Krasnoludki – Pożegnania nadszedł czas

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Poniedziałek 22. 06. 2020 r.

Temat dnia: Żegnamy przedszkole

 

KOCHANI PRZED NAMI TRUDNY I SMUTNY TYDZIEŃ,
PONIEWAŻ BĘDZIECIE ŻEGNAĆ PRZEDSZKOLE
A PRZEDSZKOLE WRAZ Z PANIAMI POŻEGNA WAS – KOCHANE PRZEDSZKOLAKI

Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze! Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!

1.Na dzień dobry posłuchaj utworu „Polonez” – bardzo żałujemy, że nie będziemy mogli rozpocząć nim uroczystości „Pożegnania przedszkola” ale w ramach wspomnień możesz poćwiczyć kroki.

 

2.Prezentacja „Zakończenie przedszkola” – oglądaj i posłuchaj wierszy.

Przypomnij sobie chwile spędzone w przedszkolu i pomyśl: Co Ci sprawiło najwięcej radości a co smutku w przedszkolu?

3.Posłuchaj opowiadanie pt. „Zabawkowe smutki”

Odpowiedz pełnym zdaniem starszaku:

Komu pomagały zabawki?

Powiedz dlaczego zabawki się smuciły?

 

4.Posłuchaj piosenkę „Na zawsze”

 

5.Każdy z Was w przedszkolu ma swojego przyjaciela lub przyjaciółkę – posłuchaj wiersz pt. „Mój przyjaciel”

 

6.Posłuchaj piosenkę „Zostań moim przyjacielem”

 7.Przypomnij i utrwal piosenki oraz wiersze na zakończenie przedszkola.

„Przedszkola czas już minął”

„Mój kolego z przedszkola”

8. Posłuchaj wesołą piosenkę pt. „Pożegnamy przedszkole” i uśmiechnij się!

 

9.Jesteś już dużym przedszkolakiem i potrafisz już czytać, więc oto zadanie:

Otwórz książkę „Olek i Ada – na szlaku przygód” (zielona) i naucz się czytać czytankę na str. 90 – 91.

10.Karty pracy cz. 5, str. 88 – 89

 11. Po obiadku polecamy bajeczkę o przyjaźni – Rodzina Treflików – „Przyjaźń”

Życzymy Wam wielu nowych, szkolnych przyjaźni, ale również tego abyście pielęgnowali przyjaźnie zawarte w przedszkolu.

 

Wtorek: 23. 06. 2020 r.

Temat dnia: Święto mojego taty  – „Dzień Ojca”

 

KOCHANE DZIECI MAMY DZIEŃ WYJĄTKOWY, W KTÓRYM KAŻDY TATUŚ NA ŻYCZENIA JEST GOTOWY, WIĘC NIE MARNUJCIE CZASU TYLKO ZŁÓŻCIE TATUSIOWI KRÓTKIE ŻYCZENIA:

DUŻO ZDROWIA I POWODZENIA,

RADOŚCI Z DNIA KAŻDEGO

I WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!

  1. Powtórz piosenkę kilka razy „Tato, nadchodzi lato” – możesz zaśpiewać ją tacie.

 

2.„Dzień taty” – posłuchaj wiersz

  1. Portret taty – ilustrowane opowiadanie dla dzieci.

Zastanów się i odpowiedz: Dlaczego Bartkowi było przykro?

4.Zastanów się powiedz:

  • Jaki zawód wykonuje twój tata?
  • Co lubi robić twój tata gdy jest w domu?

Narysuj i pokoloruj obrazek dla taty pt. „Mój tata w pracy”

5.Posłuchaj piosenkę „Co powie tata”

6.„Dzień Ojca” – oglądaj prezentację.

7.Posłuchaj piosenkę „Tata jest potrzebny”

Zastanów się i powiedz: Do czego potrzebny jest tata?

8.Posłuchaj wiersz pt. „Spacer z tatą”

Co robiła dziewczynka podczas spaceru z tatą?

9.Propozycje laurek i prezentów do wyboru dla taty:

 

KOCHANE DZIECI SPRAWCIE ABY TATUŚ DZISIAJ POCZUŁ SIĘ WYJĄTKOWY, ZRÓBCIE PREZENT, POKOLORUJCIE LAURKĘ, ZŁÓŻCIE ŻYCZENIA I BARDZO MOCNO GO UŚCISKAJCIE!

Środa 24.06.2020r.

Temat dnia: Kolory lata.

Witam wszystkie przedszkolaki.

 1.Ćwiczenia na dzień dobry- rytmika węża Patryka:

  • Gimnastyka rączek

  • W górę, ręce w górę

 2. Animacja do wiersza „Lato” Danuty Wawiłow

  • O jakiej porze roku opowiadał wiersz? (o lecie)
  • W jakim kolorze przedstawiony był świat przyrody w wierszu? (w zielonym)
  • Czy lato kojarzy Ci się tylko z kolorem zielonym?

3.Zagadkowe lato- z czym kojarzy Ci się lato? Rozwiąż zagadki:

4.Słuchanie piosenki „Tęcza nad łąką”- śpiewaj, jeśli pamiętasz tekst:

Tęcza nad łąką

1.Ogromna chmura zakryła słońce

lecą na ziemię deszczu kropelki

mokną biedronki, mokną zające

małym ślimakom mokną muszelki

 

Ref. Tęcza, tęcza ale ładna

błyszczy w górze kolorami

weźmy wszyscy się za ręce

namalujmy tęczę sami

 

2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce

wpadło na łąkę tyle promieni

patrzą biedronki, patrzą zające

to kolorami tęcza się mieni

 

Ref. Tęcza, tęcza…

  • O czym była piosenka? (o tęczy)
  • Jak wygląda tęcza? (jest kolorowa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowało – prezentacja.

  • Kto wyczarował na niebie tęczę? (słońce i chmura deszczowa)
  • Zobacz jak powstaje tęcza:

  • Czy wiesz, kiedy powstaje tęcza? (gdy pada deszcz i świeci słońce)

 

6.Kolory tęczy – wiersz M. Konopnickiej „Tęcza”:

 7.Malujemy tęczę – zabawa z kolorami:

  • Czy wiesz, co zobaczymy na niebie, gdy zacznie padać deszcz i pojawi się słońce? (tęcza)
  • Jaki kształt ma tęcza? (łuk)
  • Ile kolorów ma tęcza? ( siedem)
  • Wymień kolory tęczy. (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy)

 

8.Słuchanie piosenki „Malowanie tęczy”- dowolna interpretacja ruchowa:

9.Układanie puzzli „Tęcza” do wyboru:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/175042-słońce-i-tęcza

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/200641-tęcza-w-chmurach

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/226535-tęcza-dla-3-latków

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/173903-tęcza

 

10.Eksperymentujemy:

·       Tęcza w szklance –

·       Tęcza na talerzu –

 

11.Prace plastyczne do wyboru:

·       Tęcza malowana gąbką

·       Rozcierana tęcza

·       Tęcza – praca plastyczna

·       Jak narysować tęcza, słońce i chmura

Czwartek 25.06.2020r.

Temat dnia : Czy latem zawsze świeci słońce?

1.Zabawa na powitanie „Chu chu ua”.

2.Letnia pogoda.

Jak zauważyliście w ostatnim czasie intensywnie padał deszcz, były burze.
Przy najbliższej okazji posłuchaj uważnie prognozy pogody w TV. Porozmawiaj z rodzicami o tym, co zostało przepowiedziane na najbliższe dni. Ty również zabaw się w prezenterów pogody. Spróbuj powiedzieć na podstawie poniższej mapy i zawartej na niej elementów jaka będzie pogoda.

Elementy pogody :

Popatrz na mapę, okres letni to czas częstych zmian pogody oraz burz.

3.Czym jest burza?

Burza to intensywne opady deszczu, którym towarzyszą wyładowania elektryczne w atmosferze, czyli błyskawice i grzmoty.  Najbardziej charakterystyczne dla burzy są pioruny, czyli bardzo silne wyładowanie elektrostatyczne w atmosferze.

 

Burzy najczęściej towarzyszy: silny wiatr, ciemne chmury, deszcz, czy grad.

4. Zamknij oczy i uważnie posłuchaj odgłosów natury. Czy słyszyszałas/eś burzę? Jakie odgłosy jeszcze rozpoznałaś/eś ? Obejrzyj teraz filmik i sprawdź.

5.Co to jest burza?Opowiadają dzieci.

6.Burza jest niebezpiecznym żywiołem, przed którym należy się zabezpieczyć, na ile jest to możliwe. Posłuchaj bajki pt:  „Kicia-Kocia – straszna burza ” i zapamiętaj bezpieczne zachowania podczas burzy:

O czym musimy pamiętać podczas burzy ? 

  • Nigdy nie szukajmy schronienia pod drzewem. Taka kryjówka naraża nas nie tylko na uderzenie pioruna, ale także na przygniecenie przez gałęzie, które mogą ułamać się przy silnym wietrze.

  • Gdy jesteśmy w górach, powinniśmy kierować się jak najniżej w dół, ponieważ pioruny celują w najwyższe punkty w okolicy.

  • W sytuacji, gdy pływamy po morzu, jeziorze czy rzece, kierujmy się jak najszybciej w stronę brzegu.

  • Nie korzystajmy z urządzeń elektrycznych. Pioruny uderzają w linie energetyczne i przez to przemieszczają się aż do odbiorników. Pamiętaj , nigdy sam nie wyciągaj wtyczek z gniazdka!!Zrobią to twoi rodzice.

  • Musimy zrobić wszystko, aby nie być najbardziej wyróżniającym się punktem krajobrazu. Jeśli to możliwe, schrońmy się w jakimś budynku. Gdy jesteśmy już w środku, powinniśmy pozamykać okna, oraz nie korzystać z telefonu.

 

7. Posłuchaj piosenki „Burza”

  • Gdzie był chłopiec podczas burzy?
  • Czy był bezpieczny?

8.Zabawa z pokazywaniem „Błyskawica – grzmot”:

9. Może spróbujecie wykonać doświadczenie „Burza-piorun”

10. Karty pracy :

11.Piosenka „Idzie burza”.

Spróbuj zaśpiewać:

Hop, hop, hop po kałużach (podskakujemy)

Grzmot, grzmot – idzie burza ( 2 x klaskamy w dłonie)

Tupu tupu tup nie zwlekamy, tylko przed nią się chowamy! (Kucamy, chowamy głowę miedzy kolana)

12.Bajka na dobranoc :

Piątek 26.06.2020r.

Temat dnia : Lato zaprasza do zabawy.

1.Zaczynamy od zabawy ruchowej na powitanie „Do góry i na dół”.

2. Wiersz „Pomysły na wakacje”:Rodzic czyta

 

  • Jakie pomysły na wakacje ma autor wiersza?


3.Pooglądaj jakie propozycje letnich zabaw ma dla dzieci Kubuś:

4. Letnia gimnastyka buzi i języka:

 

5.Bywa czasami tak, że nawet w lecie pada deszcz.Oto kilka propozycji  abyście się nie nudzili siedząc w domu:

6. A oto sposób na nudę Cioci Tuni . Zatańcz razem z nią!

7. Gra interaktywna „Lato- ćwiczymy spostrzegawczość”: Zapraszamy do zabawy!

https://sp1.poddebice.pl/lato-gra-interaktywna/

8.A teraz zapraszam na grę ” Wielkie poszukiwania”. Możesz się w nią bawić z kolegami na podwórku lub w domu lub z rodzeństwem podczas wakacyjnych podróży:

 

9.Zadania dla małych bystrzaków: 

10. Puzzle interaktywne „Lato i wakacje”:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/250643-dzieci-bawi%C4%85ce-si%C4%99-latem

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/250892-wakacje-nad-morzem

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/253358-lato-jest-tutaj

11.LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA – „LATO 2020”. Przyjrzyj się przykładowej liście zadań, zaznaczaj na niej , które rzeczy udało ci się zrobić na wakacjach.
Może zaprojektujesz i stworzysz swoją własną listę wakacyjną. Zaplanuj rzeczy na których Ci zależy i które masz zamiar zrealizować.

12. Karty pracy :

13. Bajka na dobranoc : Pooglądaj i pomóż Bingowi rozwiązać wakacyjne zadania.

Życzymy wszystkim dzieciom  słonecznego weekendu!