Poniedziałek 17 .01. 2022r.
Temat zajęć : Kochamy nasze babcie, kochamy naszych dziadków.
1.Zapraszamy wszystkie Smerfusie do porannej gimnastyki
2.Posłuchajcie wiersza ( czyta rodzic).
,,Babcia’’ ( Małgorzata Wojciechowicz )
Babcia to słowo bliskie,
to lek na troski nasze wszystkie.
Najpiękniejsze bajki zna,
na zmartwienia radę ma.
Zawsze chętnie dopomoże,
kiedy jestem w złym humorze.
I skarpetki zaceruje,
pyszny obiad ugotuje.
Gdy ochotę mam na słodkie,
smaczną piecze mi szarlotkę.
Z babcią nigdy się nie nudzę.
I nie krzyczy, gdy pobrudzę
– obrus, dywan czy ubranie.
Bo natychmiast zrobi pranie.
I wystarczy, że się śmieje,
to wnet chory wyzdrowieje.
Babcia zawsze wszystko wie,
co jest dobre – a co złe.
I gdy w nocy smacznie śpię,
wiem, że ona przy mnie jest.
A w serduszku mym dziecięcym
babci serca jest najwięcej.
I my, babciu, za to serce,
kochamy Cię najgoręcej!
Pytania:
Czy Babcia i dziadzio są dla was ważni ?
Za co kocham moich dziadków.
3.Kubuś – Dzień Babci i Dziadka – bajka dla dzieci
4.Za co kochamy Babcię i Dziadka? Odpowiadają przedszkolaki!
5.,,Babcia i dziadek”- zabawa aktywizująca
Jaka jest moja babcia…….Moja babcia ….
Jaki jest mój dziadek……Mój dziadek …..
Kończenie zdań. Dzieci wymieniają określenia przymiotnikowe dotyczące wyglądu i cech ich charakteru.
6.Piosenka dla dzieci ,,Babcia z dziadkiem to jest to”.
7.Dawne zabawy moich dziadków
8. Karty pracy karty
Piątek 14.01.2022r.
Temat zajęć: Kto wita zimę
1.Zabawy zimowe z dzieckiem w domu (integracja sensoryczna). Jak się bawić bez śniegu
2. Zabawy na śniegu – Bajka dla dzieci
Smerfusie a za co wy lubicie zimę?
3.Posłuchajcie wierszy: LUBIĘ ZIMĄ… Maria Selke
Lubię zimę białą, radosną,
bo nakłada śnieżne czapy
świerkom i sosnom.
Lubię zimę sypiącą płatkami,
gdy mknie w saniach
z dźwięczącymi dzwonkami.
Lubię zimę dbającą o dzieci
by na nartach mogły śniegu
tuman wzniecić.
Lubię zimę z lodowymi soplami
co maluje firanki para mroza farbami.
Lubię zimę kręcącą piruet z zamieci
gdy w pokoju ciepło od grzejników leci.
PRZYJECHAŁA ZIMA WOZEM Lucyna Krzemieniecka
Przyjechała zima wozem. A z kim?
Ze śniegiem i mrozem.
Zaraz w poniedziałek
ubieliła pola kawałek.
A we wtorek?
Brylantami obsypała borek.
A w środę?
Położyła lusterko na wodę.
A w czwartek?
Zmroziła na tarninie tarki.
A w piątek?
Dorzuciła śniegu w każdy kątek?
A w sobotę?
Malowała na szybach kwiaty złote.
A w niedzielę?
Uszczypnęła w nos Anielę!
– Z kim przyjechała zima?
– Co zrobiła w każdym dniu tygodnia?
4. Zaśpiewajmy znaną wam piosenkę ,,Dni tygodnia”.
5.ZIMA DLA DZIECI : Jak powstaje śnieg? Zwierzęta, ptaki zimą ❄
6.Zimowa wyliczanka
7.Zima, zima, sanki – piosenki dla dzieci
8.Zimowy masażyk z dzieckiem. Integracja sensoryczna w domu
9.Na zakończenie bajka dla dzieci : Bajki dla dzieci – Bolek i Lolek – Zimowe igraszki
10.Prace plastyczne do wyboru: ,,Zima”. ( do wyboru).
- ZIMOWY OBRAZEK Z SOLI! PROSTO I SZYBKO
-
Kolorowanki zimowe
Czwartek 13.01.2022r.
Temat zajęć : Nie ma nic.
1.Zapraszamy wszystkich do porannej gimnastyki
DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK! | Urwisowo – piosenki dla dzieci
2.Poznajemy cyferki od 0 – 9 – Nauka cyfr dla dzieci – Zwierzaki cyferki
3. Smerfusie dzisiaj poznajemy kolejną cyferkę?
ZERO, CZYLI NIC
4.Posłuchacie wiersza J. Brzechwy ,, Zero ’’
Toczyło się po drodze:
„Z drogi, gdy ja przechodzę!
Ja jestem sto tysięcy,
A może jeszcze więcej”.
Folgując swej naturze,
Wołało: „Jestem duże!”
Pyszniło się przed światem,
Że takie jest pękate.
Mówili wszyscy z cicha:
„Ma brzuch, a brzuch to pycha”.
I później się dopiero
Spostrzegli, że to zero.
Pytania :
– O czym jest ten wiersz?
– Co robiło zero? Jak się zachowywało zero?
– Jak wygląda zero?
Wymień rzeczy , których nie ma w twoim pokoju , czyli jest ich zero .
5.Piosenka o CYFERKACH
6. Zabawa na przeliczanie.
Rodzic kładzie na stole pudełko z kilkoma zabawkami. Prosi dziecko o ich wyjęcie i przeliczenie. Dziecko mówi, ile jest zabawek. Następnie prosi dziecko, aby zabrał jedną zabawkę. Pyta, ile teraz zostało. Następnie prosi o zabranie kolejnej zabawki, pyta, ile zostało. I tak dalej, aż zostanie jedna zabawka. Rodzic prosi o zabranie ostatniej i pyta, ile zostało zabawek na stole – zero, czyli nic.
7.Nauka pisania cyfry 0
Napisz palcem po ekranie.
Teraz napisz cyfrę zero – 0:
– w powietrzu,
– palcem na dywanie ,
– na plecach rodzica,
8.Zabawa dla dzieci ,, Cyferki znam’’.
9. Karty pracy dla dzieci cyfra 0
Środa 12.11.2021r.
Temat zajęć: Zimowa Olimpiada
1.Zapraszamy wszystkie Smerfusie do porannej gimnastyki
Zimowy RUCH czyli aktywne ferie – zestaw ćwiczeń dla dzieci
Kochani, dziś będziemy mówili o Olimpiadzie. Tylko, że o zimowej. Wiedzieliście, że jest olimpiada zimowa??? Jeśli TAK, to gratulujemy, a jeśli NIE, to nic się nie stało. Wszystkiego się dowiecie z dzisiejszych zajęć.
Na początek obejrzyjcie filmik o Igrzyskach.
2.Igrzyska Olimpijskie Filmik Edukacyjny dla dzieci
3.Wiersz pt.: ”Olimpiada” ( Sonia Kominek)
Już zapłonął olimpijski znicz,
już zawisła olimpijska flaga,
i już jeden olimpijczyk z drugim
w różnych dyscyplinach się zmaga.
Jedni mkną na nartach pomiędzy tyczkami,
drudzy zjeżdżają na sankach wąskimi rynnami,
tamci pięknie toczą na lodowej tafli,
inni skaczą i lecą na nartach jak ptaki.
Wszystkim kibicujemy, wszystkich podziwiamy
No a za Polaków mocno kciuki trzymamy.
Pytania do wiersza:
– Co jest symbolem rozpoczęcia igrzysk?
– Ile jest kół olimpijskich na fladze? –
– Jakie zimowe dyscypliny zostały przedstawione w wierszu?
4. Poznajcie symbole olimpijskie :
5.Rozwiążcie zagadki „Jaka to dyscyplina?”
Ta dyscyplina ukryła się w niebieskim kole olimpijskim. To……………………… Zaczyna się na głoskę……. –
Ta dyscyplina ukryła się w żółtym kole olimpijskim. Mówię, o ………………… Zaczyna się na głoskę……. –
Ta dyscyplina ukryła się w czarnym kole olimpijskim. Mam na myśli ………. Zaczyna się na głoskę……. –
Ta dyscyplina ukryła się w czerwonym kole olimpijskim. To…………………….. Zaczyna się na głoskę……. –
Ta dyscyplina ukryła się w zielonym kole olimpijskim. Mówię, o ……..……… Zaczyna się na głoskę……
I jak Wam poszło? To teraz spróbujmy podziel te sporty na sylaby.
HO-KEJ, SNOW-BOARD, ŁYŻ-WIAR-STWO, SLA-LOM, BIE-GI
6. Co symbolizują koła olimpijskie?
7.Drogie Smerfusie mała przerwa z piosenką którą na pewno pamiętacie.
8.Przygody Bolka i Lolka – Zimowe Zawody
9.Praca plastyczna dla dzieci: Koła Olimpijskie
Wtorek 11.01.2021r.
Temat zajęć: Ruch to zdrowie
-
Zapraszamy do porannej gimnastyki
Zimowe ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI
2. Zuzka i piramida żywienia
W okresie zimowym warto wybierać produkty które zawierają dużą ilości niezbędnych witamin. Spróbujcie rozwiązać zagadki
3.Wprowadzenie do zajęć :
Rośnie w ogrodzie albo w polu
I z tego właśnie słynie,
Że gdy ja zaczniesz krajać,
To łza Ci popłynie. ( cebula )
Ładny owoc w żółtej skórce.
Chociaż kwaśny, to i tak
Pokrojony na plasterki – herbaty poprawia smak. ( cytryna )
4.Ćwiczenia narządów artykulacyjnych .
Gdy zmarzliście, czy rozgrzewaliście się pijąc herbatę z cytryną i miodem?
– dzieci naśladują zlizywanie miodu z ust , zataczając językiem szerokie koła
– dz. krzywią się jakby miały kawałek cytryny w buzi.
– dz. naśladują nalewanie herbaty do szklanki, wyciskanie cytryny, dokładanie łyżki miodu, mieszanie, dmuchanie ( wydech ) i picie( wdech )
5.Popatrzcie na obrazki, spróbujcie podzielić ich nazwy na sylaby i głoski. Gdzie słyszymy głoskę ,, C ‘’, na początku, w środku czy na końcu?
sylaby: o-wo-ce, pa-jac, ko-ce, cy-try-ny
głoski: o-w-o-c-e, p-a-j-a-c, k-o-c-e, c-y-t-r-y-n-y
(UWAGA drogi rodzicu głoski wymawiamy krótko jak pojedynczy dźwięk, nie mówimy „ce”, „jot”, „te”, „ka”, „wu”, „pe” itd.)
6.Film edukacyjny dla dzieci
Nauka pisania – litera C
7.Piosenka o literce ,,C”- alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera C
8.Głoska C- karty pracy- karty pracy
Poniedziałek 10.01.2021r.
Temat zajęć : Uwielbiamy Sporty zimowe.
1.Zapraszamy do ćwiczeń porannych
2.Wiersz ” Zabawy zimowe” Dorota Kossakowska
” Dużo śniegu leży w koło,
Wszystkim dzieciom jest wesoło.
Mamy narty, mamy sanki
Wyruszamy koleżanki.
Sport zimowy, super sprawa,
To wspaniała jest zabawa.
Tu przedszkole a tam górka,
O już widać ją z podwórka.
Będzie z górki jazd wspaniały,
To jest pomysł doskonały!
Już na górkę mkną dziewczęta .
– O zasadach ktoś pamięta?
– Górka musi być bezpieczna!
– A ostrożność jest konieczna!
Jezdnia nie jest do zabawy,
To są bardzo ważne sprawy!
3.Kodeks bezpieczniej zabawy
Rodzic zadaje pytania:
– Dlaczego nie jedziemy na łyżwach po zamarzniętych rzekach i stawach?
– Czy kule do zabawy w śnieżki lepimy bardzo twarde?
– Czy w hokeja gramy na ulicy?
– Czy na sankach i nartach zjeżdżamy prosto na ulicę?
4.Posłuchajcie piosenki ,,Pora na zimowy sport”
5.Zapoznajcie się z rodzajami zimowych sportów:
6.EduKredka – BEZPIECZNE ZABAWY / FERIE ZIMOWE
7.Zimowe zagadki
8.Praca plastyczna do wyboru:
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zima/562-dziewczynka-jezdzaca-na-nartach