Temat tygodnia: To już umiem.
Poniedziałek 08.06.2020
Temat dnia: Samogłoski.
Kochani w tym tygodniu powtórzymy i utrwalimy sobie wiadomości o literkach, cyferkach, dniach tygodnia i miesiącach.
1.Ćwiczenia na świeżym powietrzu – zachęcamy do ćwiczeń!
2.Wiersz edukacyjny – pt. „Samogłoski”
3.Sowa Mądra Głowa uczy samogłosek – film edukacyjny.
4.A teraz przeczytaj albo poproś rodziców o przeczytanie – „Wiersz o samogłoskach” M. Makarewicz.
Poprzez miasta, poprzez wioski
Wiezie pociąg samogłoski.
Koła nucą refren ten:
aą, eę – aą,eę…
Mknie przed siebie, w słońcu lśni
Głośno gwiżdże – i, ii, iii…
Pośród różnych dźwięków stu
Skrzypi wagon – y, o, u – y,o, u…
Zachęcamy do nauczenia się wiersza na pamięć!
5. Po co są samogłoski?
– umożliwiają dzielenie wyrazów na sylaby. Nie istnieje sylaba, w której nie ma chociaż jednej samogłoski,
– sprawiają, że mowa jest bardziej melodyjna,
– oprócz nośników brzmienia i barwy głosu są także nośnikami akcentu,
– pozwalają na proste wyrażanie emocji.
6.A teraz powtórz samogłoski i okrzyki wydawane w różnych sytuacjach.
7.Powtórz samogłoski krótko i długo:
a………..a…………a……….aaaaaaa,
o………..o…………o……….oooooo,
u………..u…………u……….uuuuuu,
e………..e…………e………..eeeeeee,
y………..y…………y………..yyyyyy,
i…………i………….i…………iiiiiiiiii.
8.Zabawy logopedyczne – poćwicz buźkę!
9.Posłuchaj piosenkę – „Alfabet” i powtórz wszystkie literki.
10.Czy pamiętacie jakim kolorem w przedszkolu oznaczaliśmy samogłoski a jakim spółgłoski? Przypomnijcie sobie:
11.Karta pracy dla chętnych dzieci:samogłoski – karta pracy
12. Kochani, mamy nadzieję, że nauka pierwszej piosenki poszła wam świetnie. W tym tygodniu kolejna piosenka na pożegnanie przedszkola – bardzo prosimy o nauczenie się „Mój kolego z przedszkola”.
tekst piosenki: Piosenka – tekst
13. Po obiadku proponujemy bajeczkę pt. „Tosia i Tymek – Pierwszy dzień”.
Wtorek 9.06.2020r.
Temat zajęć: Znam już alfabet.
1.Na dobry początek dnia zapraszamy do zabawy. „Akrobatyczne litery”.
2.Poznaj alfabet. Wiersz.
3.Alfabet. Piosenka.
4.Zapamiętaj!!!!!
5.Dzisiaj utrwalamy wszystkie literki , które poznaliście w tym roku.
Zebrane one zostały w tzw. ALFABET.
6.Alfabet składa się z liter, które widzimy
i piszemy.
7.Zapamiętaj.
Litery mogą być małe lub wielkie. Wielką literą rozpoczynamy pisanie zdania
ale również wielką literą piszemy imiona, nazwiska, nazwy miast, ulic itp.
8.”Abecadło z pieca spadło „Julian Tuwim.
Pamiętacie Cezika, który śpiewał waszą ulubioną piosenkę „W Układzie słonecznym |”. Posłuchajcie jak śpiewa o literkach.
9.Karta pracy: Abecadło.
Środa 10.06.2020r.
Znam nazwy dni tygodnia, miesięcy i pory roku.
1.Na dzień dobry zatańczmy.
2.Jesteś już dużym przedszkolakiem i znasz dni tygodnia, wymień je po kolei ! Ciekawe czy masz ulubiony dzień tygodnia.
3.Jan Brzechwa „Tydzień „
4.Tata śpiewa -plan na tydzień.
5.Nazwy miesięcy. Prezentacja.
6.Nazwy miesięcy. Piosenka.
7.Ciekawe czy potrafisz nazwać narysowane pory roku.
Przeczytaj:
WIOSNA
LATO
JESIEŃ
ZIMA
Brawo! Świetnie!
8.Pory roku.
9.Wiosna , lato , jesień, zima.
10. Cztery pory roku A. Vivaldi. Zabieramy Was do świata muzyki poważnej. Zobaczcie jak zilustrował przy pomocy nut i dźwięków – pory roku wielki kompozytor Antonio Vivaldi. . Zabieram Was w podróż do świata muzyki poważnej.
11.Bajka „Dwanaście miesięcy”.
12.Karta pracy. Nazwy miesięcy.
Piątek 12.06.2020
Temat dnia: Czas na matematykę!
Witamy wszystkich Mistrzów matematyki! Dziś powtórzymy cyferki, figury geometryczne i godziny.
1.Tańcz, tańcz, tańcz – niech muzyka porwie was do tańca!
2.Kilka słów o cyfrach i liczbach
Cyfra jest to pojedynczy znak graficzny, za pomocą której zapisuje się liczby.
Cyfr jest tylko 10 i są to: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.
Liczb jest dużo! Zarówno 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 to liczby, jak i 25, 26, 27…… 51, 52,53…… 100, 101, 102…
3.Zaczynamy od cyferek – piosenka „Jeden, dwa i trzy”
4.Posłuchajcie bajeczkę a dowiecie się czego nie umiał Filip – pomożecie mu?
5.A teraz pomóżcie uporządkować cioci Tuni wszystkie cyferki
6.Trudne zadania dla mistrzów matematyki 😉
7.Posłuchajcie uważnie wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa”
Odpowiedz na pytania:
- Ile było wagonów doczepionych do lokomotywy?
- Co znajdowało się w pierwszym wagonie?
- Kto był w trzecim wagonie i co jadł?
- Ile było fortepianów w piątym wagonie?
- W którym wagonie znajdowały się tuczone świnki?
8.Sowa Mądra Głowa uczy kształtów – figury geometryczne.
9.Ciocia Tunia utrwali z wami teraz figury geometryczne
10.Piosenka o figurach – posłuchaj!
11.A może teraz starszaki pouczymy się godzin na zegarku?
12.Karty pracy:
13.Prace plastyczne z figur geometrycznych dla chętnych dzieci: