Misie – To już umiem

Temat tygodnia: To już umiem.

Poniedziałek  08.06.2020

Temat dnia: Samogłoski.

Kochani w tym tygodniu powtórzymy i utrwalimy sobie wiadomości o literkach, cyferkach, dniach tygodnia i miesiącach.

1.Ćwiczenia na świeżym powietrzu – zachęcamy do ćwiczeń!

2.Wiersz edukacyjny – pt. „Samogłoski”

3.Sowa Mądra Głowa uczy samogłosek – film edukacyjny.

4.A teraz przeczytaj albo poproś rodziców o przeczytanie – „Wiersz o samogłoskach” M. Makarewicz.

Poprzez miasta, poprzez wioski

Wiezie pociąg samogłoski.

Koła nucą refren ten:

aą, eę – aą,eę…

Mknie przed siebie, w słońcu lśni

Głośno gwiżdże – i, ii, iii…

Pośród różnych dźwięków stu

Skrzypi wagon – y, o, u – y,o, u…

Zachęcamy do nauczenia się wiersza na pamięć!

 5.  Po co są samogłoski?

– umożliwiają dzielenie wyrazów na sylaby. Nie istnieje sylaba, w której nie ma chociaż jednej samogłoski,
– sprawiają, że mowa jest bardziej melodyjna,
– oprócz nośników brzmienia i barwy głosu są także nośnikami akcentu,
– pozwalają na proste wyrażanie emocji.

6.A teraz powtórz samogłoski i okrzyki wydawane w różnych sytuacjach.

7.Powtórz samogłoski krótko i długo:

a………..a…………a……….aaaaaaa,

 o………..o…………o……….oooooo,

u………..u…………u……….uuuuuu,

e………..e…………e………..eeeeeee,

y………..y…………y………..yyyyyy,

 i…………i………….i…………iiiiiiiiii.

 

8.Zabawy logopedyczne – poćwicz buźkę!

 

9.Posłuchaj piosenkę – „Alfabet” i powtórz wszystkie literki.

10.Czy pamiętacie jakim kolorem w przedszkolu oznaczaliśmy samogłoski a jakim spółgłoski? Przypomnijcie sobie:

 

11.Karta pracy dla chętnych dzieci:samogłoski – karta pracy

12. Kochani, mamy nadzieję, że nauka pierwszej piosenki poszła wam świetnie. W tym tygodniu kolejna piosenka na pożegnanie przedszkola – bardzo prosimy o nauczenie się „Mój kolego z przedszkola”.

tekst piosenki: Piosenka – tekst

13. Po obiadku proponujemy bajeczkę pt. „Tosia i Tymek – Pierwszy dzień”.

 

Wtorek 9.06.2020r.

Temat zajęć: Znam już alfabet.

1.Na dobry początek dnia zapraszamy do zabawy. „Akrobatyczne litery”.

2.Poznaj alfabet. Wiersz.

3.Alfabet. Piosenka.

 

4.Zapamiętaj!!!!!

5.Dzisiaj utrwalamy wszystkie literki , które poznaliście w tym roku.

 Zebrane one zostały w tzw. ALFABET.

 

6.Alfabet składa się z liter, które widzimy

 

i piszemy.

 

7.Zapamiętaj.

 Litery mogą być małe lub wielkie. Wielką literą rozpoczynamy pisanie zdania

 ale również wielką literą piszemy imiona, nazwiska, nazwy miast, ulic itp.

8.”Abecadło z pieca spadło „Julian Tuwim.

 Pamiętacie Cezika, który śpiewał waszą ulubioną piosenkę „W Układzie słonecznym |”.  Posłuchajcie jak śpiewa o literkach.

9.Karta pracy: Abecadło.

Alfabet

 

Środa 10.06.2020r.

Znam nazwy dni tygodnia, miesięcy i pory roku.

 1.Na dzień dobry zatańczmy.

 2.Jesteś już dużym przedszkolakiem i znasz dni tygodnia, wymień je po kolei ! Ciekawe czy masz ulubiony dzień tygodnia.

3.Jan Brzechwa „Tydzień „

 

4.Tata śpiewa -plan na tydzień.

5.Nazwy miesięcy. Prezentacja.

6.Nazwy miesięcy. Piosenka.

7.Ciekawe czy potrafisz nazwać narysowane pory roku.

Przeczytaj:

 

WIOSNA

LATO

JESIEŃ

ZIMA

 

Brawo! Świetnie!

8.Pory roku.

 

9.Wiosna , lato , jesień, zima.

10. Cztery pory roku A. Vivaldi. Zabieramy Was do świata muzyki poważnej. Zobaczcie jak zilustrował przy pomocy nut i dźwięków – pory roku wielki kompozytor Antonio Vivaldi. . Zabieram Was w podróż do świata muzyki poważnej.

 11.Bajka „Dwanaście miesięcy”.

12.Karta pracy. Nazwy miesięcy.

Nazwy miesięcy

Piątek 12.06.2020

Temat dnia: Czas na matematykę!

Witamy wszystkich Mistrzów matematyki! Dziś powtórzymy cyferki, figury geometryczne i godziny.

1.Tańcz, tańcz, tańcz – niech muzyka porwie was do tańca!

2.Kilka słów o cyfrach i liczbach

Cyfra jest to pojedynczy znak graficzny, za pomocą której zapisuje się liczby.

Cyfr jest tylko 10 i są to: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

Liczb jest dużo!  Zarówno 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 to liczby, jak i 25, 26, 27…… 51, 52,53…… 100, 101, 102…

 

3.Zaczynamy od cyferek – piosenka „Jeden, dwa i trzy”

4.Posłuchajcie bajeczkę a dowiecie się czego nie umiał Filip – pomożecie mu?

5.A teraz pomóżcie uporządkować cioci Tuni wszystkie cyferki

6.Trudne zadania dla mistrzów matematyki  😉

7.Posłuchajcie uważnie wiersz Juliana Tuwima „Lokomotywa”

Odpowiedz na pytania:

  • Ile było wagonów doczepionych do lokomotywy?
  • Co znajdowało się w pierwszym wagonie?
  • Kto był w trzecim wagonie i co jadł?
  • Ile było fortepianów w piątym wagonie?
  • W którym wagonie znajdowały się tuczone świnki?

8.Sowa Mądra Głowa uczy kształtów – figury geometryczne.

9.Ciocia Tunia utrwali z wami teraz figury geometryczne

10.Piosenka o figurach – posłuchaj!

11.A może teraz starszaki pouczymy się godzin na zegarku?

12.Karty pracy:

13.Prace plastyczne z figur geometrycznych dla chętnych dzieci: