
Piątek: 16.04.2021r.
Temat dnia: „Awantura na podwórku”
Dzień dobry Kochani!
- Zapraszamy do zabawy logopedycznej z Kotkiem Mruczkiem.
- Poruszajmy się teraz przy znanej nam zabawie.
- Wysłuchajcie opowiadania Teresy Fiutowskiej „Burek i gęsi”.
Na podwórku dużo kurzu. Gonił Burek gąski małe, bo nie lubił, jak gęgały. A za Burkiem gesia mama. Chce rozprawić się z psem sama.
– Sss, sss, sss – syczy na Burka. – Wynoś się z podwórka!
– Ja z podwórka? Hau, hau, hau! Nie mam zamiaru!
Ale gęś nie ucieka, tylko groźnie syczy:
– Sss, sss, sss. A gąsięta też:
– Sss, sss, sss…
Burek na to: – Jestem zły – i na gęsi szczerzy kły.
A gęś go dziobem, szczyp za ogon, szczyp za ucho, szczyp za grzbiet… Szczypie, ile się da i gdzie się da.
Podkulił Burek ogon, ale szczeka na gęsi:
– Hau, hau, hau! – i usiłuje chwycić je zębami. Ale one wyciągają długie szyje i syczą:
– Sss, sss, sss…
Burek szczeka: – Hau, hau, hau! I ucieka. To dopiero awantura! Kurz się wznosi, lecą pióra.
Powiedzcie, jak zachowywał się Burek? A jak zachowywała się geś?
Wspólnie z rodzicami stwórzcie sylwety Burka i gęsi, a następnie spróbujcie sami wcielić się w ich role i stworzyć teatrzyk sylwet.
- Zatańczcie dowolnie do piosenki, śpiewając przy tym refren.
- Zabawa paluszkowa „Paluszki jak zwierzęta”.
Na początku tej zabawy prosimy, aby rodzic pokazał dziecku otwartą dłoń ze wszystkimi palcami. Potem, drugą ręką należy przyginać odpowiednie palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowiadanymi wersami, aż nazwiecie po kolei wszystkie palce.
Każdy mój paluszek
w zwierzątko zmienić muszę.
Gruby, okrągły kciuk
w owczarka zamienię tu.
Ten wskazujący to koń,
po łące goń go goń.
Środkowy jak krówka jest
mleczko dawać chce.
Serdeczny to stara koza,
zaprzęgę go do wozu.
A mały paluszek …. beee,
w owieczkę zamienił się.
- Praca plastyczna ”Piesek”.
Wyklejcie pieska z kolorowego papieru. pobierz
Nasze Kochane Przedszkolaki kończymy dziś pracę zdalną. W poniedziałek wracamy do przedszkola. Jesteśmy z Was bardzo dumne. Dziękujemy, że tak pilnie pracowałyście w „domowym przedszkolu”. Dziękujemy za zdjęcia 🙂
Zasłużyłyście na nagrodę. Z wielką przyjemnością wręczamy Wam odznakę MISTRZA NAUKI ZDALNEJ.
GRATULUJEMY!
Rodzicom dziękujemy za zaangażowanie, współpracę, pomoc i wspieranie dzieci w okresie zdalnego nauczania, za wytrwałość
i cierpliwość.
Do zobaczenia w przedszkolu:)
Miłego dnia 🙂
Czwartek: 15.04.2021r.
Temat dnia: „Pan kogut”.
Witajcie Kochani!
1.Na początek krótka gimnastyka rączek:
nieee, nie siadamy!!! 🙂
zapraszam do znanej wszystkim piosenki „Kółko graniaste”:
2.Posłuchajcie opowiadania A. Sójki „ Kogut i kukuryku”:
Opowiadanie jest nietypowe, ponieważ chciałam zachęcić dzieci do włączenia się do czytania opowiadania poprzez odgadywanie nazw obrazków, które są dodane w odpowiednich miejscach.
Tekst opowiadania do druku pobierz
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu ?
- Co robił kogut każdego ranka ?
- Jaka przygoda go spotkała ?
- Kto mu pomógł rozwiązać problem ?
- Jak to zrobił ?
3.Zatańczcie do piosenki „Miała baba koguta”, którą wczoraj poznaliście:
4.Znajdź 5 różnic:
https://images.app.goo.gl/RD2Xfm7RGVSoK76Y7 (karta pracy do druku )
5.Praca plastyczna „Kogucik”:
Pokoloruj kogucika według własnego pomysłu .pobierz
6.Poruszajmy się do piosenki Maskotki:
7.Obejrzyjcie bajeczkę pt. „Reksio i koguty”.
Miłego dnia 🙂
Środa: 14.04.2021r.
Temat dnia: „Rodzina kury”
Dzień dobry wszystkim!
1.Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od porannej higieny 🙂
2.A teraz zapraszamy do zabawy przy piosence pt. „Ciała kształt”.
3.Zabawa „Mamy i ich dzieci”.
Pooglądajcie obrazki przedstawiające wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka – dorosłe i ich dzieci. Spróbujcie je nazwać.
4.Posłuchajcie wiersza.
„Chodzi kurka”
Iwona Salach
Chodzi kurka po ogródku,
małe ziarnko trzyma w dzióbku.
A dla kogo? A dla dzieci,
co gromadka za nią leci.
Po ogródku chodzi kurka
i pazurkiem czyści piórka,
a za kurką kogut-tatko
pilnie strzeże swego stadka.
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie zwierzę chodziło po ogródku?
- Co kura niosła w dziobie?
- Dla kogo niosła ziarenko?
- Kto leciał za kurą?
- Kto pilnował stada?
- Co kura czyściła pazurkiem?
Członkami rodziny kurek, tak jak u nas, jest mama, tata i dzieci. Zauważcie, że tak jak u ludzi, rodzice – kura i kogut, pilnują swoich dzieci, karmią je i się nimi opiekują.
Proszę, abyście z pomocą rodziców nauczyli się tego wiersza na pamięć.
5.Zatańczcie dowolnie do piosenki pt. „Miała baba koguta”
6.„Mowa zwierząt” – ćwiczenia ortofoniczne.
Rodzic kolejno mówi fragment, który dzieci powtarzają, jak echo.
,,Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:
- krowa – muu (dzieci powtarzają: muu)
- koza – mee ( dzieci powtarzają: mee)
- indyk – gul ( dzieci powtarzają: gul)
- gąska – gę ( dzieci powtarzają: gę)
- świnka – kwi ( dzieci powtarzają: kwi)
- kaczka – kwa ( dzieci powtarzają: kwa)
- owca – bee ( dzieci powtarzają: bee)
- burek – hau, hau, cicho tam ( dzieci powtarzają: hau, hau, cicho tam).”
7.Dopasujcie zwierzęta do obrazków przedstawiających ich sierść: karta pracy -pobierz
Miłego dnia 🙂
Wtorek 13.04.2021r.
Temat dnia: „Nowinki z wiejskiego podwórka”.
Dzień dobry Wszystkim 🙂
„Gimnastyka dla Smyka” – zapraszam do wspólnych ćwiczeń:
Brawo, ale to jeszcze nie koniec, teraz zapraszam Was do tańca w rytm naszej ulubionej piosenki pt. „Szalona krowa”:
2.Rozwiąż zagadki:
- Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
- Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
- Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnka)
- Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
- To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
3.Posłuchajcie drugiej części filmiku edukacyjnego. Po jego obejrzeniu, spróbujcie rozwiązać zagadki i wykonać zadania:
– jakie zwierzątka wystąpiły w filmiku?
(krowa, owca, gęś, koń, świnka, kaczka, koza, kogut, kura, kurczak)
– które z tych zwierząt znosi jajka?
– dzięki któremu zwierzęciu uzyskujemy wełnę potrzebną do zrobienia ciepłego swetra?
– które z tych zwierząt daje mleko?
– ile kur znajduje się na ilustracji?
– policz, ile gęsi znajduje się na obrazku?
– policz, ile koników widzisz na obrazku?
– policz, ile świnek widzisz na obrazku?
4.Zatańczcie do piosenki pt. „Ciocia Tecia” i spróbujcie wydawać dźwięki jak zwierzątka:
5.Bajka ortofoniczna: „W zagrodzie Małgosi”, (według E. Michałowskiej) – naśladujcie odgłosy zwierząt, postarajcie się robić to bardzo głośno i wyraźnie.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Ko, ko , dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta.
Aż Małgosia jeść im da.
6.Połącz w pary takie same obrazki :pobierz
7.Przygotowałam dzisiaj dla Was dwie propozycje pracy plastycznej:
- „Krówka” – przygotujcie farby, kredki i flamastry.
Malujemy białą farbą rączkę, następnie odbijamy ją na kartce. Po wyschnięciu, mazakiem rysujemy czarne łatki, (możemy je zrobić również farbą – maczamy paluszek
w czarnej farbie i robimy łatki). Maczamy paluszka w różowej farbie i robimy mordeczkę naszej postaci, następnie rysujemy uszka, oczka i dziurki. Co to będzie? Jak myślicie? Brawo!!! To Krówka:)
Możecie też dorysować słońce, trawkę i drzewka, co tylko chcecie.
Na koniec ZADANIE SPECJALNE :wymyślcie imię dla swojej Krówki:)
- „Świnka Brzoskwinka” – w linku poniżej instrukcja – jak narysować świnkę:
8.Na koniec znana wszystkim piosenka pt. „Dziadek fajną farmę miał” .
Zapraszam wszystkich do tańca:)
https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q
Miłej zabawy:)
Poniedziałek: 12.04.2021r.
Temat dnia: „Co słychać na wsi?”
Dzień dobry kochani! Witamy po weekendzie!
- Zacznijmy dzień od wesołego tańca.
2.A teraz czas na gimnastykę.
3.Spójrzcie na obrazek przedstawiający wiejskie podwórko.
- Nazwijcie znajdujące się na nim zwierzęta.
- Powiedzcie co zwierzęta robią na powyższym obrazu.
4.Posłuchajcie wiersza. Naśladujcie odgłosy zwierząt, których nazwy wypowiada Rodzic.
(Dziecko wskazuje obrazek przedstawiający zwierzę, o którym jest mowa w wierszu).
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: – Kle, kle!
Na stawie: – Kwa, kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!
– Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau!
A co słychać w domu,
Nie powiem nikomu.
5.Obejrzyjcie film edukacyjny. Podczas oglądania filmu spróbujcie rozwiązać zagadki i wykonać zadania:
- Powiedzcie, jakie zwierzę wydaje dany dźwięk
- Spróbujcie odnaleźć 5 różnic pomiędzy obrazkami
- Powiedzcie, jakie zwierzę zniknęło z ekranu
6.A teraz poruszajmy się troszkę. Posłuchajcie piosenki, a następnie zatańczcie do niej w parze z mamą, tatą, siostra lub bratem.
7.Propozycja pracy plastycznej. Wybierzcie jedno zwierzątko z obrazka i wykonajcie je wspólnie z rodzicem.
Miłego dnia:)