Piątek 27.11.2020r.
TEMAT: Czworonożni przyjaciele i skrzydlaci przyjaciele.
1.Na początek zapraszam was do zabawy muzyczno-ruchowej ,, Ptaszki fruwają”.
2.Zobaczcie króciutki filmik :
3.,,Domowi przyjaciele” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.
Staś ma super przyjaciela,
Na spacery go zabiera.
I do parku i do lasu,
Ma dla pieska dużo czasu.
Lubi gonić, podskakiwać
I przeszkody pokonywać.
Kot – to pupil małej Zosi.
Mruczy, miauczy i jeść prosi.
Lubi spać całymi dniami,
I na spacer iść czasami.
Gonić ptaki oraz myszki,
I jeść pokarm z żółtej miski.
Kasia – siostra Klementyny,
Ma w swym domu dwie rodziny.
Rybki oraz trzy chomiki,
Które tańczą w rytm muzyki.
Kasia dba o swe zwierzęta,
O karmieniu ich pamięta
4.„Domowi przyjaciele” – wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza i własnych doświadczeń.
– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? (pies, kot, chomiki, rybki)
– Czy znasz inne zwierzęta, które można hodować w domu?
– Jak należy opiekować się zwierzętami, które mamy w domu?
5.„Rozwiąż zagadki” :
Świetnie w wodzie pływają, w większości ciała łuskami pokryte mają. (ryby)
Na obcych głośno szczeka ten przyjaciel człowieka. (pies)
Bardzo dobrze widzi, bardzo dobrze słyszy, ten futrzany zwierzak – poskromiciel myszy. (kot)
Ten malutki zwierz zbiera wszystko do swej norki– a policzki ma jak worki. (chomik)
Kolorowy ptak, przywieziony ze świata, potrafi powiedzieć: mama, tata. (papuga)
6.Mała przerwa troszkę się poruszamy 👧 👦Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko – Ciała kształt
7.„Co to jest?” :
Ptaki – mają ciała pokryte piórami, szpony, dziób, skrzydła, wykluwają się z jajek, w większości fruwają (są też ptaki nieloty, np. pingwin).
Ssaki – ciała mają pokryte skórą z włosami (sierścią), są żyworodne – rozwijają się w ciele matki, która posiada gruczoły mleczne i po urodzeniu karmi je mlekiem; większość ma rozwiniętą małżowinę uszną (widoczne uszy), posiadają zróżnicowane zęby (siekacze, kły, zęby przedtrzonowe, trzonowe); wśród zmysłów mają najlepiej rozwinięte węch i słuch; wyraźnie wyróżniamy u nich głowę i szyję
Ryby – posiadają opływowy kształt ciała, oddychają skrzelami; poruszają się za pomocą płetw; głowa łączy się z tułowiem nieruchomo, nie występuje odcinek szyjny; u większości otwór gębowy jest zaopatrzony w ruchome szczęki; skóra u większości pokryta łuskami; większość ryb jest jajorodna.
8.A teraz naśladujcie zwierzęta domowe:
9.Poniżej kilka ciekawostek o zwierzętach domowych:
Kolorowe rybki pięknie wyglądają w akwarium wśród roślin wodnych, kamyków i muszelek. Ale zanim weźmiesz rybkę do domu, poznaj charakter i obyczaje ryb akwariowych. Gdy wpuścisz ją do rybek wesołych i łagodnych, będzie szczęśliwa, szybko się z nimi zaprzyjaźni. Ale gdy bezbronna, mała rybka, znajdzie się wśród ryb rozbójników, będzie jej bardzo źle. Ryby wymagają opieki. Trzeba dbać o czystość akwarium, należy zmieniać wodę i oczywiście, wiedzieć, co ryby jedzą. Kto twierdzi, że ryby nie mówią, jest w błędzie. Przyjrzyj się jej. Wyciągasz ją z wody, a ona się trzepocze – „Chcę do wody! Duszę się!”.
Królik w przeciwieństwie do zająca woli kicać. Odzwyczaił się od biegów, skoków. Zanim przyniesiesz go do domu, poznaj jego obyczaje. Dowiedz się, co je i jak powinien mieszkać. Króliczą klatkę należy często sprzątać. W ciasnej klatce królikowi jest smutno. Chciałby sobie trochę pokicać. Wypuść go czasem. Trzeba wiedzieć, że króliki są zwierzętami stadnymi. Chętnie zaprzyjaźnią się z człowiekiem, ale potrzebują towarzystwa osobnika swojego gatunku.
Chomik prowadzi nocny tryb życia, a w ciągu dnia zazwyczaj śpi. Bardzo łatwo go karmić, ponieważ jest wszystkożerny. Jako że chomiki są z natury ruchliwe, powinniśmy dać im możliwość wybiegania się każdego dnia. Żeby go trzymać w domu, potrzebna jest klatka, oczywiści kółko do zabawy, trociny na wyściółkę i trochę waty lub szmatka, żeby mógł sobie urządzić przytulne gniazdko. Chomik może zostać sam w domu nawet przez 4-5 dni pod warunkiem, że będzie miał dostęp do świeżej wody, ziaren i niepsujących się warzyw.
Świnka morska – pewnie się zastanawiasz, czy świnka morska lubi pływać w morzu. Otóż nie lubi. A na dodatek ona wcale nie jest świnką. Z prawdziwą świnką ma tylko tyle wspólnego, że trochę podobnie chrząka. Czy zauważyliście, że jest pozbawiona ogona? Jest zwierzątkiem płochliwym i z natury nieufnym. Jej oswajanie może trwać nawet kilka miesięcy. Śwince wystarczy tylko klatka, wyściółka ze słomy, trocin lub drewnianych wiórów oraz karmnik i woda. Żywi się wyłącznie pokarmem roślinnym, ale jest bardzo łakoma.
Żółw jest to najbardziej długowieczne zwierzę, które może przeżyć nawet 150 lat. Żółw łatwo się oswaja i zazwyczaj rozpoznaje opiekuna. Jeśli żółw wyciąga szyję i je nam z ręki, tzn., że nam ufa i chce być naszym przyjacielem. Niestety, zważywszy na swoją powolność, może wydawać się mało atrakcyjny dla dziecka, które chciałoby wejść ze zwierzęciem w jakąkolwiek interakcję. Największą atrakcją jest możliwość wyjścia z pupilem „na spacer”, tzn. położenia żółwia na trawie i podziwiania jak kroczy po ziemi.
Papużka falista nie jest wymagającym pupilkiem; wystarczy codziennie wymieniać jej wodę i jedzenie, a raz na tydzień umyć klatkę. W ciągu dnia powinna mieć możliwość latania poza klatką. Co sprawia, że papużka jest tak często wybierana jako zwierzę domowe? Otóż ptaszek potrafi naśladować mowę człowieka oraz inne dźwięki. Ponadto bardzo szybko przyzwyczaja się do opiekuna. Wiele papug jednak nie potrafi żyć samotnie bez towarzysza lub towarzyszki swego gatunku.
10.FAJNA I SMIESZNA ZABAWA (szalone – zwierzaki)
https://kubus.pl/gry-i-zabawy/szalone-zwierzaki/
11.ZABAWA „Tak lub nie” – (czytanie całościowe wyrazów). Niech mama lub tata napiszę Ci na kartce wyrazy – tak lub nie. Zadaniem twoim jest podniesienie odpowiedniego napisu: tak jeśli zdanie jest prawdziwe natomiast nie jeśli zdanie jest fałszywe.
– Pies ma rogi.
– Króliki wykluwają się z jajek.
– Pies potrafi szczekać.
– Ryby pływają.
– Królik ma zielone futro.
– Koty fruwają.
– Chomik zapada w sen zimowy.
– Papuga to ptak śpiewający.
– Małe króliki żywią się mlekiem matki.
12.Posłuchajcie piosenki ,,Każdy ma jakiegoś bzika”.
13.PRACA PLASTYCZNA:
https://kreatywnachwila.pl/poruszajaca-sie-ryba-z-papieru/
14.NA KONIEC ZAJĘĆ ZAPRASZAM WAS DO ULUBIONEJ ZABAWY
Maskotki – kółeczko zabawa taneczna dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA&list=RDizQ5IAmTaFA&start_radio=1
DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA UDZIAŁ W ZAJĘCIACH
DO ZOBACZENIA.
Czwartek 26.11.2020r.
Temat zajęć: Mój Przyjaciel Kot
Na początek troszkę się poruszajcie.
1.Piosenki dla dzieci. Spoko Loko – Tańce Połamańce
2.Posłuchajcie piosenki a dowiecie się co będzie tematem
dzisiejszych zajęć.
Śpiewające Brzdące – Kotek – Piosenki dla dzieci 😸😻😹
3.Drogi Rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz „Kotek” (autor nieznany)
Cztery łapki, w nich pazurki.
Lubię zbiegać prosto z górki
Tulić, łasić się, przymilać
Po gałązkach też się wspinać
Piję mleczko bardzo zdrowe,
By wieść życie kolorowe.
Kto ja jestem? Bardzo proszę:
Kotek, takie imię noszę!
Pytania do wiersza:
– O jakim zwierzątku jest mowa w wierszu?
– Jak wygląda kotek?
– Co lubi robić kotek?
– Co to znaczy „łasić się”?
Na początek porozmawiajmy o kotach. Koty są wędrowcami, chodzą własnymi drogami, niezależne od oczekiwań człowieka. Jednak wymagają naszej opieki, miłości i zainteresowania. Musimy pamiętać o zapewnieniu im karmy, świeżej wody, dbać o ich zdrowie i higienę (kot musi mieć specjalną kuwetę i żwirek). Czasami potrzebują bawić się z nami.
Trzeba też pomyśleć o drapaku (jeśli nie chcemy mieć zniszczonych mebli) i zabawkach. Koty są mało wymagającymi domowymi zwierzakami, nie trzeba z nimi wychodzić na spacery.
Potrzebują swojego miejsca do wylegiwania się i leżakowania. Podobno kot bardziej przywiązuje się do miejsca, w którym przebywa niż do człowieka, więc lepiej znosi czas, kiedy musi zostać sam w domu.
Zabawy wierszyk paluszkowy – Kot ( na pewno go pamiętacie)
Koty są zwierzętami bardzo mądrymi i potrafią się wiele nauczyć. Można się z nimi porozumiewać obserwując ich zachowanie w różnych sytuacjach. A koty obserwują ludzi i też potrafią odczytywać ich reakcje i zamiary.
Przyjrzyjcie się teraz obrazkowi poniżej i spróbujcie odgadnąć, co chce powiedzieć kotek. Teraz już na pewno będziecie wiedzieli co to znaczy język ciała.
4.Zabawa matematyczna na podstawie wiersza M. Golec „Kotek i ja”
Rodzic przygotowuje pluszowego kotka, miseczkę dla niego, trzy talerzyki (deserowy, na zupę i na drugie danie). Następnie mówi wiersz. Dzieci postępują zgodnie z poleceniami.
-Czy ogonek kotek ma? On ma jeden – nie mam ja.
-Ile nosków kotek ma? Jeden on ma – jeden ja.
-Ile uszu kotek ma? On ma dwoje – tak jak ja.
-Ile oczu kotek ma? On ma dwoje – tak jak ja.
-Czy miseczkę kotek ma? On ma jedną. Co mam ja?
Talerzyki! Mam je trzy. Liczę ja, liczysz ty: jeden, dwa, trzy
A czy kotek rączki ma, takie dwie jak mam ja?
Nie, bo kot ma cztery łapy. No i jeszcze jest wąsaty.
On ma wąsy – nie mam ja. Ma je dziadziuś! Tata ma!
5. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Rób to co kotek”
Dzieci poruszają się po pokoju i naśladują ruchy kota:
– kotek się myje
– kotek zwinął się w kłębek i zasnął
– kotek robi koci grzbiet
– kotek położył się na plecach
– kotek skrada się na czworakach
– kotek pije mleko
– kotek goni myszkę
6. Wiesz już, jak wygląda kot.
Spróbuj go narysować.
Możesz spróbować samemu narysować kotka lub z pomocą filmu .
7.Posłuchaj zagadek:
– Co przysmakiem kotka jest, białe, pyszne, pewnie wiesz. (mleko)
– Kto przed kotem wciąż ucieka i postrachem jest człowieka. (mysz)
– Te kuleczki są wełniane i dla kotów są zwijane. (kłębki wełny)
– Tam wszedł kotek i mruga, podobno ładna z tego piosenka, niedługa. (płotek)
– Każdy zwierzak, także ja, swój zwierzęcy język ma. Piesek mówi hau, hau, hau, a koteczek…. (miau, miau, miau).
8.POLICZ ILE JEST BIAŁYCH KOTKÓW NA OBRAZKU:
9.Koty i kotki” Zabawa ruchowa do piosenki:
10.DZISIAJ POZNAMY FIGURĘ GEOMETRYCZNĄ – PROSTOKĄT
Piosenka o FIGURACH || DrobNutki || Piosenki DLA DZIECI
Prostokąt ma : 4- boki – 2 dłuższe, – 2 krótsze, 4 – wierzchołki.
PROSZĘ WSKAŻ NA TYM OBRAZKU PROSTOKĄT
11.Praca plastyczna KOT – DIY – PAPIEROWY KOTEK 🐱 BENIAMIN
Miłego dnia:)
Środa 25.11.2020r.
Temat zajęć: Dzień Pluszowego Misia.
DROGIE DZIECI DZISIAJ JEST ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
ZAPRASZAM WIĘC DO ZABAWY Z MISIEM
Piosenka dla dzieci z Misiem Gregorem – MIŚ, MIŚ, MIŚ
- O jakiej zabawce jest mowa w wierszyku?
- Jak wygląda,, MIŚ’’?
- Do czego misio służy?
- Jakie dzisiaj jest święto?
Pluszowy Miś od ponad stu lat jest najwierniejszym przyjacielem dzieci na całym świecie. Towarzyszy dzieciom w ich codziennym życiu dzieląc z nimi chwile radości, bywa również powiernikiem smutków . Miś stał się również jednym z ulubionych bohaterów literatury dziecięcej i na stałe zagościł w świecie bajek.
Posłuchajcie historii o pluszowym misiu
Misie z Pluszakowa – Misiowi Przyjaciele
Misio z łyżeczkami” – zabawa dla dzieci 🥄🐻🎵😊🥄
WESOŁA SCENA – piosenka dla dzieci. PLUSZOWY MIŚ, sł. i mel. Iza Waliszewska, aranż. W. Jarosiński
PRACA PLASTYCZNA- MIŚ ORIGAMI 🐻 PAPIEROWY MISIO 🌈 DIY BENIAMIN
Lub wybierzcie misia
https://www.kolorowe-obrazki.pl/pluszowy-mis-dzien-pluszowego-misia/
PAMIETAJCIE ŻE MIŚ JEST WSPANIAŁYM PRZYJACIELEM !
DO ZOBACZENIA SMERFIKI.
Wtorek 24.11.2020r.
Temat dnia : Pies i jego służba dla człowieka.
1.Zapraszam do porannej gimnastyki ( – Ręce do góry-DJ MIKI).
Piesek jest od dawna wiernym towarzyszem człowieka. Jest z nim w dobrych i złych chwilach jego życia.
Czy zastanawialiście się kiedyś czy psy potrafią kochać? Tak potrafią! Okazują to w różny sposób czyli merdaniem ogonem, przytulaniem, wchodzeniem do łóżka, wspólną zabawą, olbrzymią radością, gdy wrócicie do domu.
2.Zobaczcie Filmik ,,Oznaki psiej miłości’’.
https://www.youtube.com/watch?v=d_bVoIr2GcA&list=RDCMUCy1x3Lo-F42zaNfRAvrV-iw&index=1LINK
3.Posłuchajcie wiersza R.M. Grońskiego.,, Bardzo zajęte psy”( czyta rodzic)
Kiedy w górach na turystów
Z hukiem zwali się lawina,
Kto spod śniegu ich wykopie?
Zapytajcie bernardyna.
Niewidomy na spacerze
Ostukuje laską chodnik…
Towarzyszy jemu wiernie
Tresowany pies- PRZEWODNIK.
Złodziej ukrył łup w zaroślach,
Ze zwinności swoich nóg rad…
Lecz owczarek policyjny
Znalazł to, co złodziej ukradł.
Gdy wesoło Ci lub smutno,
Coś wykonać bardzo trudno,
To przy tobie zawsze trwa
Pies PRZYJACIEL na sto dwa.
4.Rodzic pyta dziecko:
- O jakich psach była mowa w wierszu?
- Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat psów pełniących różne funkcje w życiu człowieka.
Wyobraźcie sobie, że są psy, które pracują?
Człowiek wykorzystuje niezwykłe zdolności psów, a szczególnie ich doskonały węch i słuch.
Pieski zanim rozpoczną swoją pracę muszą przejść szkolenie w specjalnych szkołach, gdzie nauczą się różnych umiejętności w zależności od tego, co będą wykonywać.
pies ratownik – pomaga odnajdywać zasypanych ludzi pod gruzami domów lub zasypanych przez lawinę, pomagają też wyciągać z wody tonących
pies przewodnik – pomaga osobie niewidomej przechodzić przez ulicę, pokonywać schody
pies policyjny – odszukuje po śladach zaginionych ludzi, tropi miejsca ukrytych, skradzionych przedmiotów
pies obrońca – broni przed ludźmi mającymi złe zamiary, pilnuje zagrody
pies terapeuta – pomaga chorym dzieciom, poprawia ich stan zdrowia
7.Oglądaj „Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki”.
Wyjaśnij: komu potrzebny jest pies asystujący i do czego?
8.Posłuchajcie piosenki ,,Popatrzcie na jamniczka” ( spróbujcie się jej nauczyć).
Tekst piosenki
1.Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie
ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x
- Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę
ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał 2x
- A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka
ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x
- Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi, PSS…
Jak się zbudzi będzie zły
HAU HAU HAU…!
9.Zabawa ruchowa „Pieski na spacerze- pieski do budy”(proszę włączyć dźwięk i tryb pełnoekranowy)
https://www.facebook.com/371829910027783/videos/1462599440509894/?v=1462599440509894
10.Karty pracy do wykonania dla dzieci- karty pracy -pies
11. Na dobranoc zachęcam krótką bajeczkę o piesku bohaterze Pip.
LUB :
REKSIO TERAPEUTA (1979) – SERIA: REKSIO
DOBREGO DNIA 🙂
Poniedziałek 23.11.2020r.
Temat zajęć : Pies przyjaciel człowieka.
Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do porannej gimnastyki:
1.Jestem mały, wiele umiem! Piosenka podskokach:
2.Zagadka dla dzieci
Warczy, skomli, gryzie kijek,
Biega, skacze, czasem wyje
Chociaż piszczy, chociaż szczeka,
Przyjacielem jest człowieka
A Ty już na pewno wiesz,
Ze zwierzęciem tym jest?….
Dzisiaj wzbogacimy wiedzę na temat psów. Poznamy także zasady bezpieczeństwa w kontaktach z tymi zwierzętami. Bo musicie wiedzieć, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Zdarza się jednak, że niektóre psy, mogą stanowić wielkie niebezpieczeństwo. Aby pies był przyjacielem człowieka trzeba zaspokajać jego potrzeby.
Co potrzebne jest pieskowi? Pomyślcie i odpowiedzcie na pytanie.
Wśród waszych odpowiedzi pewnie znalazły się: miska na jedzenie, miska na wodę, karma, legowisko, obroża, smycz, smakołyki i gryzaki.
Jakie obowiązki ma właściciel wobec psa?
Każdy, kto zdecyduje się na psa w domu powinien psa : karmić (zapewnić karmę i czystą wodę), wychodzić na spacery, wykonywać zabiegi pielęgnacyjne (mycie, czesanie, strzyżenie, obcinanie pazurów, dbanie o higienę jamy ustnej), zapewnić wizyty u weterynarza (szczepienia, zabiegi profilaktyczne).
3.”Co kojarzy nam się z psem”- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.
4.„Łatka”- wysłuchaj opowiadania Anny Onichimowskiej: ( czyta rodzic)
Zauważyłem go, kiedy wracaliśmy ze szkoły. Był nieduży, rudy, z podwiniętym ogonem.
Zwykły kundelek, przywiązany jakimś drutem do płotu. Kiedy ktoś przechodził, podskakiwał, jakby chciał zwrócić na siebie uwagę. I zwracał, ale i tak nikt nic nie robił.
Ja też nic nie zrobiłem, tylko nie mogłem przestać o nim myśleć, bo to nie było takie miejsce, gdzie się przywiązuje psa na chwilę, kiedy się idzie do sklepu, a poza tym nikt nie przywiązuje swojego psa drutem… Kiedy mama wysłała mnie po zakupy, od razu tam pobiegłem. Ciągle był. Tylko teraz już nie podskakiwał. Leżał zrezygnowany.
Kiedy podszedłem bliżej, uniósł łeb i popatrzył uważnie. Nagle wydał mi się taki ładny jak żaden inny. Miał brązowe, mądre oczy i biały krawacik, i małą łatkę za prawym uchem. – Będziesz Łatka, chcesz? – spytałem, a on wstał i pomerdał ogonem w odpowiedzi.
Nie udało mi się odplątać mu drutu z szyi, tylko z płotu, więc przyprowadziłem go na takiej dziwnej smyczy do domu, a mama, kiedy to zobaczyła, nawet nie spytała o zakupy ani nie gniewała się na mnie, tylko na tych drani, jak powiedziała, którzy tak traktują zwierzęta. Łatka wypiła dwie miseczki wody i zjadła kiełbasę, którą mieliśmy mieć na obiad. Potem pospała sobie trochę, a później zawieźliśmy ją do cioci Nusi. Ciocia ciągle ostatnio mówiła o nowym psie: jej suczka zmarła ze starości i ciocia Nusia płakała po niej pół roku. Ciocia tak się ucieszyła, że koniecznie chciała mi coś dać w prezencie. I dostałem szachy: stare, drewniane, w dużym pudle zamykanym na haczyk.
Wieczorem zagrałem z tatusiem pierwszą partyjkę. A kiedy już szykowałem się do snu, zadzwoniła ciocia Nusia. Okazało się, że Łatka wybrała sobie dokładnie to samo miejsce do spania, gdzie spała poprzednia suczka, i też lubi miętowe cukierki.
5.Odpowiedz na pytania:
− Gdzie chłopiec spotkał psa?
− Co zwróciło jego uwagę?
− Jak postąpił?
− Co mogłoby się stać, gdyby chłopiec nie pomógł psu?
− Co to znaczy, że ktoś jest odpowiedzialnym właścicielem psa?
6.Zabawa „Tańczące dłonie” – pokaż:
– jak strzepujesz rękami krople wody…
– jak chowasz swoje dłonie…
– jak otwierają i zamykają się twoje dłonie…
– jak machasz dłońmi przyjacielowi…
– jak lepisz śniegowe kule…
– jak głaskasz dłońmi ukochane zwierzątko.
7.Spróbujcie dopasować cienie piesków
8.Kolejną propozycją jest rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć.
Rodzic zadaje pytania:
- Czego nie powinien robić przyjaciel zwierząt?
- Przyjaciel zwierząt nie może (podawanie propozycji przez dzieci):
– ich krzywdzić,
– denerwować, szczuć,
– rzucać w nie kamieniami,
– bić, kopać.
- Co powinien robić przyjaciel zwierząt?
– karmić je,
– wychodzić z nimi na dwór,
– kąpać je,
– bawić się z nimi,
– aktywnie działać na rzecz ich ochrony,
– chodzić na badania do weterynarza,
– reagować na krzywdy zadawane przez innych ludzi (uświadamiać ich).
9.Zasady bezpieczeństwa podczas zabawy z psem – bajka edukacyjna dla dzieci
Ustalmy zasady zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami. Zapoznajcie się z instrukcją.
10.Ćwiczenie naśladowcze „Pozycja Żółwia”
Rodzic pokazuje bezpieczną pozycję podczas spotkania z agresywnym psem Pozycję Żółwia a dziecko kilka razy ćwiczy następujące elementy chowanie palców splecionych do środka dłoni, zakrycie splecionymi palcami szyi z równoczesnym przyciśnięciem przedramion do uszu, schowanie głowy głęboko w kolana wraz z przykucnięciem lub przyklęknięciem.
POZYCJA ŻÓŁWIA
11.Kochane Smerfy dzisiaj zapoznamy się z graficznym znakiem literki D drukowanej.
Na początek posłuchajcie Smoka Edzia:
Jak napisać literkę D, d? – Piosenki dla dzieci – Literolandia.TV
- Spróbujcie wykonać kartę pracy z literką D-karta pracy- litera D
12.Praca plastyczna ,,Pies Origami 🐶 Głowa Psa”.
DO ZOBACZENIA JUTRO .
PIĄTEK 20. 11. 2020R.
Temat zajęć ,, ZDRÓW JAK RYBKA ‘’.
Zaczynamy Kochani od porannej gimnastyki
DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK! | Urwisowo – piosenki dla dzieci ⭐
2.Słuchanie wiersza „Dla każdego coś zdrowego”- S. Karaczewskiego.
Zapoznanie z zasadami zdrowego i racjonalnego odżywiania.
Jeśli chcesz się żywić zdrowo,
jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny,
to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem,
zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny,
połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata,
w witaminy jest bogata!
Mleko, jogurt, ser, maślanka –
to jest twoja wyliczanka!
Chude mięso, drób i ryba
to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny, owocowy,
kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie,
ten sam sobie skraca życie!
3. Rozmowa na temat wiersza i zdrowego odżywiania
Wyjaśnienie niezrozumiałych słów jarzyny = warzywa,
razowiec = chleb z mąki razowej, chleb ciemny, :
– co powinniśmy jeść, abyśmy byli zdrowi?
– co oznacza zdrowe jedzenie
– dlaczego trzeba jeść dużo owoców i warzyw?
– jakie znasz owoce i warzywa?
– o czym należy pamiętać spożywając owoce i warzywa?
– jakich produktów należy unikać?
– jak należy jeść posiłki szybko czy powoli?
– co najzdrowiej pić?
– czy wystarczy jak zjemy jeden raz dziennie?
– czy powinniśmy zdejmować z kanapek warzywa, sałatę wędlinę, sery i wędliny?
– czy w przedszkolu dostajemy zdrowe posiłki? Jakie?
Posłuchajcie Kubusia – Witaminki – bajka dla dzieci
5.Co to są witaminy?- burza mózgów
Witaminy – to substancje niezbędne dla zdrowia naszego organizmu. Wpływają one na nasz wzrost, budowę kości, odporność na choroby, a nawet na naszą pamięć.
Aby nasz organizm prawidłowo się rozwijał, potrzebujemy wielu witamin. Najważniejsze z nich to – witaminy A,B,C,D
Śpiewające Brzdące – Witaminki – Piosenki dla dzieci 😍😍😍
Posłuchajcie myszki która opowie wam o zdrowym styl życia
,, Zdrowe odżywianie’’.
Ilustrację przedstawiającą piramidę zdrowego żywienia:
Oglądanie ilustracji przedstawiającej piramidę żywieniową.
Wyjaśnienie dzieciom, iż produkty znajdujące się na szczycie piramidy to słodycze i tłuszcze, które należy spożywać w umiarkowanych ilościach. Produkty na samym dole tj. pieczywo, produkty mączne należy jeść w większych ilościach.
Piosenki dla dzieci – Mozaikowa piramida żywieniowa
Zabawa Prawda/Fałsz:
Rodzic zadaje pytania dziecku, które odpowiada za pomocą podniesienia koloru zielony – prawda, czerwony-fałsz.
– Owoce i warzywa są niezdrowe?
– Należy pić dużo mleka?
– Słodycze dbają o nasze zęby?
– Nie wolno się dużo myć bo się rozpuścimy?
– Dzielimy się szczoteczką do zębów?
Gang Świeżaków 2 – Piramida Żywienia
NA KONIEC WESOŁA ZABAWA
Maskotki – Uszka Ramiona Zabawa taneczna dla dzieci (official Video) 2020
KARTA PRACY:
Wybierz tylko te produkty które są zdrowe , pokoloruj – wytnij i przyklej na talerzyku papierowym. karta 1