Wiosna na wsi

Piątek: 16.04.2021r.

Temat dnia: „Awantura na podwórku”

 

Dzień dobry Kochani!

  1. Zapraszamy do zabawy logopedycznej z Kotkiem Mruczkiem.

  1. Poruszajmy się teraz przy znanej nam zabawie.

  1. Wysłuchajcie opowiadania Teresy Fiutowskiej „Burek i gęsi”.

Na podwórku dużo kurzu. Gonił Burek gąski małe, bo nie lubił, jak gęgały. A za Burkiem gesia mama. Chce rozprawić się z psem sama.

– Sss, sss, sss – syczy na Burka. – Wynoś się z podwórka!

– Ja z podwórka? Hau, hau, hau! Nie mam zamiaru!

Ale gęś nie ucieka, tylko groźnie syczy:

– Sss, sss, sss. A gąsięta też:

– Sss, sss, sss…

Burek na to: – Jestem zły – i na gęsi szczerzy kły.

A gęś go dziobem, szczyp za ogon, szczyp za ucho, szczyp za grzbiet… Szczypie, ile się da i gdzie się da.

Podkulił Burek ogon, ale szczeka na gęsi:

– Hau, hau, hau! – i usiłuje chwycić je zębami. Ale one wyciągają długie szyje i syczą:

– Sss, sss, sss…

Burek szczeka: – Hau, hau, hau! I ucieka. To dopiero awantura! Kurz się wznosi, lecą pióra.

 

Powiedzcie, jak zachowywał się Burek? A jak zachowywała się geś?

Wspólnie z rodzicami stwórzcie sylwety Burka i gęsi, a następnie spróbujcie sami wcielić się w ich role i stworzyć teatrzyk sylwet.

 

  1. Zatańczcie dowolnie do piosenki, śpiewając przy tym refren.

  1. Zabawa paluszkowa „Paluszki jak zwierzęta”.

Na początku tej zabawy prosimy, aby rodzic pokazał dziecku otwartą dłoń ze wszystkimi palcami. Potem, drugą ręką należy przyginać odpowiednie palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowiadanymi wersami, aż nazwiecie po kolei wszystkie palce.

 

Każdy mój paluszek

w zwierzątko zmienić muszę.

Gruby, okrągły kciuk

w owczarka zamienię tu.

Ten wskazujący to koń,

po łące goń go goń.

Środkowy jak krówka jest

mleczko dawać chce.

Serdeczny to stara koza,

zaprzęgę go do wozu.

A mały paluszek …. beee,

w owieczkę zamienił się.

 

  1. Praca plastyczna ”Piesek”.

Wyklejcie pieska z kolorowego papieru. pobierz

 

Nasze Kochane Przedszkolaki  kończymy dziś pracę zdalną. W poniedziałek wracamy do przedszkola. Jesteśmy z Was bardzo dumne. Dziękujemy, że tak pilnie pracowałyście w „domowym przedszkolu”. Dziękujemy za zdjęcia 🙂

Zasłużyłyście na nagrodę. Z wielką przyjemnością wręczamy Wam odznakę MISTRZA NAUKI ZDALNEJ.
GRATULUJEMY!

Rodzicom dziękujemy za zaangażowanie, współpracę, pomoc i wspieranie dzieci w okresie zdalnego nauczania, za wytrwałość
i cierpliwość.

Do zobaczenia w przedszkolu:)

 

Miłego dnia 🙂

Czwartek: 15.04.2021r.

Temat dnia: „Pan kogut”.

Witajcie Kochani!

 

1.Na początek krótka gimnastyka rączek:

 

nieee, nie siadamy!!! 🙂

zapraszam  do znanej wszystkim piosenki „Kółko graniaste”:

 

2.Posłuchajcie opowiadania A. Sójki „ Kogut i kukuryku”:

Opowiadanie jest nietypowe, ponieważ chciałam zachęcić dzieci do włączenia się do czytania opowiadania poprzez odgadywanie nazw obrazków, które są dodane w odpowiednich miejscach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekst opowiadania do druku pobierz

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu ?
  • Co robił kogut każdego ranka ?
  • Jaka przygoda go spotkała ?
  • Kto mu pomógł rozwiązać problem ?
  • Jak to zrobił ?

 

3.Zatańczcie do piosenki „Miała baba koguta”, którą wczoraj poznaliście:

 

4.Znajdź 5 różnic:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://images.app.goo.gl/RD2Xfm7RGVSoK76Y7 (karta pracy do druku )

5.Praca plastyczna „Kogucik”:

Pokoloruj kogucika według własnego pomysłu .pobierz

6.Poruszajmy się do piosenki Maskotki:

7.Obejrzyjcie bajeczkę pt. „Reksio i koguty”.

Miłego dnia 🙂

Środa: 14.04.2021r.

Temat dnia: „Rodzina kury”

 

Dzień dobry wszystkim!

 

1.Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od porannej higieny 🙂

2.A teraz zapraszamy do zabawy przy piosence pt. „Ciała kształt”.

3.Zabawa „Mamy i ich dzieci”.

Pooglądajcie obrazki przedstawiające wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka – dorosłe i ich dzieci. Spróbujcie je nazwać.

4.Posłuchajcie wiersza.

„Chodzi kurka”

Iwona Salach

Chodzi kurka po ogródku,

małe ziarnko trzyma w dzióbku.

A dla kogo? A dla dzieci,

co gromadka za nią leci.

 

Po ogródku chodzi kurka

i pazurkiem czyści piórka,

a za kurką kogut-tatko

pilnie strzeże swego stadka.

 

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzę chodziło po ogródku?
  • Co kura niosła w dziobie?
  • Dla kogo niosła ziarenko?
  • Kto leciał za kurą?
  • Kto pilnował stada?
  • Co kura czyściła pazurkiem?

Członkami rodziny kurek, tak jak u nas, jest mama, tata i dzieci. Zauważcie, że tak jak u ludzi, rodzice – kura i kogut, pilnują swoich dzieci, karmią je i się nimi opiekują.

Proszę, abyście z pomocą rodziców nauczyli się tego wiersza na pamięć.

5.Zatańczcie dowolnie do piosenki pt. „Miała baba koguta”

6.„Mowa zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne.

Rodzic kolejno mówi fragment, który dzieci powtarzają, jak echo.

,,Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:

  • krowa – muu (dzieci powtarzają: muu)
  • koza – mee ( dzieci powtarzają: mee)
  • indyk – gul ( dzieci powtarzają: gul)
  • gąska – gę ( dzieci powtarzają: gę)
  • świnka – kwi ( dzieci powtarzają: kwi)
  • kaczka – kwa ( dzieci powtarzają: kwa)
  • owca – bee ( dzieci powtarzają: bee)
  • burek – hau, hau, cicho tam ( dzieci powtarzają: hau, hau, cicho tam).”

 

7.Dopasujcie zwierzęta do obrazków przedstawiających ich sierść: karta pracy -pobierz

Miłego dnia 🙂

Wtorek 13.04.2021r.

Temat dnia: „Nowinki z wiejskiego podwórka”.

 

Dzień dobry Wszystkim 🙂

 

„Gimnastyka dla Smyka” – zapraszam do wspólnych ćwiczeń:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brawo, ale to jeszcze nie koniec, teraz zapraszam Was do tańca w rytm naszej ulubionej piosenki pt. „Szalona krowa”:

 

2.Rozwiąż zagadki:

  • Kolorowe ma piórka,
    woła: kukuryku
    i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Wieczorem odpoczywa w stajni,
    bo od wielu dni
    ciężko pracuje
    na swojej wsi. (koń)

 

 

 

 

 

 

  • Mieszka w chlewiku
    i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnka)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Znosi jajka
    i, choć nie szczerozłote,
    to właśnie do niej idziesz,
    gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

 

 

 

 

 

 

 

  • To od niej mamy mleko,
    i choć do pięknej jej daleko,
    to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
    że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Posłuchajcie drugiej części filmiku edukacyjnego. Po jego obejrzeniu, spróbujcie rozwiązać zagadki i wykonać zadania:

– jakie zwierzątka wystąpiły w filmiku?

(krowa, owca, gęś, koń, świnka, kaczka, koza, kogut, kura, kurczak)

– które z tych zwierząt znosi jajka?

– dzięki któremu zwierzęciu uzyskujemy wełnę potrzebną do zrobienia ciepłego swetra?

– które z tych zwierząt daje mleko?

– ile kur znajduje się na ilustracji?

– policz, ile gęsi znajduje się na obrazku?

– policz, ile koników widzisz na obrazku?

– policz, ile świnek widzisz na obrazku?

4.Zatańczcie do piosenki pt. „Ciocia Tecia” i spróbujcie wydawać dźwięki jak zwierzątka:

5.Bajka ortofoniczna: „W zagrodzie Małgosi”, (według E. Michałowskiej) – naśladujcie odgłosy zwierząt, postarajcie się robić to bardzo głośno i wyraźnie.

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

Kura gdacze: Ko, ko , dak.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.              

Gąska gęga: Gę, gę, gę.              

Ona też chce najeść się.

 

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: Me, me, me.

Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta.

Aż Małgosia jeść im da.

6.Połącz w pary takie same obrazki :pobierz

7.Przygotowałam dzisiaj dla Was dwie propozycje pracy plastycznej:

  • „Krówka” – przygotujcie farby, kredki i flamastry.

Malujemy białą farbą rączkę, następnie odbijamy ją na kartce. Po wyschnięciu,  mazakiem rysujemy czarne łatki, (możemy je zrobić również farbą – maczamy paluszek
w czarnej farbie i robimy łatki).  Maczamy paluszka w różowej farbie i robimy mordeczkę naszej postaci, następnie rysujemy uszka, oczka i dziurki. Co to będzie? Jak myślicie? Brawo!!! To Krówka:)

Możecie też dorysować słońce, trawkę i drzewka, co tylko chcecie.

Na koniec ZADANIE SPECJALNE :wymyślcie imię dla swojej Krówki:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • „Świnka Brzoskwinka” – w linku poniżej instrukcja – jak narysować świnkę:

8.Na koniec znana wszystkim piosenka pt. „Dziadek fajną farmę miał” .

Zapraszam wszystkich do tańca:)

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Miłej zabawy:)

Poniedziałek: 12.04.2021r.

Temat dnia: „Co słychać na wsi?”

Dzień dobry kochani! Witamy po weekendzie!

 

  1. Zacznijmy dzień od wesołego tańca.

 

2.A teraz czas na gimnastykę.

 

3.Spójrzcie na obrazek przedstawiający wiejskie podwórko.

  • Nazwijcie znajdujące się na nim zwierzęta.
  • Powiedzcie co zwierzęta robią na powyższym obrazu.

 

4.Posłuchajcie wiersza. Naśladujcie odgłosy zwierząt, których nazwy wypowiada Rodzic.

(Dziecko wskazuje obrazek przedstawiający zwierzę, o którym jest mowa w wierszu).

 

Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać: – Kle, kle!

Na stawie: – Kwa, kwa!

Na polu: – Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku!

– Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: – Hau!

A na progu: – Miau!

A co słychać w domu,

Nie powiem nikomu.

5.Obejrzyjcie film edukacyjny. Podczas oglądania filmu spróbujcie rozwiązać zagadki i wykonać zadania:

  • Powiedzcie, jakie zwierzę wydaje dany dźwięk
  • Spróbujcie odnaleźć 5 różnic pomiędzy obrazkami
  • Powiedzcie, jakie zwierzę zniknęło z ekranu

6.A teraz poruszajmy się troszkę. Posłuchajcie piosenki, a następnie zatańczcie do niej w parze z mamą, tatą, siostra lub bratem.

 

7.Propozycja pracy plastycznej. Wybierzcie jedno zwierzątko z obrazka i wykonajcie je wspólnie z rodzicem.

Miłego dnia:)