąt

 

1.Witam wszystkie wielkanocne zajączki i zapraszam do zabawy z piosenką „Zając długie uszy ma”

2.Wielkanoc już tuż, tuż, więc czas na podsumowanie wiadomości na temat zbliżających się świąt. Przypomnijmy sobie , jakie zwyczaje i tradycje będą nam towarzyszyć podczas świętowania.

 

3.Pora na zadania wielkanocne. Jeśli  rozwiążecie wszystkie zadania i odgadniecie zagadki, jesteście gotowi na świętowanie.

 

Na czas Świąt Wielkanocnych wszystkie Panie składają Dzieciom i ich Rodzinom życzenia

Wesołego Alleluja!!!

 

Czwartek 01.04.2021r.

Temat dnia: Koszyczek wielkanocny

 

Witamy wszystkie dzieci na kolejnych, przedświątecznych zajęciach😊

 

1.Ruch to zdrowie więc zaczynamy od  porannych ćwiczeń z Pipi.

2.A teraz zagadka:

 

Pleciony ze słomy albo z wikliny.
W święta do kościoła go zanosimy
. Co to?
(koszyczek wielkanocny)

Wielkanoc to także koszyk wielkanocny, który przygotowuje się na Wielką Sobotę. W ten dzień niesiemy święconkę do kościoła. Pokarmy do święcenia wkładamy do koszyczków (najczęściej wiklinowych) wyłożonych białą serwetką i przyozdobionych bukszpanem. Od dzielenia się z bliskimi poświęconymi pokarmami zaczyna się w Polsce śniadanie wielkanocne.

3.Filmik edukacyjny ,,Co znajduje się w koszyku wielkanocnym”

Teraz spróbujcie wymienić co wkładamy do wielkanocnego koszyczka.

W naszym koszyczku powinno się znaleźć :

jajka

pisanki

chlebek

baranek

kiełbaska

sól

babeczka

chrzan

masełko

 

4. Prezentacja ,, Symbole Świąt Wielkanocnych”

5.Teraz czas na piosenkę, którą zaśpiewamy wspólnie z ZoZI ,, Znaki Wielkanocy”

6.Posłuchajcie opowiadania ,,Bajeczka wielkanocna’’ i odpowiedzcie na pytania.

– Kto obudził kotki na wierzbie?
– Kogo jeszcze obudziło wiosenne słonko?
– Dlaczego słonko ich obudziło?
– Co kojarzy Wam się ze Świętami Wielkanocnymi?

Nazwy zwierzątek wyklaskajcie sylabami.

7.Poruszajmy się przy znanej i lubianej piosence

8. Pobawicie się wspólnie z rodzicami w zabawę „Skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.


9.Gra:

10.Pracujemy w książkach Cz.3, strona 60, 61

11. Praca plastyczna do wyboru:

  • koszyk origami

  • lub ,,Koszyk małego poszukiwacza”

Miłej pracy i zabawy!

 

Środa 31.03.2021r.

Temat dnia :Wielkanocny zajączek

Dzień dobry 🙂

Jest wiele symboli Wielkanocnych, jednym  z nich jest Zajączek Wielkanocny. Ma w swoim koszyku wiele kolorowych pisanek. Dziś przygotował dla Was wiele ciekawych zadań.

 

 1. Na początek zapraszamy do wesołej zabawy z zającem wielkanocnym : 

2. Historyjka obrazkowa „ Zajączki malują jajka”. Oglądamy obrazki z dzieckiem:

I obrazek: Zajączki malują jajka.

 

II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce.

 

III Zajączek najeżdża na wystający kamień, wskutek czego wypadają mu pisanki.

 

IV obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.

4. Rozmowa dotycząca historyjki obrazkowej :

  • Rodzic pokazuje dziecku I obrazek i mówi:

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. – Kto je zliczy? ( dziecko liczy).

Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką.

Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą.

Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

  •  II obrazek. Zajączek wiezie pomalowane jajka czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom.
  •  III obrazek. Nagle rodzic odsłania trzeci obrazek):

– Kto opowie co dalej się wydarzyło?

– Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?

– Co odczuwał zajączek?

  •  IV obrazek. Jednak to nie koniec przygody, bo oto (rodzic odsłania czwarty obrazek)

– Co się stało?

– A co teraz przeżywał zajączek?

– Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?

– Czy wiecie, co to jest pisanka?

– Jakie jeszcze znacie zwyczaje wielkanocne?

 5.Posłuchajcie piosenki o Zajączku ,,Zajączku, zajączku 🐰’’.

6.Spróbujcie opowiedzieć własną historyjkę na podstawie obrazków które są poniżej:

7.Teraz zapraszamy na małą przerwę „Sterczące uszka” 

 

8.Zajączki’’ – zabawa paluszkowa z elementami liczenia.

Pięć zajączków  małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

Dziecko trzyma dłoń otwartą pionowo i porusza wszystkimi palcami a gdy zajączek się schowa to dziecko zamyka jeden palec przytrzymując go drugą ręką. Po kolei mówiąc wierszyk zamykamy: dwa, trzy, cztery palce i na końcu całą dłoń. Dziecko ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej. Zaplata palce obu rąk i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 

9.Kolejna zabawa dla dzieci – zamieniacie się w baranki, kurczaczki, zające! Zakręćcie kołem i zobaczcie, jakie zwierzę macie naśladować:

 https://wordwall.net/pl/resource/1180551/wielkanocne-zabawy

 

 10.Posłuchajcie bajeczki o ,,Wielkanocnej przygodzie Zajączka”.

 11. Puzzle – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/217708-zaj%C4%85czek-wielkanocny

12. Pracujemy w książkach Cz.3, str. 58,59

13. Zajączek przygotował dla Was kilka ciekawych prac plastycznych :

  •  Zając z papierowej dłoni 

  • Kolorowanka „Wielkanocny zajączek” – pobierz

Miłej pracy 🙂

Wtorek 30.03.2021r.

Temat dnia: Kura, jajka i pisklęta.

 

Witam ciepło i wiosennie wszystkie dzieci.

 

1.Wiosenne „dzień dobry” z piosenką „Wiosna, wiosenka”.

– przygotuj sobie do zabawy dwie chustki (apaszki).

2.Wielkanoc kojarzy się przede wszystkim z jajkami.

  • Co wiesz o jajkach?

Oglądanie „Bajki o jajkach”.

– Jak zbudowane jest jajko? (skorupka, białko i żółtko)

– Czy wszystkie jaja są jednakowej wielkości? (nie)

 

– Kto składa największe jajko? (struś)

-A kto najmniejsze? (koliber)

– Który ptak podrzuca jajka do gniazda innych ptaków? (kukułka)

 

  • Ale co było pierwsze jajko czy kura?

Słuchanie piosenki „Kura czy jajo?”. (podczas refrenu naśladuj biegającą kurę).

– czy już wiesz, co było pierwsze, kura czy jajo? Kto zna odpowiedź , niech mówi śmiało…

3.Wielkanoc to także śliczne kurczęta.

– Czy wiesz, skąd one się biorą ? (wykluwają się z jajek)

4.Film edukacyjny „Jak wykluwa się pisklę”

5.Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Najpiękniejsze…”

https://cloud5o.edupage.org/cloud?z%3AeEe3DUtYlzOAcHE%2F8gNd3fXGnIEOEKnAA77AU7H%2FQq82af41XHUTEfHzQaEAQiPl

 – Jak zachowywały się kury, gdy zniosły jajka? (bardzo się cieszyły, spoglądały na nie z miłością, otulały je delikatnie)

 – O jakich kurczaczkach marzyły kury? (najpiękniejszych, najsilniejszych)

 – Co kury zrobiły z jajkami? (pomalowały je w kolorowe wzorki)

– Jakiego koloru wykluły się małe kurczaczki?  (całe żółte)

6.Zabawa muzyczna „Taniec kurcząt w skorupkach” (potrzebne będą dwie chustki)

7.Oglądanie animacji do piosenki „Święta wielkanocne”

-co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?

8.Układanie puzzli

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/356226-pisanki-wielkanoc

9.Ćwiczenie spostrzegawczości

https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01

10.Wykonaj ćwiczenie w kartach pracy, cz.3 strona 56 i 57.

Miłej pracy!

Temat kompleksowy : Wielkanoc.

Temat dnia: Kolorowe jajka.

1.Na rozpoczęcie dnia zabawa muzyczno – ruchowa:

 

2.Posłuchaj piosenkę ,, Bajeczka wielkanocna” i odpowiedz na pytania:

      Pytania:

–  Do kogo poszedł zajączek i po co?

– Co robi wielkanocny zając?

– Jak pomalował zając pisanki ( 1,2,3,4)?

– Dlaczego zdziwił się zajączek?

– Jak wyglądały kurczaki (1,2,3,4)?

– Dlaczego nie ma pisanek?

 

3.Obejrzyjcie filmy o tradycjach wielkanocnych, rozwiąż zagadki:

4.Nauka piosenki  „Wielkanocny stół”

Wielkanocny Stół

 

1.Wielkanocny obrus, jajka malowane

Jest też i kurczątko i cukrowy baranek x2

 

Ref. Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości  x2

 

2.Honorowe miejsce zajmuje święconka

Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna x2

 

3.W wazonie żonkile i tez bazie kotki

Krokusy i bukszpany to wszystko dzisiaj mamy x2

 

4, Gdy cała rodzina do stołu zasiada

Podzielić się jajeczkiem to nie lada sprawa x2

 

5.Zabawa muzyczno – ruchowa ,, Marcowe zajączki”.
Zaproście do zabawy mamę, tatę , siostrę lub brata 🙂

6. Karty pracy Cz.3, strona 54 i 55.

7. Prace plastyczne „Zajączki”(do wyboru):

Dzisiaj poznajemy Literkę Ł

-Popatrz na obrazek przedstawiający wiosenne prace w ogródku.

-Odpowiedz na pytania :

Co robimy wiosną w ogródku?

-Jakich narzędzi ogrodniczych potrzebujemy?

-jakie narzędzie trzyma tata na obrazku?

– Co słyszycie na początku słowa łopata?

 

-A teraz podzielmy to słowo na sylaby:

Ło-pa-ta

 

-A teraz na głoski:

Ł-o-p-a-t-a

  • Nauka Alfabetu – UBU

  • Poznajcie kilka wyrazów na literkę Ł

– Spróbujcie nazwać podane obrazki :

  • Spróbujcie narysować kształt litery Ł, ł w powietrzu:

  • Ozdób kontur poznanej literki w dowolny sposób ( kolorowanie, wydzieranka z kolorowego papieru, wyklejanie plastelina):
    litera Ł-kontur

  • Książka „Odkrywam siebie – Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia”- str. 38

Na zakończenie pooglądaj bajkę „Wielkanocna niespodzianka”:

Miłego dnia 🙂