Krasnoludki – Kocham mamę, kocham tatę

Poniedziałek 25.05.2020r.

Temat: ŚWIĘTO RODZICÓW. To jestem ja. Moje emocje.

1.Taniec Ola i Blue.

Jesteś już dojrzałym, mądrym przedszkolakiem, tyle już umiesz i tyle już wiesz. Niedługo rozpoczniesz naukę w szkole. Brawo!

Jesteś kochany, wartościowy i szczęśliwy. To jesteś właśnie TY!

Myślę , że czas abyśmy porozmawiali trochę o Twoich uczuciach.

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o osobach , które bardzo kochamy.

O Twojej rodzinie. Rodzice kojarzą nam się z bezpieczeństwem, spokojem i miłością.

To są takie dobre, pozytywne emocje ale czasem bywają inne.

Przyjrzyjmy się  emocjom, czym są,  jak  i kiedy je odczuwamy.

2.Posłuchaj piosenki „Emocje”.

3.Ciekawe w jakim jesteście dzisiaj nastroju? Może jesteście weseli, a może smutni.

Dzisiaj porozmawiamy o naszych uczuciach i ich okazywaniu.

Zobacz jakie możemy wyróżnić emocje i jak je nazywamy.

Moje emocje: prezentacja.

4.Dokończ zdanie. Rodzic podaje początek zdania, a dziecko kończy je zgodnie z własnymi odczuciami np.:

– Najbardziej lubię, gdy…
– Czasami boję się…
– Jestem smutny kiedy…
– Wstydzę się, gdy…
– Kiedy jest mi wesoło…
– Jestem zły, kiedy…
– Denerwuję się, gdy…

Zapamiętaj!!
Każdy z nas , mały i duży  ma prawo odczuwać różne emocje i mówić o tym.Ale każdy z nas musi również umieć panować nad swoimi emocjami aby nikogo nimi nie urazić, czy skrzywdzić.

5.Piosenka „Jak się czuje Miś?”

6.Ubu poznaje emocje.

7.Czy wiesz jak poradzić sobie ze złymi ( negatywnymi ) emocjami takimi jak np. smutek czy złość?

 

Bardzo ważne jest to aby mówić o swoich emocjach. Gdy jesteśmy smutni, gdy boimy się, gdy jesteśmy źli…warto powiedzieć o tym co czujemy komuś bliskiemu.

8.Wiersz „Moje emocje”.

9.Piosenka „Jeśli jesteś szczęśliwy”

 

10.Piosenka „Różowe okulary”.

11.Bajki do podusi „Strach i odwaga”

12.Karta pracy:Nasze Emocje

 

Wtorek: 26.05.2020

Temat dnia: Kwiaty dla mamy – Dzień Mamy.

 

Kartka z kalendarza

W ten wyjątkowy dzień niech Was wprowadzi ta piękna piosenka „Jesteś mamo skarbem mym” – posłuchaj ją razem ze swoją mamusią.

 

2.Skąd się wzięło święto „Dnia Mamy”? Przeczytajcie:

26 maja to jeden z piękniejszych dni w roku. Zaczęto go obchodzić w Stanach Zjednoczonych w 1910 r. W Europie pierwszy dzień poświęcony mamie obchodziła Austria i wkrótce też inne kraje a w Polsce w 1923r. czyli już od 97 lat obchodzimy Dzień Mamy w naszym kraju. Dzień ten ustalono po to by uhonorować znaczenie mamy w rodzinie i w społeczeństwie.

3.Zachęcamy do wspólnych ćwiczeń – dziecko i mama, czas spędzony razem.

 

4.Jak inaczej można nazwać mamę? – zastanów się i powiedz. (mamusia, mateńka, mamuś…).

5.Oglądaj prezentację pt. „Podaruj mamie słońce – z okazji Dnia Matki”.

6.Przeczytaj najpiękniejsze cytaty o mamie:

  • Matka byłaby zdolna wymyślić szczęście, aby je dać swoim dzieciom.
  • Bóg nie może być wszędzie, dlatego wynalazł matkę.
  • To jednak jest cudne, że mama przytuli i troski znikają.
  • Mama potrafi człowieka podejść lepiej niż niejeden szpieg.

7.Zastanów się gdybyś był/byłaczarodziejem/czarodziejką z piękną różdżką, to co wyczrował/wyczarowała byś dla swojej mamy, o czym ona marzy, może chciałaby gdzieś pojechać albo coś dostać?

8.„Ja i moja Mama” – rozwiąż quiz:
– MOJA MAMA MA NA IMIĘ…
– MOJA MAMA JEST…
– Z MAMĄ NAJBARDZIEJ LUBIĘ…
– GDY MAMA JEST SMUTNA, TO JA…
– W DOMU MAMA NAJCZĘŚCIEJ…
– MAMA LUBI NAJBARDZIEJ…
– POMAGAM MAMIE W…
– MAMA JEST ZDENERWOWANA GDY…

9.Oglądaj bajkę pt. „Jak nasza mama zreperowała księżyc”

Powiedz:

Jakie zmartwienie miał księżyc?

Jak mamie udało się naprawić rożek?

10.Posłuchaj piosenkę i zastanów się: W jaki sposób możesz pomagać rodzicom?

 

11.Popatrz na rysunek na dole i powiedz: Co robi mama? – odpowiedz pełnym zdaniem.

12. Karty pracy cz.5, str. 42 – 43 i 44 – 45.

13. Posłuchaj uważnie wiersz pt. „Życzenia na Dzień Mamy”. Powiedz co życzyła dziewczynka swojej mamie.

 

14.Propozycje laurek do wykonania dla mamy:

laurka dla mamy 2 (1)

Laurka dla mamy (1)

15.Na zakończenie posłuchaj kilka razy piosenkę „ Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime” – postaraj się zapamiętać.

Zaśpiewaj mamusi piosenkę, podaruj laurkę, złóż życzenia i mocno uściskaj.

Wszystkim Mamusiom naszych przedszkolaków, życzymy wspaniałego dnia: pełnego niespodzianek, całusów, uścisków i uśmiechów od dzieci :*

 

Środa 27.05.2020r.

Temat : Kocham Cię tato.

1.Gimnastyka z tatą.

2.Piosenka „Mój tata”.

3.Dzisiaj będziemy rozmawiać o Waszych Tatusiach.

dokończ zdania:

Rodzic czyta, a dziecko kończy zdanie.

Kocham mojego tatę za to, że…

Najbardziej lubię gdy tato…

Tato najbardziej lubi…

4.Posłuchaj co o tatusiach sądzą przedszkolaki:

 

5.”Mój tata” – czyta rodzic

Marzena Nowosielska

Z moim tatą mogę cały świat zdobywać!
On nauczył mnie grać w szachy oraz pływać.
Z nim strzeliłem na boisku pierwsze gole.
Kibicował mi, gdy mecze grałem w szkole.

Gdy wspinałem się wysoko na szczebelki,
to mama zażywała ziołowe kropelki.
Obok mamy z aparatem stał mój tata,
dumny, że ma w domu syna – chwata!

 

Tata mnie nauczył jeździć na rowerze,
w muzeum pokazał zbroje i pancerze.
Po jeziorze razem łódką pływaliśmy,
zimą karmnik dla ptaków zmontowaliśmy.

Tata uczy mnie, jak być dżentelmenem,
a to lepsze nawet niż być supermenem!
Pokazuje, jak przed mamą drzwi otwierać,
ciężkie siatki z zakupami z rąk zabierać.

Jasne dla mnie jest jak słońce, że mój tata
w byciu tatą jest prawdziwym mistrzem świata!

6.Pomagamy tacie . „Tosia i Tymek.”

 

7.Co powie tata? Piosenka.

 8.Tata lew czym jest miłość?

9.„Do czego służy tatuś” – czyta rodzic.

Wincenty Faber

Do czego służy tatuś?
Na przykład do prania,
kiedy za dużo pracy miewa w domu mama.

Do trzepania dywanów,
jazdy odkurzaczem,
do chodzenia z córeczką
na lody,
na spacer.

Do strugania,
gdy złamie się
twardy ołówek,
do wkładania
do mojej skarbonki
złotówek.

Do wspinaczki,
gdy sobie
przed ekranem usiadł,
do pomagania w lekcjach
też miewam tatusia.

A kiedy się gazetą
jak tarczą zasłania,
przynoszę kolorową
książkę do czytania.

I razem wędrujemy
do ostatniej strony…
Do tego służy tatuś
dobrze oswojony.

10.Do czego potrzebny jest tata?

11.Piosenka ” Tata czyta bajki”.

 

12.A teraz zapraszam Was na dobrą zabawę ;))))

  • Czy wiecie, że każdy Tato to człowiek od zadań specjalnych?

  • Czy wiecie , że każdy Tato to SUPERMAN…zobaczcie sami.

  • A gdy Tato wraca do domu z pracy….

A TERAZ  PODEJDŹ  DO SWOJEGO TATY OBEJMIJ GO

I POWIEDZ MU, JAK BARDZO GO KOCHASZ!!!!

  1. Karty pracy „Olek i Ada cz.5”str.46, 47,48

 

Czwartek 28.05.2020

Temat dnia: Moja rodzina.

 1.Kto ma ochotę na słodki taniec? Zapraszamy!

2.Prezentacja „Moja rodzina”.

Zastanów się: Dlaczego rodzina jest niezwykła?

3.Oglądaj film edukacyjny o rodzinie.

Zastanów się i powiedz:

  • Wymień i nazwij osoby, które należą do rodziny,
  • Wymień święta związane z rodziną,
  • Po czym możemy poznać, że ktoś należy do rodziny,
  • Co z wiekiem „psuje się” u starszych ludzi,
  • Co można robić z rodziną,
  • Rozwiąż quiz.

4.Zastanów się i wymień:

  • Kto wchodzi w skład twojej rodziny? – nie zapomnij o imionach.
  • Narysuj swoją rodzinę tak jak potrafisz.

5.Oglądaj „Jak narysować rodzinę”.

6.Co to znaczy, że rodzina jest wielopokoleniowa?

Rodzina wielopokoleniowa to dziadkowie, rodzice i dzieci zamieszkujący w jednym domu lub mieszkaniu.  Czy twoja rodzina jest wielopokoleniowa?

7.Podziel na sylaby i na głoski wyrazy:

 

 

 

 

 

 

 

 

Babcia i dziadek                                      

bab – cia                                

b – a – b – ci – a                 

dzia – dek

dzi – a – d – e – k

 

 

 

 

 

 

 

 

mama i tata

ma – ma

m – a – m – a

ta – ta

t – a – t – a

 

 

 

 

 

 

 

 

siostra i brat

sio – stra

si – o – s – t – r – a

brat

b – r – a – t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ro – dzi – na

r – o – dzi – n – a

 8.Posłuchaj piosenkę i powiedz czego nauczy Cię rodzina.

9.„Rodzina to jest siła” – film animowany. Opowiedz co takiego wydarzyło się w rodzinie misiów.

10.Oglądaj bajkę „Było sobie życie…” – dowiesz się dlaczego dziadek nie może grać w piłkę.

11.Zagraj w gry interaktywne:

  • Kto jest kim – Rodzina.

https://view.genial.ly/5ebc0c53e87b0e0d25609230

  • Ćwiczymy pamięć – Rodzina.

https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea

12.Posłuchaj kilka razy piosenkę pt. „Moja wesoła rodzinka”. Postaraj się zapamiętać i zaśpiewać refren.

13.Karty pracy cz. 5, str. 49, 50, 51 i 52.

14.Po obiadku zapraszamy na bajeczkę pt. „Muminki – Wyprawa mamusi Muminka”.

 

Piątek: 29.05.2020r.

Temat: Rodzinne sposoby na nudę . Razem spędzamy czas.

1.Gotujemy razem. Na śniadanko – owsianka 😉

Nie ma nic lepszego od wspólnego „pichcenia” w kuchni. Zaproś mamusię  i zróbcie razem pyszne śniadanko. Pyszne i zdrowe. Mniam. Smacznego!

 

Pichcenie-nowe słowo, może nie wszystkim znane- oznacza przygotowywanie potraw 😉

2.Przypomnijmy sobie piosenkę :” Moja wesoła rodzinka”.

 

3.Rodzinne sposoby na nudę.

Z rodziną można fajnie spędzić czas, nie ma mowy o nudzie. Wystarczą tylko dobre chęci.

 

4.A teraz rodzinne zadanie matematyczne. Waszym zadaniem jest policzyć, która rodzina jest liczniejsza?

Jaki znak powinien być między tymi zdjęciami  >,< ?

                                                                                           

               Kowalscy                                      Michalscy

 

 

 

 

5.Sposób na nudę „Ciocia Tunia”.

6.Co można zrobić wspólnie z rodziną cz.1

7.Co można zrobić wspólnie z rodziną cz.2

8.Moja rodzina. Prezentacja.

 

9.Tosia i Tymek. Drzewo rodzinne.

Ty również możesz stworzyć takie „pudełko wspomnień” i włożyć do niego cenne , ważne dla Ciebie przedmioty: rodzinne pamiątki

z wakacji, fotografie, muszelki, kamyki…

 

 

 

Kiedyś po latach gdy będziesz starszy i otworzysz to pudełko to będzie  dla Ciebie  niezapomniana, magiczna podróż do przeszłości.

 

 

 

 

10.Bajka : „Rodzina Treflików- szczęśliwa rodzinka”.

 

11.Gry i zabawy dla całej rodziny.

12.Karty pracy.